Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Sunkvežimiai » Lengvasvoris benzovėžis (LT)

Lengvasvoris benzovėžis (LT)

El. paštas Spausdinti PDF

LENGVASVORIS BENZOVEŽIS

Liucijus Suslavičius

Degalų išvežiojimas iš naftos produktų saugyklų ir perdirbimo gamyklų į degalines – ganėtinai specifinė pervežimų rūšis. Specifinė tiek pervežimų saugumo, tiek, pavyzdžiui, keliais, kuriais važinėja autotraukiniai, gabenantys degalus, važinėja. Todėl tikslinga tokiuose pervežimuose naudojamiems autotraukiniams gaminti jiems specialiai sukomplektuotus vilkikus.

Vienas naujausių tokios paskirties automobilių – švediškas dviašis vilkikas ,,Volvo FM9". Nors ne specialistas vargu ar atskirs jį nuo kitų, pavyzdžiui, statyboms aptarnauti skirtų ,,FM" šeimynos modelių, degalų cisternoms vežioti skirtas variantas nuo bazinio modelio ,,nutolęs" gana daug. Važinėjančiam tik keliais su kieta danga vilkikui ne tiek svarbu kuo didesnė atsparumo atsarga, kiek kuo mažesnis nuosavas svoris, nes tuomet galima pervežti daugiau degalų, esant tai pačiai didžiausiai leistinai masei. ,,Volvo FM9" ir yra toks ,,lengvasvoris" vilkikas, parengtas kelionei sveriąs tik 6,5 tonos arba 600 kilogramų mažiau, nei analogiškas serijinis ,,FM9". Jo bazė – tik 3700 milimetrų, variklis – 9,4 litro darbo tūrio dyzelis D9A, išvystantis 380 AG galingumą bei 1700 Nm maksimalų sukimo momentą. Vilkikas komplektuojamas rėmu su palengvintais lonžeronais, ,,ilga" kabina su poilsio vieta, aliuminiu degalų baku, aliuminiais ratų diskais, mažesnės talpos lengvesniais akumuliatoriais, štampuotu (o ne lietu) sukabinimo balnu, lengvesniu (apkrova – 6,7 tonos vietoje 7,1 tonos baziniame variante) priekiniu tiltu. Net pavarų dėžė (automatizuota ,,I-shift" tipo) yra lengvesnė už įprastą mechaninę net 85 kilogramais. Beje, svorio ekonomija gana tolygiai paskirstyta visoje automobilio konstrukcijoje. Ratai su 295/80R22,5 dydžio padangomis leido sutaupyti maždaug 150 kilogramų, 125 kilogramus nuo bendro svorio ,,numetė" atsarginis ratas su kronšteinu, kurių iš vis atsisakyta. Pilnas dyzelino bakas sveria 350 kilogramų, arba 35 kilogramais mažiau nei plieninis. Todėl net privaloma sumontuoti ADR įranga kiek žymiau nepadidino vilkiko masės. Jei ir puspriekabė – cisterna iš aliuminio, tai toks autotraukinys veš daugiau, o jo eksploatacija, bendrai paėmus, bus pigesnė, nei iš serijinių produktų sukomplektuoto analogo.

Nuotraukoje: lengvasvoris ,,Volvo FM9"