ESP sistema Mercedes Benz (LT)

,,Mercedes Benz” – vėl priekyje

L.Suslavičius

Lengvi komerciniai ,,mersedesai” vėl demonstruoja seniausio pasaulyje automobilių gamintojo kūrybinį potencialą – oficialiai paskelbta, jog šių metų IAA parodoje bus pristatytas modernizuotas ,,Mercedes Benz Sprinter”, kuriame sumontuota elektroninė stabilumo programa ESP, žinoma daugiausia iš lengvųjų automobilių. O dabar pirmą kartą gauna serijinis komercinis automobilis, ir ne kaip papildomą, o kaip daugumos ,,Sprinter”variantų serijinę įrangą. Su taip vadinamu ,,briedžio testu” išgarsėjusi ESP apjungia atskirai veikusias stabdžių antiblokavimosi (ABS) ir varančiųjų ratų praslydimo kontrolės (ASR) sistemas į vieningai automobilio stabilumą kelyje kontroliuojančią ir vairuotojui padedančią jį suvaldyti ekstremalioje situacijoje elektroninę sistemą. Jos davikliai seka automobilio judėjimą išilgine ir skersine kryptimis. Šie duomenys 25 kartus per sekundę sulyginami su vairo rato pasukimo kampu. Tokiu būdu elektronika ,,pajunta” gresiantį nestabilumą kaip nepakankamą arba per didelį automobilio pasukamumą ir ima veikti savarankiškai, tiksliai dozuota jėga pristabdydama vieną ratą. O tada ima veikti elementarūs fizikos dėsniai, ir atsiradęs nesimetriškai stabdant sukimosi apie vertikalią ašį momentas grąžina automobilį į vairuotojo pasirinktą vairu judėjimo trajektoriją. Georgas Weibergas, koncerne užimantis transporterių ,,Mercedes Benz” konstravimo padalinio vadovo postą, savo interviu spaudai pabrėžė, kad ESP panaudojimas aukštą svorio centrą turinčių automobilių kategorijoje tapo esminiu jų eismo saugumą didinančiu veiksniu, nes padės išvengti nekontroliuojamo slydimo, dažnai užsibaigiančio virtimu ant šono.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *