Antrasis “Common Rail” rinkoje (LT)

RINKOJE – JAU ANTROSIOS KARTOS ,,COMMON RAIL” SISTEMA

L.Suslavičius 

Koncerno ,,Bosch” kompetencija dyzelinių variklių kuro įpurškimo sistemų gamybos srityje niekas neabejoja. Šiaip ar taip būtent ,,Bosch” aukšto slėgimo įpurškimo siurbliai, kurių gamyba prasidėjo prieš 75 metus, tapo tuo faktoriumi, kuris labai greitai padarė dyzelinį variklį plačiai naudojamu. Bet patvirtinti savąjį konstrukcinį – technologinį įdirbį ir pranašumą niekad nepakenks. Juk gyvenimas nestovi vietoje, technikos pažanga irgi nesulaikoma.

Naujausiu ,,Bosch” gaminiu tapo parodos IAA 2002 metu pristatyta serijiniai montuojama naujuose MAN TG-A šeimynos sunkvežimiuose naudojamuose 6 cilindrų dyzeliuose antros kartos ,,Common Rail” tipo įpurškimo sistema. Kaip žinia, ,,Common Rail” įpurškimo sistemos principinis skirtumas nuo anksčiau sukurtų yra aukšto degalų slėgio maitinimo sistemoje sudarymo ir įpurškimo procesų visiškas atskyrimas. Aukšto slėgio siurblys, varomas variklio, nuolatos pumpuoja degalus į aukšto slėgio rezervuarą nepriklausomai nuo variklio darbo režimo. Slėgį jame kontroliuoja ir palaiko vienodame lygyje (iki 1400 barų) variklio darbą kontroliuojantis mikroprocesorius, kurio atmintyje įrašyti reikiami sistemos parametrai. Tas pat mikroprocesorius valdo maitinimo sistemos elektromagnetinius purkštukus, atidarydamas juos reikiamu momentu reikiamam laiko tarpui. Tokia sistema leidžia labai tiksliai nustatyti įpurškimo momentą, slėgį, trukmę ir įpurškiamos degalų porcijos dydį, kitaip sakant, optimalizuoti variklio darbą pagal daugelį parametrų.

,,Bosch” specialistų sukurtas 2002-jų metų ,,Common Rail” variantas nuo iki šiol naudotų skiriasi padidintu sistemos detalių, visų pirma purkštukų, apdirbimo ir sumontavimo tikslumu, iki 1600 barų padidintu slėgiu maitinimo sistemoje, tobulesne daugiau galimybių turinčia valdančiąja elektronika. Gamintojas teigia, jog šie patobulinimai leido dar geriau išpurkšti degalus, sumažinti degalų lašelių dydį, kas leido kiek sumažinti degalų sunaudojimą, atidirbusių dujų toksiškumą, kartu keliais procentais padidinti variklio išvystomą galingumą. Jei variklis komplektuojamas išmetamų dujų neutralizavimo sistema, pavyzdžiui, SRC tipo katalizatoriumi, maitinimo sistemos mikroprocesorius jau sugeba lanksčiai reaguoti į katalizatoriaus daviklių siunčiamus signalus ir koreguoti degimo procesą taip, kad katalizatorius galėtų dirbti maksimaliai efektyviai.

Galima neabejoti, kad tobulinimui ribų nėra, ir po kiek laiko bus įdiegtas dar tobulesnis, dar ,,švaresnis” ir ekonomiškesnis dyzelių maitinimo sistemos variantas.,,Bosch” inžinieriams pinigai veltui nemokami… 

Nuotraukoje:,,Common Rail” sistemos purkštukas su degalų tiekimo vamzdeliu.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *