Liucijus

Дома » Статьи » Pукописи » Грузовики » Vokiečiai pripažįsta ukišką korėjietį (LT)

Vokiečiai pripažįsta ukišką korėjietį (LT)

E-mail Печать PDF
There are no translations available.

Vokiečiai pripažįsta čekišką „korėjietį"

Liucijus Suslavičius

Vienoje iš labiausiai automobilizuotų pasaulio šalių – Vokietijoje galioja ir itin griežti reikalavimai transporto priemonių techniniam lygiui, ir žiauroka konkurencija visuose automobilių rinkos segmentuose. Be to, vokiečiai ganėtinai dideli patriotai ir tradiciškai pirmenybę atiduoda savo gamintojų produkcijai. Nepaisant tokių sunkių „starto sąlygų" Čekijoje veikianti „Daewoo Avia" nedvejodama pasiūlė naujausią savo modelį „D-Line" Vokietijos rinkai, vos tik jo gamyba įsibėgėjo ir buvo „išgydytos vaikiškos ligos", kurių kaip žinia, neišvengia net prestižiniais laikomų automobilių gamintojai.

Mūsų keliuose dar galima sutikti senąsias „Avia" – šeštojo dešimtmečio vidurio prancūzišką konstrukciją, pagal licenziją gamintą buvusioje lėktuvų gamykloje (štai iš kur pavadinimas „Avia" ir emblema su propeleriu!).

Nauji šeimininkai – koncernas „Daewoo" iš Pietų Korėjos tvarką daryti pradėjo ne nuo emblemos pakeitimo, o nuo gamybos pertvarkymo. Investavę per 5 pastaruosius metus virš 100 milijonų dolerių ir „išspaudę" viską, ką galima, iš dar „Saviem" firmoje sukurtos konstrukcijos, korėjiečiai vegetuojančią įmonę pavertė konkurencinga, ir kartu stimuliavo naujos kartos lengvų ir vidutinių sunkvežimių šeimos kūrimą. Jau net neišrankiausiems pirkėjams įgrisę sunkvežimių „Avia" trūkumai – pasenusi išvaizda, „antikvarinė" agregatų konstrukcija, „šokinėjanti" stovėsena ant kelio – buvo pašalinti „vienu smūgiu".

Beje, važiuoklė, variklis ir transmisija sukurti čekų konstruktorių, o originalios išvaizdos „rytietiškų bruožų" kabina buvo sukurta Didžiojoje Britanijoje, čia pagaminti ir štampai, kuriais naudojasi „Avia" gamykla. O prie ko čia korėjiečiai? – paklausite. Ką gi, „Daewoo" davė pinigus ir „stūmė" reikalus, koordinavo naujo sunkvežimio kūrimą.„D-Line" skirtas „perdengti" net tris gretimas svorio klases – 6,0; 7,5 ir 9,0 tonos ir patenkinti galimai platesnio naudotojų rato poreikius, tad ant jo važiuoklės, be universalios platformos, gali būti montuojami savivarčiai kėbulai, įvairūs furgonai, komunalinė ir kitokia speciali įranga. Kad pasirinkimo galimybės būtų kuo didesnės, važiuoklė gali turėti vieną iš 4 bazės ilgių – 2950 mm, 3400 mm, 3900 mm arba 4500 mm, atitinkamai maksimalus sukomplektuoto kėbulu automobilio ilgis būtų 5990 mm, 6700 mm, 7220 mm arba 8170 mm, plotis (be veidrodėlių) – 2150 mm, aukštis (su standartine kabina) – 2440 mm.

Kabina, kaip minėjome, turi azijietiškus bruožus, pavyzdžiui, priekio ir šono elementus formuoja ne tiesės, o parabolės, tačiau automobilį bandę „Lastauto und Omnibus" žurnalo darbuotojai su pasitenkinimu paminėjo, jog kabinos interjeras – ne „beveidis" kaip daugumos Tolimuosiuose Rytuose gaminamų tokios klasės automobilių, o ganėtinai savitas, patogus ir kokybiškas. Ir sėdynės pneumopakaba šioje kategorijoje sutinkama ne visada, ir kabinos amortizavimo sistema, praktiškai eliminuojanti važiuoklės vibracijas yra labai kokybiška. Prietaisai ir valdymo rankenėlės išdėstyti patogiai ir gerai suprantamai, vairas – reguliuojamas, kabinoje daug dėtuvių dokumentams ir smulkiems daiktams. Veidrodėliai – šildomi, reguliuojami elektros varikliukais, langų stiklai – su elektriniais pakėlėjais. Pamatyti, kas dedasi ties priekiniais ratais, padeda papildomi langeliai apatinėje durelių dalyje.

Atvertus kabiną, prieiname prie keturių cilindrų turbodyzelio su tarpiniu oro aušinimu (3922 cm³, 136 AG/2400 aps/min., 565 Nm/1200 aps/min.). Tiksliai besijungianti penkialaipsnė pavarų dėžė – firmos ZF konstrukcija.

Standus lonžeroninis rėmas padidino važiavimo stabilumą, o stabdžių sistemą su pneumohidrauliniu valdymu, diskiniais priekinių ratų stabdžiais, ABS ir stabdymo jėgos reguliatoriumi niekuo nenusileidžia konkurentų naudojamiems sprendimams. Miestui skirto mažo skersmens ratais komplektuojamo „D-Line" sunkvežimio pravažumui padidinti numatytais varančiojo tilto diferencialo blokavimas.

„Daewoo Avia D-Line" šeimynos privalumai daro juos konkurentais Vakarų Europoje gaminamiems lengviems sunkvežimiams, bet greičiau teoriškai – juk „Avia" gamykla per metus pagamina tik apie 2,5 tūkstančio sunkvežimių, iš kurių apie trečdalį eksportuoja – lašas jūroje, lyginant su rinkos lyderiais.

Iliustracijos: „Lastauto und Omnibus"