AUTOBUSAI SANTJAGUI
Čilės sostinės Santjago savivaldybė pradėjo didžiausią Lotynų Amerikoje visuomeninio transporto reorganizacijos procesą. Iki šiol miesto gyventojus aptarnavo arti 3500 smulkių transporto firmų, vežiojusių autobusais keleivius taip, kaip joms buvo patogiau ir nederinant tarpusavyje nei maršrutų, nei tarifų.Todėl savivaldybė, siekdama vieną kartą sutvarkyti visuomeninio transporto eismą, parengė miesto ir priemiesčio susisiekimo autobusais sistemą, pavadintą “Transantiago”. Vienu iš kertinių jos principų – kardinalus keleivių pervežimu užsiimančių bendrovių skaičiaus sumažinimas – iki 15 transporto firmų. Tai reiškia, jog smulkieji vežėjai priversti jungtis arba neteks teisės aptarnauti miesto maršrutus.
Trys šiuo metu stambiausios Santjago autobusų transporto bendrovės – “Subus Chile”, “Express de Santiago” ir “Inversiones Alsacia” – žengė dar viena žingsnį. Jos nusprendė suvienodinti savo autobusų parką ir kartu pasirašė “amžiaus kontraktą” su koncerno “Volvo” padaliniu “Volvo Buses” 1667 didelės talpos miesto autobusams. Tai didžiausias užsakymas autobusams per visą “Volvo” istoriją. Pagal kontraktą bus patiekta 1157 dviejų sekcijų autobusai “Volvo B9 SALF” ir 510 mažesnių autobusų “Volvo B7 RLE”. Važiuokles dviejų sekcijų autobusams gamina |Volvo” gamykla Kuritibos mieste Brazilijoje, dviašes važiuokles – gamykla Boras mieste Švedijoje. Kėbulus ant jų sumontuos trys Brazilijoje veikiančios autobusų gamyklos “Marcopolo”, “Induscar/Caio” ir “Busscar”. Pirmieji autobusai Santjagą pasiekė šį mėnėsį, o visas užsakymas bus baigtas iki 2006 metų vasario mėnesio.
Nuotraukoje: Autobusų eismo juostos Santjage.