Liucijus

Pradžia » Straipsniai » Rankraščiai » Įvairenybės » Renault Avantime (LT)

Renault Avantime (LT)

El. paštas Spausdinti PDF

,,RENAULT AVANTIME”  PASLAPTYS

L.Suslavičius

Inžinierius Žanas-Lupas Hule (Jean-Loup Hulet), koncerne ,,Renault” atsakingas už taip vadinamos ,,F” šeimynos variklių konstrukcijos tobulinimą, su pasididžiavimu pareiškė Vokietijoje leidžiamo žurnalo ,,Renault. Das Magazin” korespondentui:,, Aš džiaugiuosi kiekvieną kartą,  sėsdamas į ,,Renault Avantime” su dviejų litrų darbo tūrio varikliu. Šio keturių cilindrų motoro parametrai geresni nei daugelio modernių2,5 litro darbo tūrio automobilinių variklių”. Ir iš tikro, specialistai pripažįsta, jog didžiausiajam Prancūzijos automobilių gamintojui savajam avangardinio stiliaus kupė pavyko sukurti stebėtinai tobulai ir tolygiai dirbantį visais galimais režimais variklį, pasižymintį   didele   galia   plačiame    sūkių   diapazone.   ,,Mes   pakeitėme   arba modifikavome  daugiau  nei  70  ankstesnės  modifikacijos  2,0  litro  variklio  su  16 vožtuvų   galvute   detalių”   –   pasakojo   Ž.-L.   Hule,   ,,pavyzdžiui,   sustiprinome stūmoklius,  o  vožtuvams  panaudojome  specialų  ,,Nimonic”  lydinį,   pagamintą panaudojus naujausias technologijas”.Bet tikru nauju technologiniu šuoliu drąsiai galima pavadinti ,,Twin-Scroll” tipo turbokompresorių. Kaip tik jo dėka variklis dirba itin tolygiai net prie palyginti žemų alkūninio veleno sūkių. Jo skirtumas nuo mums žinomų turbokompresorių tame, kad variklio cilindruose atidirbusios dujos į turbiną patenka ne vienu, o dviem kanalais. Normaliai dujos iš variklio cilindrų patenka vieną bendrą išmetimo kolektorių, o iš jo– į kompresoriaus turbinos korpusą. Gi naujame ,,Renault” variklyje išmetimo sistema kiek  sudėtingesnė.  Pirmas  ir  antras  bei  trečias  ir  ketvirtas  cilindrai  turi  atskirus išmetimo  kolektorius,   atitinkamai  sujungtus  su  kairiuoju  ir  dešiniuoju  turbinos įleidimo kanalais. Atrodytų, koks čia skirtumas – vienas platesnis ar du siauresni dujų kanalai? Juk ir vienu, ir kitu atveju įkaitusios dujos patenka į tą pačią darbo kamerą ir suka tą patį turbinos ratą. Bet pasirodo, jog toks turbinos ,,maitinimas”dviem kanalais, kuriais  dujos  veržiasi   didesniu  greičiu,  leidžia  išvengti  būdingos   standartinei turbokompresoriaus konstrukcijai ,,turboduobės” prie mažų turbinos apsisukimų, kai varikliui nepakanka galios, nes į cilindrus pripučiama per mažai oro. Reiškia, naujasis variklis  geriau   ,,traukia”,  vos  spustelėjus  akseleratorių.  O  maksimalūs  naujojo turbokompresoriaus sūkiai – net 190 tūkstančių apsisukimų per minutę! Vairuotojas, aišku, visų šių variklyje vykstančių procesų  nemato ir negirdi. Jam pakanka jausti, kad  163  AG  variklis  tyliai  ir  galingai  (sukimo  momentas  –  pastovūs  250  Nm diapazone nuo 2000aps/min iki 4250 aps/min., t.y. vos ne nuo laisvos eigos  sūkių) varo ,,Avantime” pirmyn.Vairuotojui belieka šią jėgą paskirstyti 6 laipsnių pavarų dėžės pagalba. Nereikia net ,,automato” – avangardinių formų dviduris kupė, atrodo, be jokių pastangų sklandžiai greitėja net važiuojant aukščiausia pavara.