“Airlight-Direct” – konfortiškesnė, stabilesnė, lengvesnė
Liucijus Suslavičius
Idealių konstrukcijų nėra – net labiausiai vykusią pasikeitus naudojimo sąlygoms ar reikalavimams galima dar patobulinti, suteikiant jai naujų, anksčiau neturėtų savybių bei privalumų.
Atrodytų, ką dar galima būtų patobulinti pneumatinės puspriekabių pakabos konstrukcijoje, jei pastaruoju metu jau ir čia pradėta naudoti elektronika – tas paskutinis technikos žodis. Bet, kaip jau sakėme, eksploatacijos sąlygų pasikeitimas gali paskatinti peržiūrėti ir tobuliausią konstrukciją. Tokiu stimulu puspriekabių važiuokles gaminančiai žinomai firmai BPW tapo dažni puspriekabių pakabos pneumopagalvių sugadinimai kombinuoto vežimo keliais ir geležinkeliais atveju. Keliant puspriekabę kranu ant geležinkelio platformos, pakabos guminės oro pagalvės pakibusių ore ašių svorio iš pradžių neleistinai ištempiamos, o po to puspriekabę nuleidžiant, staigiai ir stipriai suspaudžiamos, jas tiesiog suglamžant.
Panašu, kad BPW specialistai šią problemą išsprendė, sukūrę “Airlight-Direct” tipo pneumatinę pakabą. Kartu pavyko gauti “šalutinį efektą” – pagerėjo smūgių nuo kelio nelygumų slopinimas, sumažėjo pakabos svoris. Ką gi patobulino klasikinėje konstrukcijoje BPW? Jie “pasodino” cilindrines pneumopakabos oro pagalves tiesiai virš ašies. Tuo būdu visa vertikali krovinio svorio sudedamoji nuo rėmo perduodama ašiai. Gi ašį laikančios išilginės svirtys apkraunamos tik stabilizuojančiomis jėgomis. Kitaip sakant, jei tradicinėje konstrukcijoje oro pagalvės priimdavo 60 procentų svorio, o 40 procentų atitekdavo pakabos svirtims ir atramoms, tai “Airlight-Direct” oro pagalvėms tenka visi 100 procentų svorio. Taip pavyko pagerinti pakabos smūgius slopinančias charakteristikas. Kartu nauja oro pagalvių pozicija pagerino jų apsaugą nuo iš po ratų lekiančių akmenų. Tas pat pasakytina apie už ašies sumontuotus stabdžių pavaros mechanizmus. O kaip su ta svarbiausia problema – oro pagalvių apsauga nuo sugadinimo kilnojant? Su tuo viskas itin gerai – keliant “Airlight-Direct” tipo pakabą turinčią puspriekabę, oro pagalvės, dviem varžtais pritvirtintos tik prie puspriekabės rėmo (bet nesujungtos su ašimi), paprasčiausiai pakyla kartu su juo, o jų atraminiai kūgio formos mazgai lieka kartu su ašimi, palaikoma išilginių lingių svirčių ir amortizatorių. Puspriekabę nuleidus ant geležinkelio platformos, oro pagalvės savo apatine dalimi vėl “užsimauna” ant atramų. Paprasčiau nebūna, tiesa?
Naujos kartos pakabą BPW puspriekabių gamintojams pradeda tiekti šį mėnesį. Beje, sumontavus “Airlight-Direct”, trijų ašių puspriekabė palengvės 69 kilogramais, nes naujo tipo vienos ašies pakaba, lyginant su standartine, lengvesnė net 23 kilogramais. Perspektyvoje BPW rengiasi “Airlight-Direct” pakabą pritaikyti vairuojamoms puspriekabių ašims, nes tokias ašis turinčios puspriekabės mielai perkamos Didžiojoje Britanijoje.
Nuotraukose:
1.Taip atrodo,,Airlght-Direct” pneumopakaba.
2.Keliant puspriekabę, kartu pakyla pneumobalionai.