Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Lengvieji » Bentliai (LT)

Bentliai (LT)

Rašyti el. laišką Spausdinti PDF

MARKĖ ,,BENTLEY" – BRANGIAUSI ,,FOLKSVAGENAI"?

L.Suslavičius

Vokietijos koncernas ,,Volkswagen nežada apsiriboti naujausiu prestižiniu ,,Volkswagen Phaeton", kuris tiesą sakant, nėra toks jau labai ekskliuzyvinis, be to, turi nelauktų ,,vaikiškų ligų", bet rengiasi įžengti į ,,aukščiausiąją automobilių lygą" su kardinaliai atnaujintais ir su didžiaisiais vokiškais koncerno modeliais techniškai unifikuotais, bet savitą anglišką stilių išlaikiusiais ,,Bentley".Panaudoti keliems modeliams tą pačią platformą - tai geriausias būdas sumažinti konstravimo ir gamybos kaštus. Ferdinandą. Piechą prie koncerno ,,Volkswagen" vairo pakeitęs Berndtas Pischetsriederis jau pažadėjo, kad naujomis pastaruoju metu modeliui ,,Phaeton" sukurtomis technologijomis pasinaudos visos koncerno markės, ir panašu, kad tai nėra tušti pažadai.

2001 metais Crewe mieste gamyklą turinti firma ,,Bentley" pardavė 1345 automobilius, kurie iš esmės buvo tik retesnė ir ,,sportiškesnė" prestižinių limuzinų ,,Rolls Royce" modifikacija. Tai, ką numatoma pasiūlyti nuo 2003 – jų, nieko bendra su šia kažkada firmą ,,Bentley" pigiai įsigijusia marke jau nebeturės, nes ją kontroliuoja koncernas BMW. ,,Bentlis paprastiems milijonieriams", kurio gamybą planuojama netrukus pradėti, sukurtas ant minėto nesenai debiutavusio ,,VW Phaeton" platformos, ją kiek modifikavus. Tačiau pneumatinė nepriklausoma visų varančiųjų ratų pakaba, šešių litrų darbo tūrio W-12 tipo variklis – tokie kaip naudojami Drezdene gaminamam ,,Phaeton". Tiesa, ,,bentliui" skirtas variklis papildomai turi du turbokompresorius, tad jo galia – ne 420 AG, o gal net 550 AG, gi variklio sukimo momentas padidėjo iki 650 Nm. Nors automobiliai ,,Bentley" tradiciškai gauna nuosavą skambų kiekvieno modelio pavadinimą, būsimasis automobilis ,,normaliems" milijonieriams, kol kas teturi kodą MSB (Mid Size Bentley) tiek modeliui su keturių durų sedano kėbulu, tiek dviejų durų ,,GT Coupe". Net ir pastarosios ilgis – beveik penki metrai, o sedanas dar ilgesnis. Kėbulų dizaino kūrimui vadovavęs vyriausias dizaineris A. van Braeckelis įdėjų sėmėsi firmos praeityje, prototipu naujam MSB pasirinkęs 1952 metų ,,Bentley Type R Continental" su jo pabrėžtinai pūstais galinių ratų sparnais ir nuo priekinio sparno arkos per automobilio šoną einančia ryškia plona linija. Bet tai sedanas, gi ,,Bentley GT Coupe" siluetas labiau šiuolaikiškas ir dinamiškas, jį drąsiai galima lyginti kad ir su kitu ,,britu" – garsiuoju ,,Aston Martin". Keturių vietų salono viduje – plonyte šviesia ,,Conolly" oda išmuštas ir brangiu natūraliu medžiu padailintas interjeras su sportišku prietaisų skydeliu ir vidurine konsole, kurioje išsiskiria navigacinės sistemos displėjus. Ir visumoje, ,,GT Coupe" žada būti komfortiškesnė ir , jei taip galima sakyti, ,,kultūringesnė", ne tokia brutali, kaip daugumas tokios klasės sportinių automobilių. Duoklė garsiai praeičiai - kažkuo primenantis penktąjį dešimtmetį masyvus naujojo automobilio priekis su keturiais apskritais žibintais ir juodai dažytomis radiatoriaus grotelėmis (visų sportinių ,,Bentley" bruožas). Tačiau tegu ,,sunki" sportinio ,,Bentley" išvaizda – šis ,,bentlis" iki 100km/h pagreitėja trumpiau, nei per 5 sekundes, o maksimalus jo greitis (su elektroniniu ribotuvu) – 285 km/h. Ateinančių metų viduryje ,,GT Coupe" pasirodys pardavėjų salonuose. Spėjama kaina - ,,tik" 260 tūkstančių eurų.