“Volkswagen AG” – augimas nepaisant nuostolių (LT)

,,VOLKSWAGEN AG” – AUGIMAS NEPAISANT NUOSTOLIŲ

Liucijus Suslavičius

Kovo 13 dieną ,,Elbės Florencija” pramintame Vokietijos mieste Drezdene viskas vyko po ,,Volkswagen” ženklu. Mat, tą dieną 200valdybos1-siais pastatytoje koncerno automobilių gamykloje ,,Glaserne Manufaktur” vyko pirmasis istorijoje ne Volfsburge organizuotas metinis koncerno valdybos posėdis. Dešimt koncerno direktorių, susėdę ant 20 metrų ilgio pakylos, susirikusiems 293 žurnalistams iš įtakingiausių pasaulio spaudos agentūrų ir masinės informacijos priemonių, informavo apie koncerno veiklą praėjusiais metais ir ateities perspektyvas. Lygiai 10 valandą valdybos pirmininkas daktaras Berndtas Pischetsriederis atidarė posėdį ir paskelbė, kad 4,984 milijono pernai parduotų koncerno įmonėse pagamintų automobilių davė 3,9 milijardo eurų pajamų. Tai lygiai puse milijardo eurų mažiau, nei 2001-siais metais. Todėl 800 tūkstančių smulkių koncerno akcijų laikytojų su nerimu laukė jiems svarbiausiojo pranešimo – kaip bus su dividendais? Po dvi valandas trukusio pranešimo B. Pischetsriederis juos nuramino;,,Kaip ir pernai, bus išmokėta po 1,30 euro už vieną paprastąją akciją.”. Sekantis raminantis pasakymas, adresuotas 324892 koncerno darbuotojams, buvo toks:,,Koncernui sekasi gerai, jūsų darbo vietos yra saugios”. Tačiau žurnalistų laukto oficialaus patvirtinimo apie naujos įmonės statybą Saksonijoje nebuvo. Vis tik dabar teigiama, jog ,,Volkswagen” kartu su ,,Siemens” Stollbergo mieste statys 500 milijonų eurų vertės įpurškimo sistemų dyzeliniams varikliams gamyklą, sukurdami 600 naujų darbo vietų. Tai iš tikrųjų leidžia daryti prielaidą, jog koncerno finansinė padėtis tvirta.

Tačiau mus Lietuvoje daugiau domina ne naujos gamyklos, juolab jos statomos ne pas mus, o nauji automobiliai. Jų tikrai netrukus sulauksime. Vokietijos spauda jau paskelbė pirmuosius naujos kartos ,,Passat” atvaizdus. Būtent atvaizdus, nes oficialių nuotraukų dar nėra, ir žurnalistai sukūrė spėjamą kompiuterinį būsimojo bestselerio atvaizdą, remdamiesi slapta padarytomis užmaskuotų prototipų nuotraukomis. Jis sukurtas ant ,,Audi A4” platformos, be to, turės nemažai bendrų su modeliu ,,Golf” mazgų. Pasirinkta platforma apsprendė ir pavaros konstrukciją – 2004-jų pabaigoje pasirodysiantis naujasis ,,Passat” turės priekyje skersai sumontuotą variklį. Todėl atstumas tarp tiltų bus didesnis, kartu padidės salono vidaus matmenys bei keleivių komfortas. Automobilio siluetas taps kiek sportiškesnis, labiau primenantis modelius su kupė tipo kėbulu. Išliks tradicinis ,,Volkswagen” falšradiatorius, akivaizdžiai pastumtas pirmyn ir todėl išsikišantis į priekį tarp žibintų. Varikliai – tik dyzeliniai arba benzininiai su tiesioginiu kuro įpurškimu. Jų galia – nuo 115 AG(1,6 litro variklis) iki 240 AG(3,2 litro variklis). Pirmaisiais metais pirkėjams bus siūlomas tik sedanas, o po metų prasidės universalo ,,Passat Variant” gamyba. Bet šis modelis bus didesnis ir talpesnis nei universalai ,,Audi A6 Avant” ar BMW 525 Touring”.

Visai kitai pirkėjų kategorijai skirtas būsimasis ,,Volkswagen” rodsteris. Tai lengvas (sveria vos 700 kilogramų) dvivietis automobilis su varikliu už sėdynių, varančiu galinius ratus. Skirtas konkuruoti rinkoje su panašiais ,,Opel” ir kitų gamintojų automobiliais, ,,VW Roadster” su 150 AG varikliu išvysto maksimalų 235 km/h greitį. Ne ,,Ferrari”,aišku, bet ir kaina prieinama daugeliui europiečių – tik 25000 eurų.

Tai artimiausia ,,Volkswagen” ateitis, o ką naujo koncernas siūlo šiandien? Ir šia neapseita be savotiškos gigantomanijos – nuo balandžio 4 dienos Drezdene gaminamą prašmatnųjį ,,VW Phaeton” galima užsisakyti su didžiausiu pasaulyje dešimties cilindrų TDI tipo 5 litrų darbo tūrio dyzeliniu varikliu, išvystančiu 313 AG galingumą ir maksimalų 750 Nm sukimo momentą. Dyzelis yra ne tik galingas – ,,įvaro” sunkų sedaną iki 100 km/h per 6,9 sekundės – bet ir techniškai sudėtingas. Jis turi ,,siurblyspurkštukas” tipo įpurškimo sistemą ir du turbokompresorius. Šešių laipsnių ,,automatas” pavaras jungia tyliai ir sklandžiai, be to, vairuotojas, jei nori, gali pavaras junginėti ir pats. Įsibėgėjantis iki 250 km/h ,,Volkswagen Phaeton V10 TDI” 100 kilometrų kelio sunaudoja nuo 10 iki 14 litrų dyzelino. Automobilio kaina – nuo 86200 eurų.

Beje, pats didžiausias ir brangiausias ,,folksvagenas” nėra graibstomas – Drezdene per darbo dieną sumontuojama tik 20 šių puikių aukštos klasės automobilių. Per šių metų sausio mėnesį pavyko parduoti 151 ,,Phaeton”. Bet koncernas taikstosi su tuo – prestižas svarbiau už nuostolius. Žadama dar šiais metais pradėti varianto su V-8 tipo varikliu gamybą bei įsisavinti Didžiajai Britanijai skirtas ,,Phaeton” modifikacijas su vairu dešinėje.

Nuotraukose:

1.Taip atrodys naujas ,,VW Passat”

2.Greitaeigis ,,VW Roadster”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *