Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Lengvieji » Bavariškas Golfas (LT)

Bavariškas Golfas (LT)

Rašyti el. laišką Spausdinti PDF

BAVARIŠKASIS „GOLFAS"

Liucijus Suslavičius

Neblėstanti daug dešimtmečių „Volkswagen Golf" sėkmė rinkoje negali nejaudinti kitų gamintojų, net jei jie deklaruoja gaminantys ne populiarius „liaudiškus", o išskirtinius „automobilius vairuotojui". Kas galėjo pagalvoti, kad reprezentatyvumo ir solidumo simbolis „Daimler Benz" pradės gaminti kompaktiškąjį „A-Klasse"? Bet štai tokia prabangesnė alternatyva „golfui" gaminama jau septinti metai! Atėjo eilė pasireikšti „golf klasėje", kaip dažniausia vadinami tokie kompaktiškos klasės automobiliai ir Bavarijos automobilių gamintojams. Koncernas BMW siunčia į rinką savąjį „antigolfą" – šių metų rudenį nuo gamyklos Regensburge konvejerio pasipils penkiaduriai 4,23 metro ilgio chečbekai, kurių indekse pirmuoju skaičiumi bus ilgoje BMW istorijoje dar nenaudotas skaitmuo – vienetas. Matyt, pagal analogiją su kitais BMW modeliais, pavadinsime šį automobilį „pirmuku" arba „pirmos klasės be-em-ve".

Iš šono žvelgiant, naujasis BMW iš tikrųjų primena „golfą", ypač galine kėbulo dalimi. Priekis gi – pats tikriausias BMW su tradicinėmis „šnervėmis" ir iš kitų modelių žinoma žibintų forma. Vidaus dizainas daug kur nusižiūrėtas nuo sportinio BMW Z4 ir visureigio BMW X3, na, o visa technika vėlgi tradiciškai aukšto lygio, tačiau išlaikyta klasikinė komponuotė su galiniais varančiaisiais ratais, kas „golf – klasėje" yra išimtis. Bet BMW konstruktoriai pakankamai gerai ištobulino būtent tokią transmisijos ir važiuoklės schemą, tad galima neabejoti, jog mažiausias „be- em-vė" kelyje savo bendraklasiams niekuo nenusileis. O turtinga savo vidaus įranga gerokai juos lenks. Sumontuota aptarnavimo sistema „iDrive" valdo kondicionierių, audiosistemą, navigacinę sistemą ir informacinį borto kompiuterį. Variklis paleidžiamas „senoviškai" – nuspaudus prietaisų skyde įrengtą didelį mygtuką, o ne pasukant raktelį. Automobiliui siūlomi 4 skirtingo galingumo benzininiai varikliai bei du dyzeliai (122 ir 163 AG galios). Per 200 km/h išvystantis automobilis vidutiniškai sunaudoja 7,5 litro benzino arba 5,5 litro dyzelino 100 kilometrų kelio. Planuojama kaina Vokietijoje – 20 tūkstančių eurų.