AL-CO (LT)

JŪS GIRDĖJOTE APIE ,,AL-CO”? 

L.Suslavičius 

Yra tokių automobilio profesijų, kurioms nelabai tinka net ir moderniausios, ,,Metų transporterio” vardą pelniusios lengvų komercinių automobilių važiuoklės.Pagrindiniu reikalavimu kemperių, reanimobilių, mobilių parduotuvių, autotransporterių gamybai naudojamoms važiuoklėms yra kuo žemiau nuleistas automobilio rėmas. Antra vertus, kaip taisyklėdidoki, griozdiški minėtų specialių automobilių kėbulai blogina automobilio stabilumą posūkiuose, pučiant stipriam šoniniam vėjui.O kad jį padidinti, reikėtų praplatinti ratų provėžą. Bet šie reikalavimai – kliuvinys masinei gamybai, surinkimo konvejerio ,,stabdys’.Todėl užsiimti specialių važiuoklių gamyba didieji gamintojai dažniausia patiki mažoms specializuotoms firmoms, tiekdami joms savo gaminamus automobilių agregatus ir mazgus. Automobilių eksploatacija ir aptarnavimas praktiškai nesiskiria nuo serijinių, o štai jų savybės ir panaudojimo galimybės gerokai pasikeičia.

Firma ,,Al-Ko”, per metus pagaminanti arti 9000 modifikuotų ,,Citroen”, ,,Fiat”, ,,Peugeot”, ,,Renault”, ,,Opel” ir VW važiuoklių, yra vienu iš tokių mažų gamintojų. Tačiau šeimyninė firma iš Kiotco miesto Vokietijoje yra plačiai žinoma ne tik Europoje, nes specialias važiuokles išrankiems užsakovams, kuriems netinka serijinė produkcija, tiekia jau keliolika metų, pardavusi nuo gamybos pradžios daugiau kaip 60 tūkstančių automobilių.

Šiandien jos gamybinėje programoje – ,,amc” pavadinimu žinomos šeimynos 4×2 ir 6×2 tipo važiuoklės, skirtos specialiems automobiliams, kurių didžiausias leistinas svoris yra atitinkamai iki 3,85 ir iki 4,5 tonos.,,Al-Ko” specialistai sukūrė savitą, nuo serijinių važiuoklių su lonžeroniniu rėmu ar laikančiuoju dugnu besiskiriančią konstrukciją. Paėmę serijinę lengvo komercinio automobilio su priekinių ratų pavara važiuoklę, jie pirmiausia pašalino viską, kas yra už kabinos. Prie likusių nupjovus originalius lonžeronus automobilio laikančiosios konstrukcijos galų varžtais (kiekvienoje pusėje po šešis, išdėstytus dviem eilėmis) pritvirtinamas naujas ,,Al-Ko” pagamintas rėmas. Beje, neapsigaukime – sutrumpinimas ,,Al-Ko” nereiškia, kad rėmas iš aliuminio. Ne, jis iš tvirto karštai cinkuoto plieno. O tai, kad su juo važiuoklė sveria 100 kilogramų mažiau, nei originali gamyklinė, nulemia rėmo gamybai panaudotas tvirtesnis, todėl plonesnis ir lengvesnis metalas, ir maksimaliai palengvinta, iškertant angas lonžeronų šonuose, ,,amc” rėmo konstrukcija. Beje, dažniausia pašalinama ir galinė kabinos sienutė, nes ant važiuoklės montuojami kėbulai turi turėti praėjimą į vairuotojo vietą. Tai ypač būdinga kemperiams.

Jei ,,varantysis modulis”, t.y. variklis, pavarų dėžė, varantysis tiltas ir vairuotojo kabina – serijiniai, išskyrus išmetimo sistemą, montuojamą tarp lonžeronų ir prakištą per juose esančias angas, tai automobilio gale – nieko bendro su ,,serija” neturintys mazgai. Tai, kas iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip per rėmo lonžeronus perkišta galinių ratų ašis, iš tikrųjų yra skersinius pakabos torsionus savo viduje slepiantis vamzdis – korpusas. Iš išorės prie torsionų tvirtinamos išilginės svirtys su ratų stebulėmis galuose. Vidiniai torsionų galai nejudamai įtvirtinti minėtame vamzdžio pavidalo korpuse. Papildomai pakaboje sumontuojami kompaktiški pneumatinės pakabos balionai, o prieš torsiono ašį, apie kurią svyruoja svirtys – dar ir teleskopiniai amortizatoriai. Taigi, turime kompaktiškai sukomponuotą efektyviai slopinančią smūgius nuo kelio nelygumų ir galinčią palaikyti pastovų kėbulo grindų aukštį nuo dangos paviršiaus pakabą. Kadangi svirtims ir pakabos oro balionams reikia vietos, konstruktoriai keliolika centimetrų padidino galinių ratų provėžą, tuo pačiu padidindami automobilio šoninį stabilumą. Jei važiuoklė 6×2 tipo, abu tiltai visiškai įdientiški.

Ant ,,amc” modelio važiuoklės galima montuoti įvairiausios paskirties kėbulus – furgonus ar platformas. Visi jie bus žemomis grindimis, reiškia įlipti ar pakrauti krovinį į juos tampa gerokai patogiau. Be to, pakaba su pneumobalionais yra gerokai komfortiškesnė ir linkusi mažiau įsisiūbuoti, kas svarbu greitosios pagalbos automobiliams ar jautrius krovinius vežti skirtiems furgonams. ,,Al-Ko” gaminamų važiuoklių atstumas tarp priekinio tilto ir galinės ašies nėra griežtai standartizuotas. Firma pagamins tokio ilgio rėmą, kokio pageidaus savo reikalams užsakovas. Dar vienas patrauklus konstrukcijos ypatumas – susidėvėjus ar nukentėjus avarijoje priekiniam automobilio moduliui su pavaros agregatu ir kabina, firma, klientui pageidaujant, netruks pakeisti jį nauju, paprasčiausiai prisukdama jį prie senosios galinės sekcijos. Juk tam tereikia atsukti ir vėl prisukti lygiai tuziną varžtų. Klientas mokės už naują priekinę dalį ir darbą, bet ne už visą, neretai ganėtinai brangų specialų automobilį.

,,Al-Ko” produkcijos paklausai didėjant, pastaraisiais metais buvo pastatytas naujas cechas Ettenboirene, įsteigti firmos filialai Anglijoje, Prancūzijoje ir Italijoje. Produkcijos asortimentą nesenai papildė pradėjusios populiarėti važiuoklės nedidelėms puspriekabėms, sveriančios vos 735 kilogramus, bet atlaikančios net 4000 kilogramų svorį. O kėbulo ilgis gali siekti įspūdingus 8,3 metro, kas aktualu lengvų didelio tūrio krovinių vežėjams.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *