Liucijus

Дома » Статьи » Pукописи » Техника » Žvilgsnis už horizonto (LT)

Žvilgsnis už horizonto (LT)

E-mail Печать PDF
There are no translations available.

ŽVILGSNIS UŽ HORIZONTO...

Liucijus Suslavičius

Sunku rasti žmogų, kurio nedomintų, kas mūsų laukia ateityje. Automobilininkai – tikrai ne išimtis, juolab, kad šiais laikais automobilių kartos keičiasi kur kas greičiau, nei prieš keliolika metų, ir ką tik įsigytas naujausio modelio automobilis sensta labai greitai. Mūsų smalsumą, tą norą „pažvelgti už horizonto" kiek galėdami stengiasi patenkinti autotechnikos naujienas medžiojantys fotografai. Tačiau visi žinome, kad automobilių gamintojai visokeriopai maskuoja naujų modelių prototipus, todėl gatvėse ar poligonuose užfiksuotų būsimų automobilių nuotraukos eiliniam automobilininkui nedaug tepasako apie tai, koks bus tas laukiamas serijinis „naujokas". Bet be su fotoaparatais „aukas" medžiojantys paparaciai turi pagalbininkus – kompiuterių specialistus, sugebančius specialių programų ir išlavintos savosios nuojautos dėka „nurengti" audiniu ir plastiko detalėmis aplipintus automobilių kėbulus. Jų darbo rezultatai, kaip taisyklė, labai artimi tikrajai būsimojo serijinio automobilio išvaizdai ir skiriasi tik antraeiliais elementais. Būtent šias kompiuterio pagalba padarytas nuotraukas, automobilių gamintojų nepasitenkinimui, spausdina daugelis laikraščių ir žurnalų, pralenkdami tikrąjį naujų modelių debiutą pusantrų- dvejais metais.

Populiariausias šių dienų automobilis, be abejonės, yra „Volkswagen Golf". 2008-siais debiutuosianti jau šeštoji „Golf" karta išlieka panaši į šiandien gaminamą modelį. Tokia yra vokiečių koncerno politika – nestebinti ir negąsdinti pirkėjų, pateikti jiems tai ko jie nori – naują, bet kartu ir labai artimą senam modelį. Tad „Golf VI" siluetas visai toks kaip šiandien, kiek įdomesnis tik priekis, artimas savo stiliumi didesniajam „Passat" modeliui. Na, žinote, tiesiog pakartojamas pasiteisinęs „firminis stilius"...

Nuolatinis „golfo" konkurentas – „Opel Astra" – atsinaujins kiek vėliau. Tačiau „Opel" dizaineriai kur kas drąsesni. Aštriakampiai žibintai, aštrios tarsi lygintuvu suformuotos skardos briaunos – automobilis spinduliuoja dinamiką ir – ko čia slėpti – tam tikrą agresiją. Be to, šis „Astra" modelis turės 4x4 važiuoklę turinčią modifikaciją, o jo platforma bei daugelis kėbulo konstrukcijų pasitarnaus dar ir mažiems SAAB ir „Saturn" modeliams. O štai didesnis „opelis" – iš užmaršties prikeltas „Kapotan" pakeis ne itin sėkmingą „Signum" modelį jau 2008-siais. Įdomu tai, jog „kapitonas" bus pirmasis „Opel" markės „krossoveris"- universalo ir kupė hibridas, ko gero, ir su visų ratų pavara.

„Audi" bandys pratęsti savo automobilių gamą žemyn po dviejų metų laukiamu sportišku „Audi A1". Tai bus mažas (ilgis – 4 metrai), bet „aštrus" automobiliukas, kurio ratus suks ne tik bazinis 65 AG variklis, bet užsakovui pageidaujant, variklio skyriuje galima „įkurdinti" net 200 „arklių". Ši „raketa ant ratų" neturėtų būti pernelyg brangi – ekspertų nuomone, 16 tūkstančių eurų – visai konkurencinga kaina šiam žaisliukui.

„DaimlerChrysler" marketingo specialistus tikriausiai erzina nuolatinio konkurento iš Bavarijos - firmos BMW – sėkmė 4x4 tipo automobilių sektoriuje, ypač jei patys jie neturi galimybės pasiūlyti pirkėjams populiariojo visureigio BMW X3 konkurento. Todėl jau 2008 metais nuo konvejerio turi pradėti riedėti „Mercedes Benz GKL" – 4,5 metro ilgio maždaug 40 tūkstančius eurų kainuosiąs dabar gaminamo modelio „GL" mažesnysis „broliukas".

Manote, bavarai nusileis švabams? Nė už ką! Jie jau planuoja sportinį dviejų durų kupė su visų ratų pavara – modelį „X4". Važiuoklė – kaip „X3", tačiau kėbulas panašesnis į 6 šeimynos BMW, o variklių gama baigiasi 420 AG išvystančiu V8 tipo variklių. Tiesa, iki serinio „BMW X4" debiuto – ne mažiau kaip trys su puse metų. Kitas naujas BMW skirtas konkuruoti su „Mercedes Benz SL" klasės sportiniais automobiliais. Ilganosis dviejų durų kupė su trumpu plačiu galu ir stikliniu stogu. Po variklio gaubtu tilps šešių, aštuonių net dvylikos cilindrų motorai, kurių galia – nuo 300 iki 600 AG. Mažiausia spėjama kaina – 80 tūkstančių eurų už 306 AG variklį su dviem turbinomis turintį „variantą pradedančiajam".

Be jau išvardintų, per artimiausius metus į rinką ateis ir nauji kitų gamintojų modeliai. Apie juos – kitą kartą.