Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Speciali technika » Minske yra kabrioletas (LT)

Minske yra kabrioletas (LT)

El. paštas Spausdinti PDF

IR MINSKE YRA ,,MIESTO KABRIOLETAS”

 

Vilniaus miesto savivaldybė ir autobusų parkas didžiuojasi sumanymu pasiūlyti miesto gyventojams ir svečiams kelionę kabrioletais. Pora susidėvėjusių miesto autobusų po to, kai jiems buvo nupjautas stogas, buvo paversti atvirais apžvalgos autobusais, vežiojančiais sostinės gatvėmis turistus. Tačiau džiaugdamiesi nauja pramoga, negalvokime, kad tik mes tokie gudrūs. Panašų ,,superkabrioletą” turi ir kaimyninės Baltarusijos sostinė Minskas. Tik minskiečiai pasielgė kiek kitaip. Miesto troleibusų parko 50 – mečio proga turistams vežioti skirtu atviru kabrioletu jie pavertė seną tarybinį krovininį troleibusą. Tokia technika mums Lietuvoje nematyta, mat ir Vilnius ir Kaunas buvo per maži krovininių troleibusų eismui . O štai Maskvoje, kituose didžiuosiuose TSRS miestuose krovininių troleibusų būta gana daug. Pradžioje tai buvo perdirbti keleiviniai MTB-82, kuriems vietoje salono, nupjovus stogą, įrengdavo krovinių platformą. Vėliau krovininius troleibusus konstravo ir gamino Urickio vardo gamykla Engelso mieste. Skirtingai nei keleiviniai modeliai, krovininiai troleibusai turėjo dar ir vidaus degimo variklį, kad reikalui esant, galėtų įvažiuoti į sandėlius, gamyklų teritoriją, privažiuoti prie atokiau nuo gatvių su troleibusų linijomis esančių parduotuvių. Tiesą sakant, tai buvo ekologiška darbui miestų centruose neblogai tinkanti transporto priemonė. Tačiau krovininius troleibusus apsimoka eksploatuoti tik esant pakankamai dideliems ir pastoviems krovinių sriautams. Blaškytis po senamiesčio gatveles su tuzinu dėžių tokiam troleibusui neapsimoka. O štai, tarkime, iš kokios nors prekių bazės į ,,Maximos” dydžio prekybos centrą 2-3 kartus per dieną atvežti 5-6 tonas daržovių ar pieno produktų jis tiktų. Deja, atėjus rinkos ekonomikai, gerokai pasikeitė prekių tiekimo tvarka ir kiekiai, todėl net didmiesčiuose krovininių troleibusų poreikio kaip ir nebeliko. Tad gerai, kad nors keli jų išliks, pakeitę ,,veiklos profilį”.

Nuotraukos:A.Govorucha, V.Čechuta.

1.Krovininis troleibusas TG-3 prieš remontą.

2.Minsko troleibusas-kabrioletas.