Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Kolekcionieriui » Opel ralio legendos (LT)

Opel ralio legendos (LT)

El. paštas Spausdinti PDF

"OPEL" RALIO LEGENDOS

Liucijus Suslavičius

Šių metų balandžio pradžioje Vokietijos "plieno sostinėje" Esene vykusi tradicinė paroda "Techno Classica" sutraukė per 150 tūkstančių lankytojų. Tačiau bene didžiausias lankytojų būrys pačią pirmąją parodos dieną šurmuliavo prie modelių gamybos firmos "Schuco" stendo. Nieko nuostabaus, nes čia buvo galima išvysti net tris praėjusio amžiaus aštuntojo dešimtmečio ralio žvaigždes – Walterį Riorlį, jo porininką Jocheną Bergerį ir jų "Opel Ascona A Rallye", važiuodami kuria abu šie lenktynininkai su didele persvara laimėjo 1974 metų Europos ralio čempionatą.

Lengvasis automobilis "Opel Ascona", debiutavęs 1970 metais, "Opel" gamoje užėmė vietą tarp kompaktiško modelio "Kadet" ir vidutinės klasės "Rekord". Po to, kai buvo "išgydytos vaikiškos ligos", automobiliu susidomėjo automobilių tiuningo firma "Irmscher", tradiciškai užsiimanti "opelių" tobulinimu. 1973 metų Europos ralio čempionate "Irmscher Ascona Rallye" startavo pavėlavusi, tačiau ja važiavę W.Riorlis ir J.Bergeris sugebėjo laimėti 6 varžybas ir tapo tų metų vicečempionais. Po tokios sėkmės sukruto ir "Opel" vadovybė – buvo nuspręsta, jog "Ascona" sekančiais metais oficialiai atstovaus "Opel" Europos čempionate. Automobilį ir šį kartą patikėjo parengti firmai „Irmscher", kuri iš serijinio 1,9 litro 4 cilindrų variklio sugebėjo padaryti sportinį 206 AG motorą. Su gamyklos parama abu lenktynininkai, važiuodami dar galingesne "Opel Ascona A Rallye" didele persvara nugalėjo visus varžovus ir, laimėję 6 etapus iš aštuonių, kuriuose startavo, tapo 1974 metų Europos ralio čempionato nugalėtojais. Jų automobilis tapo gamyklos muziejaus eksponatu, ir kaip tik jį galėjo apžiūrėti "Techno Classica" lankytojai. Ir čia pat vietoje įsigyti miniatiūrinę, 43 kartus sumažintą ralio bolido kopiją. Jų beje, buvo du variantai – 1973 metų ir 1974 metų "askonos", besiskiriančios nudažymu. Kam pasisekė, tas sugebėjo gauti ant modelio ar jo dėžutės paties W.Riorlio ar jo kolegos J.Bergerio parašą! Toks modelis, aišku, tapo dar retesnis ir brangesnis.

Lenktynininkai pasirašinėjo ir ant trečiojo naujo "Schuco" siūlomo sportinio "Opel" modelio – kupė "Commodore" kopijos. Mat, 1973 metais Monte-Carlo ralyje sportininkai startavo su šiuo kiek didesniu 6 cilindrų variklį turėjusiu "opeliu". Lenktynės su galingu, tačiau sunkiu "komodoru", kurį dėl sunkaus valdymo daug kas vadino tiesiog "komoda", buvo itin dramatiškos – neatlaikė automobilio stabdžiai, tačiau W.Riorlis surizikavo ir įveikė kalnais praeinantį etapą stabdydamas vien varikliu ir pavaromis. Tai atnešė jiems pergalę 4-joje grupėje.

Modeliai pagaminti su būdingu visiems "Schuco" gaminiams precizišku tikslumu. Jie neturi atidaromų durelių ar gaubtų, tačiau tai net pagerina modelio bendrą išvaizdą. Kruopščiai atkurti ralio automobiliams būdingi praplatinti sparnai, visi, net smulkiausi, užrašai ant kėbulo, neužmiršta nei apatinė variklio apsauga, nei, pavyzdžiui, avarinio elektros sistemos išjungimo kilpa automobilio išorėje ties priekiniu stiklu. "Schuco" gamina taip pat "civilinius" "Ascona A" modelius, tačiau nuo raliui skirtų automobilių jie skiriasi net kėbulu – turi ne dvejas, o ketverias dureles. Na, ir jų tiražas didesnis – jei "kovos spalvomis" išdažytų ralio modeliukų pagaminta po tūkstantį, tai, pavyzdžiui, standartines skaisčiai žalias "askonas" į savo lentyną galės pasistatyti net 2 tūkstančiai kolekcininkų.

Minėtais modeliais "Schuco" siūlomų miniatiūrinių "opelių" kolekcija neužsibaigia. Dabartiniai penkiasdešimtmečiai su nostalgija prisimena ir kitus aštuntojo dešimtmečio automobilius, kuriais jiems teko važinėti. Tad firma išleido tada labai populiarių „Opel GT", "Opel Commodore B Coupe", "Opel Manta A", "Opel Ascona B" modelius tuo pačiu masteliu (1:43). Visi modeliai nudažyti populiariomis jų gamybos metais "Opel" naudotomis spalvomis.

Bet ne vien istorija tapę automobiliai yra "Schuco" kataloguose. Ne ką mažiau rasime ir visai naujų automobilių kopijų. Bet jei jau pradėjome "opeliais", jais ir užbaikime – naujų šios markės automobilių gerbėjams siūlomi dabar gaminamų "Opel Vectra" modeliai. Tarp jų rasime ne tik standartinių sedanų ar universalų kopijas, bet ir kolekcininko akį traukiančius specialius automobilius, pavyzdžiui, dailų Vokietijos policijos naudojamo "opelio" modelį su visa atributika. Žodžiu, rinktis yra iš ko...

Nuotraukos gamintojo