AUTOBUSAS PAKEIČIA TRAUKINĮ
Liucijus Suslavičius
Priemiestinės geležinkelio linijos beveik visą XX amžių buvo svarbia visuomeninio transporto rūšimi. Iki masinės automobilizacijos pradžios jos perveždavo dešimtis ir šimtus milijonų keleivių kasmet, užtikrindamos patikimą pramonės centrų aprūpinimą darbo jėga, atokesnių miestelių ir kaimų gyventojams – galimybę naudotis visais civilizacijos teikiamais malonumais. Bet ilgainiui tapę plačiai prieinamais automobiliai “atėmė” iš geležinkelių vis daugiau keleivių, kol daugelis vietinių geležinkelio maršrutų tapo nuostolingais. Bet kaip atsisakyti neretai šimtametes tradicijas turinčių geležinkelio linijų, neiššaukiant neigiamos to regiono gyventojų reakcijos?
Ganėtinai originalų ir gyventojų teigiamai priimtą sprendimą rado Muldentalio (Vokietijos Saksonijos žemė) savivaldybė. Nutraukus nuostolingą keleivių vežimą vietinėmis geležinkelio linijomis tarp Glachau, Rochlitzo ir Geithaino miestelių, tas pačias vietoves sujungė specialių didelės talpos autobusų aptarnaujami maršrutai. Tai ne šiaip kokie standartinį salono išplanavimą turintys priemiestiniai ar komfortiški turistiniai autobusai. Savivaldybė nupirko tris naujus dviejų sekcijų žemagrindžius “Mercedes Benz Citaro GU”modelio autobusus (229AG dyzelis, šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė)su klimatizacija ir pertvarkė jų salonus pagal priemiestinio traukinio vagonų stilių. Vietoje įprastų sėdynių eilių – 11 atskirų keturviečių kupe (po dvi sėdimas vietas viena priešais kitą ir staliukas per vidurį), yra savitarnos bistro su gėrimų ir užkandžių automatu bei vietomis užkandžiauti. Kaip ir traukinyje, autobuse yra tualetas.Tamsiu paros metu kiekvienas keleivis gali įsijungti individualų šviestuvą skaitymui. Kolektyviam laiko praleidimui – du televizoriai su 15 colių įstrižaine, pakabinti po lubomis. Yra ir privalumų, lyginant su traukiniais – į autobusą , turintį iškišamą rampą, savo vežimėliais patogiai įvažiuoja neįgalieji, po to galintys užfiksuoti juos tam skirtoje aikštelėje. Salone, keleivių neišnaudojamoje aikštelėje virš sekcijas jungiančio šarnyro, įrengtos vietos keturiems dviračiams tvirtinti.
“Busbahn”(“autobusas-traukinys”) pavadintą autobusą aptarnauja, keleiviams bilietus parduoda vienas vairuotojas, situaciją salone stebintis videokameros pagalba. Informaciją keleiviams teikia du dideli displėjai, o maršruto pavadinimą galima perskaityti autobuso priekyje ir šone įrengti šviesos diodų tablo. Gyventojų pamėgti išraiškingai nudažyti autobusai-traukiniai iš galinės stotelės išvažiuoja kas dvi valandos, pakeliui sustodami septyniuose sustojimuose netoli nuo ankstesnių geležinkelio stočių.