Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Lengvieji » Logan - liaudies automobilis (LT)

Logan - liaudies automobilis (LT)

Rašyti el. laišką Spausdinti PDF

"Logan"- prancūziškas "liaudies automobilis"

Liucijus Suslavičius

Pirmieji taip vadinami "liaudies automobiliai" – vokiškas "Volkswagen" ir panašus į jį prancūziškas "Citroen 2CV" – buvo sukurti praėjusio amžiaus ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje, vadovaujantis analogiškais principais ir skirti motorizuoti plačiausius gyventojų sluoksnius. Nedidelės galios oru aušinamas variklis, netradicinė, bet ganėtinai komfortiška pakaba, spartietiškai įrengtas keturvietis salonas ir minimalus būtiniausios įrangos bei prietaisų kiekis buvo jų skiriamuoju bruožu. Jei ne Antrojo pasaulinio karo pradžia, vargu ar tokie spartietiški automobiliai būtų ilgai tenkinę potencialius pirkėjus. Tačiau karo sugriautoje ir neturtingoje Europoje jie buvo kaip tik, iš tikrųjų labai daug prisidėjo prie masinės automobilizacijos ir tapo savotiška automobilizmo legenda. Šiandien tokio techninio lygio ir ganėtinai primityvios konstrukcijos automobilius ne tai, kad niekam neįsiūlysi, bet netgi negali pradėti gaminti – draudžia galiojančios saugumo ir gamtosaugos normos. Visgi įdėja gaminti itin plačiam nedideles pajamas turinčių pirkėjų sluoksniui skirtą nebrangų masinį automobilį nėra atmesta. Jos įgyvendinimu užsiėmė automobilių gamybos koncernas "Renault", sukūręs penkiavietį sedaną "Logan", kuris naujas kainuoja tiek, kiek ir padėvėtas mažalitražis automobilis – tik 5000 eurų. Ir tai ne koks nors primityvus iš pigių medžiagų "sulipdytas" nedinamiškas ir nesaugus "motorinis vežimaitis", o modernus kompaktiškas automobilis penkiaviečiu plieniniu kėbulu, aprūpintas visomis būtinomis saugos sistemomis ir su gerais rezultatais išlaikęs testus poligonuose ir stenduose.

„Renault/Dacia Logan" – tai kompaktinės klasęs 4,25 m ilgio, 1,73 m pločio modelis su priekinių ratų pavara. Į jį montuojami 1,4 litro darbo tūrio (75 AG) arba 1,6 litro (90 AG) benzininiai varikliai.„Logan" su 1,4 l varikliu gali išvystyti 162 km/h maksimalų greitį, iki 100 km/h įsibėgėja per 13 s, vidutinės degalų sąnaudos 100 km – 6,8 l. Jį gamina netoli Rumunijos sostinės Bukarešto esančioje gamykloje, kuri dar socializmo laikais buvo pastatyta lengvojo automobilio „Renault 12", Rumunijoje pavadinto „Dacia 1300", gamybai. Rumunijos gatvėse „naujokas", iš tikrųjų kainuojantis tik 5000 eurų, pasirodė rugsėjo mėnesį, per kurį parduota maždaug 13.000 automobilių. Kaip pavyko pasiekti tokią nedidelę "Logan" kainą? Viena, automobilis gaminamas vienoje skurdžiausių Vidurio Europos šalių, kur darbuotojų atlyginimai gerokai mažesni, nei Prancūzijoje, kaip ir jiems teikiamos socialinės garantijos, taip pat pigesnės kai kurios gamyboje naudojamos medžiagos. Antra, "Renault" sąmoningai susitaikė su minimaliu pelnu, gaunamu už kiekvieną parduotą "Logan", tačiau tikisi, kad didelės gamybos apimtys iš dalies tai kompensuos. Trečia, galimybė nebrangiai įsigyti naują dailų automobilį turėtų sumažinti dėvėtų automobilių paklausą ir taip spartindama automobilių parko atjauninimą, padidinti bendrą naujų automobilių gamybos apimtį.

„Logan" pagal variklio galią ir konstrukciją yra artimas „Renault Clio", tačiau už pastarąjį šiek tiek didesnis, nes kurtas specialiai Rumunijos bei kaimyninėms rinkoms – Vidurio Europai, Balkanų šalims, Rusijai, Ukrainai, taip pat Turkijai, Iranui, Šiaurės Afrikai, Lotynų Amerikai ir Kinijai, kur populiarūs kompaktiški sedanai. Tačiau, pasak „Renault" vadovo Louiso Schweitzerio, koncernas nusprendė tiekti „Logan" automobilius ir į Vakarų Europą dėl netikėtai kilusio jais susidomėjimo.

Teigiama, kad Vakarų Europoje „Logan" kainuos apie 7.500 eurų. Tokia didesnė kaina atspindi kai kuriuos komplektacijos ypatumus, taip pat Europos šalyje taikomus įvairius mokesčius bei transportavimo iš Rumunijos išlaidas. Vidurio ir Rytų Europoje automobilis pasirodys netrukus. Pavyzdžiui, šalia Rumunijos esančioje

Vengrijoje –šio rudens pabaigoje, Baltijos šalyse – 2005 m. pavasarį. Iš pradžių „Logan" bus gaminami tik kaip sedanai, vėliau atsiras ir universalai, ir hečbekai. Kol kas sunku tiksliai pasakyti, kiek jis kainuos Lietuvoje, tačiau panašu, jog lietuviai „Logan" galės įsigyti maždaug už 6.000 EUR (21.700 Lt). „Renault" tikisi, jog iki 2010 m. kasmet parduos po 700.000 „Logan" automobilių, o tai tikrai didelis skaičius vienam automobilio modeliui.