Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Egzotika » Vabalu lenktynes (LT)

Vabalu lenktynes (LT)

El. paštas Spausdinti PDF

"VABALŲ" LENKTYNĖS Liucijus Suslavičius

Ar daug emocijų jums sukelia "Formulės 1" varžybos? Na, aš kalbu ne apie tai, ką matome televizoriaus ekrane, kai transliuojamas eilinis pasaulio čempionato etapas ir daugybė televizijos kamerų, įrengtų trasoje, techninės pagalbos boksuose ir net kai kuriuose lenktynių boliduose, profesionalaus režisieriaus perjunginėjamos, neleidžia mums nuobodžiauti. Bet ar lygiai taip pat įdomu stebėti šias autosporto viršūne laikomas varžybas kelias valandas sėdint vienoje vietoje prie lenktynių trasos, kai pro šalį kas kelios minutės praskrieja ir dingsta už posūkio lenktynininkų mašinos, ir taip kelias valandas...O apie pasikeitimus ar kažkokius įvykius trasoje sužinai tik iš pranešimų per garsiakalbius? Be to, ką bendro turi tie panaudojus naujausias technologijas pagaminti bolidai su mūsų kasdien vairuojamais automobiliais?

Gal būt todėl pasaulyje laikas nuo laiko organizuojamos kur kas artimesnių vidutiniam automobilininkui ir vaizdingesnės automobilių lenktynių serijos, kuriose galima dalyvauti su keliolika kartų mažesniu biudžetų ir netgi nebūnant aukščiausios klasės profesionalu. 1997 metais Belgijoje buvo suorganizuota nauja lenktynių serija – "Fun Cup", kuri techniškai kaip ir užpildo tarpą tarp kartingo lenktynių ir profesionalaus autosporto. Belgijoje veikianti pramoninė grupė PPC su padangų gamintojo "Uniroyal" parama sukūrė nedidelį lenktyninį automobilį su lengvu vamzdiniu rėmu, prieš galinį tiltą sumontuotu varikliu ir vairuotojo vieta tiksliai per vidurį. Bet pats smagumas tame, kad šią važiuoklę lenktynių serijos organizatoriai "aprengė" lengvučiais iš plastiko pagamintais uždarais kėbulais, nukopijuotais nuo legendinio "vabalo", kurį daug dešimtmečių gamino "Volkswagen" koncernas. Patikėkite – poros dešimčių spalvingai nudažytų "vabalų" su didžiuliais "antisparnais" virš galinės dalies, skriejančių lenktynių trasa vaizdas ne tik patrauklus, jis sukelia daigybę teigiamų emocijų! Nes tai ne tie tik asams pavaldūs bolidai, o kažkas artimo, šiek tiek juokingo ir archaiško, su kuo gali ir pats susitapatinti...

"Fun Cup" lenktynių serija pradžioje vyko Belgijos, Prancūzijos, Italijos ir Didžiosios Britanijos lenktynių trasose. 2005 metais prie jų prisijungė ir Vokietija. Lenktynių serijoje yra ištvermės varžybos, pavyzdžiui, 25 valandų lenktynės Belgijos Spa trasoje, yra ir gerokai trumpesnių lenktynių – žodžiu, organizatoriai stengiasi, kad visi galėtų rasti jiems įdomią trasą ir lenktynes. "Fun Cup" užėmė svarbią vietą minėtų šalių autosporto sezono kalendoriuje. O kad dalyvavimas jose būtų prieinamas kuo didesniam dalyvių skaičiui, nustatyta, jog visi dalyviai startuoja vienodais automobiliais, sveriančiais 760 kilogramų, turinčiais 130 AG variklius ir apribotą iki 205 km/h maksimalų greitį. Toks automobilis iš vietos iki 100 km/h pagreitėja per 7 sekundes. Be to, visi automobiliai "apauti" vienodomis padamgomis "Uniroyal RainSport 1", kuriomis dalyvius aprūpina pagrindinis "Fun Cup" sponsorius - koncernas "Uniroyal". Starto mokestis – 1100 eurų. 2006 metų „Fun Cup" serijos nugalėtojais tapo žurnalistų komanda "Uniroyal Presse".