Trabantai 6×2 (LT)

IR VĖL TIE ,,TRABANTAI”…

Liucijus Suslavičius

Ilgus metus gamintas ir linksmų pašaipų objektu tapęs buvusioje Vokietijos Demokratinėje Respublikoje gamintas mikrolitražinis automobilis ,,Trabant” atkakliai nenori tapti vien istorija. Jis tiesiog nesunaikinamas, ir ne todėl, kad jo plastmasinis ,,kiautas” nei rūdija, nei pūva, nei dega. Paprasčiausiai šis dar ,,rytietišku folksvagenu” vadintas automobiliukas pernelyg įaugo į Rytų Vokietijos gyventojų sąmonę, kad juo būtų galutinai ir negrįžtamai nusikratyta. Ir Lietuvos spaudoje ne kartą buvo rašyta apie šį fenomeną. Bet nauji įdomūs faktai apie šiandieninį ,,trabių” panaudojimą tiesiog prašyte prašosi paskelbiami.

Kadangi šiandien ,,Trabant” tapo kaip sakoma, ,,kultiniu automobiliu”, išlikę po masinio atsikratymo, kai ,,trabantai” buvo dovanojami, parduodami u simbolinę kainą ar paprasčiausiai paliekami pakelėje, egzemplioriai dabar vertinami kur kas labiau. Jie tapo savotišku Rytų Vokietijos simboliu, todėl puikiai tinka kaip reklama ar šou elementas. O šiems tikslams paprasto standartinio ,,trabbi” jau nebepakanka. Tad sumanūs žmonės ėmėsi sudėtingesnių sprendimų, kad palaikyti susidomėjimą socialistinės praeities reliktu. Drezdene, Leipcige jau pasirodė …triašiai ,,Trabant”, kokių VDR laikais gamykla neišleisdavo. Tiesą sakant, pats serijinio ,,Trabant 601″ perdirbimas į triašį techniškai nėra itin sudėtingas, kur kas daugiau problemų sukelia tokio perdirbto automobilio įteisinimas pagal tikrai griežtą Vokietijoje nustatytą tvarką. Tačiau nuotraukose automobiliai su numeriais, reiškia, jų kūrėjams pavyko įtikinti valdininkus, kad neįprasti ,,trabantai” tinka eismui.

Kaip gi padarytas Drezdene važinėjantis šešiavietis kabrioletas? ,,Trabant 601″ kėbulo pagrindas – standi iš plieno išpresuota platforma su ratų arkomis. Sutrumpinus iki galinių ratų arkų vieną tokią platformą, prie jos buvo privirinta nuo kitos platformos nupjauta galinė dalis su tokiomis pat arkomis ir ratų pakabos tvirtinimo taškais. Kad salonas būtų ilgesnis, platforma buvo dar kartą perpjauta ties viduriu ir čia įvirinta atitinkamo ilgio dugno sekcija. Po to visas iš 4 dalių suvirintas dugnas buvo sustiprintas naujais slenksčiais. Kadangi ,,trabantas” turi priekinių ratų pavarą, priekyje nieko keisti nereikėjo. Salone buvo įrengta dar viena, vidurinė sėdynių eilė, sumontuotos papildomos serijinio modelio durelės, ir dviduris kėbulas tapo keturių durų ir pailgėjo iki 5,5 metro. Keleivių saugumui padidinti ir tentui paremti ties viduriu sumontuotas apsauginis lankas. Galiniai tiltai ir jų pakaba – serijiniai. Kaip sakytume – pigu, bet efektyvu! Vasarą šiuo originaliu automobiliu po Drezdeną vežiojami turistai. Kaina – 20 eurų valandai. Norinčių pasivažinėti netrūksta!

Gi Leipcige vienos nedidelės statybinės firmos savininkas užsakė pagaminti ,,trabantą” – betono maišyklę. Automobilio kėbulas buvo perpjautas pusiau, platforma prailginta analogiškai kaip Drezdene ir gerokai sustiprinta, o ant jos sumontuota nedidelė elektros variklio sukama betono maišyklė, kurios talpa – 250 kilogramų betono. Skirtingai nei didžiosios savaeigės betonmaišės, ,,Trabant” važiuodamas betono nemaišo. Jis tai atlieka darbo vietoje, kai maišyklės variklis prijungiamas prie išorinio elektros tinklo. Taip buvo sukurtas patogus mažos apimties betonavimo darbams atlikti skirtas mobilus mechanizmas, kuris, be to, patraukia visų dėmesį ir puikiai reklamuoja firmą.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *