Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Speciali technika » Gaisrinės Monblano tuneliui (LT)

Gaisrinės Monblano tuneliui (LT)

El. paštas Spausdinti PDF

GAISRINĖS MONBLANO TUNELIUI

Liucijus Suslavičius

 Prieš keletą metų automobilių tuneliuose po Alpėmis kilę gaisrai padarė didelį įspūdį ne tik visuomenei, bet ir specialistams. Mat, paaiškėjo, kad tiek tunelių konstrukcija, tiek tuo metu ten buvusios gelbėjimo priemonės negalėjo garantuoti tunelyje gaisro metu atsidūrusių žmonių saugumo. Jie buvo pasmerkti, klausimas tik tame, kokia dalis jų dar turėjo šansą išsigelbėti. Todėl tunelių remonto metu buvo atlikta didesnė ar mažesnė jų rekonstrukcija, o gelbėjimo tarnybos sustiprintos ir aprūpintos specialiai panaudojimui tuneliuose skirta technika.

Po daug žmonių aukų pareikalavusio gaisro Monblano tunelyje ir vos ne metus trukusio jo remonto dabar jame nuolatos budi net trys gaisrininkų komandos – po vieną prie tunelio įvažiavimų ir trečioji – tunelio viduryje įrengtoje gaisrininkų ir gelbėtojų būstinėje. Atsižvelgus į eismo gana siaurame tunelyje specifiką, šioms gaisrininkų komandoms pagaminti unikalios konstrukcijos priešgaisriniai automobiliai, galintys vienodai greit važiuoti tiek į priekį, tiek atgal. Tiesą sakant, suprasti, kur jų priekis, o kur galas, neįmanoma, nes automobiliai simetriški – turi vairuotojo kabinas ir priekyje, ir gale, jų abiejų tiltų ratai varomi ir vairuojami. Todėl reikalui esant automobilis gali judėti šonan kaip krabas, o jei reikia - dideliu greičiu pasitraukti iš pavojingos vietos neapsisukdamas.

Automobilius pagamino Italijos firma BAI su koncerno MAN prekybos atstovo Tonio Mauerio pagalba. Buvo nupirkti šeši 4x4 tipo vilkikai MAN, jų rėmai perpjauti ir priekinės dalys sujungtos po dvi. Taip pavyko gauti ,,stūmtraukį” – simetrišką važiuoklę. Po viena iš kabinų liko standartinis 410 AG šešių cilindrų dyzelis, atitinkantis ,,Euro-3” reikalavimus ir per automatinę pavarų dėžę varantis visus keturis plačiaprofilėmis padangomis ,,apautus” automobilio ratus, gi po kita kabina vietoje nebereikalingo ir todėl išimto variklio konstruktoriai sumontavo galingą vandens siurblį. ,,Stūmtraukio” vidurinę dalį užima 4000 litrų talpos bakas vandeniui bei 500 litrų bakas putokšliui. Automobilio įgula – trys ugniagesiai, iš kurių du sėdi priekinėje, vienas – galinėje kabinoje.

Kilus tunelyje gaisrui, automobiliai atskuba į nelaimės vietą ir atakuoja ugnį automobilyje sumontuotais švirkštais, neišlipdami iš kabinų. Jei ugnį pavyksta lokalizuoti, užsidėję kvėpavimo aparatus ir su ugniai atspariais kostiumais du ugniagesiai išlipa iš automobilio ir prijungę gaisrines žarnas prie tunelio sienose esančių vandens magistralių, toliau gesina gaisrą. Jei situacija darosi pernelyg pavojinga, galinėje kabinoje esantis vairuotojas išvairuoja automobilį atgal. Kartu su savimi ugniagesiai gali išvežti iš pavojingos zonos dar keliolika asmenų kabinose ir ant automobilio stogo esančioje aikštelėje.

Nuotrauka: MAN