Europos kelias sugriežtintas (LT)

EUROPOS KELIAS – SUGRIEŽTINIMO LINK

Liucijus Suslavičius

Nesenai žiūrėdamas vieną televizijos programų, savo nuostabai išgirdau, kad Susisiekimo ministerija siūlys “pakelti kartelę” neblaiviems vairuotojams – vietoje 0,41 promilės alkoholio kraujyje pavojinga neblaivumo riba skaityti 0,5 promilės. Spėju, kad tai vienas iš “efektyviausių” būdų, kaip sumažinti autoavarijų, kurias sukėlė neblaivūs vairuotojai, procentą – avarijų nuo to nesumažės, tik vairuotojų kaltė bus kitaip kvalifikuojama. Saliamoniškas sprendimas – ir patiems ramiau, ir prieš Europos Sąjungą galėsime pasigirti! Tik ar ta kryptimi einame? Abejoju tokio sprendimo tikslingumu, nes avarijų skaičiui Europoje augant, niekas ten “varžtų neatleidinėja”. Atvirkščiai, nuobaudos nedrausmingiems, neatsakingai besielgiantiems vairuotojams vis griežtinamos. Pavyzdžiui, Prancūzijoje įsigalėjo naujos itin griežtos sankcijos. Jei dėl avarijos nukentėjusysis buvo nedarbingas iki trijų mėnesių, tai avarijos kaltininkui gresia iki trijų metų kalėjimo ir 30 tūkstančių eurų bauda. Tam, kas neblaivus ar paveiktas narkotikų padaro avariją, kurioje nukenčia bent vienas žmogus, teisėjai galės skirti laisvės atėmimo bausmę iki 7 metų ir dar iki 100 tūkstančių eurų piniginę baudą. Nustebsite, bet lygiai tokia pat nuobauda gali būti skirta avariją su nukentėjusiais padariusiam vairuotojui, kuris vairavo transporto priemonę, neturėdamas tam teisės arba jei autoavarija įvyko, jam viršijus leistiną greitį daugiau kaip 50 km/h.

Italai stengiasi neatsilikti nuo kolegų iš Prancūzijos – šiais metais jie ne tik sugriežtino eismo kontrolę, bet ir įvedė eilę naujų reikalavimų eismo dalyviams bei nustatė “drakoniškas” nuobaudas pažeidėjams. Tam vairuotojui, kuris buvo užfiksuotas važiuojant 40 km/h greičiau negu leista, eismą kontroliuojantis pareigūnas gali paprasčiausiai…uždrausti vairuoti Italijos teritorijoje. Draudimas įsigalioja tuojau pat ir toje vietoje, kur sulaikomas greičio mėgėjas. Dar daugiau – už šiurkštų kelių eismo taisyklių pažeidimą paskirta bauda turi būti sumokėta vietoje grynais, priešingu atveju pareigūnas turi teisę konfiskuoti automobilį. Ir jokių ginčų, jokių galimybių ,,išsipirkti”- išsodins pakelėje, ir daryk ką nori. O kaip žmogaus teisės ? – paklausite. Manau, kad atsakymas būtų trumpas – savo veiksmais sąmoningai keliate pavojų visuomeniniam saugumui, todėl jūsų teisės apribojamos. Nepatinka – kreipkitės į teismą!

Net ir ne policininkai supranta – stacionarūs eismo kontrolės postai mažai efektyvūs, nes dauguma pavojingų pažeidimų, sukeliančių avarines situacijas, daromi eisme – neatsargus manevravimas, tyčinis kliudymas pravažiuoti ir t.t.O remtis vien nukentėjusios pusės žodžiais pareigūnai, priimantys sprendimą skirti nuobaudą, ne visada gali. Todėl ieškoma būdų, kaip vairuotojų daromus pažeidimus fiksuoti eisme. Vokietijos Baden-Viūrtembergo žemėje kelių policija bando mobilų pažeidimų fiksavimo įtaisą. Motocikle BMW 1200RS sumontuota videoįranga pažeidėjams filmuoti, taip par radijo ryšio aparatūra bei specialūs garso ir šviesos signalai. 32 tūkstančius eurų su šia įranga kainuojantis motociklas, vairuojamas policijos pareigūno, patruliuoja sriaute, fiksuoja pažeidimus, po to pasiveja ir sustabdo pažeidėją. Dešinėje motociklo bagažinėje sumontuotame monitoriuje pareigūnas gali pademonstruoti vairuotojui, ką šis vos prieš kelias minutes išdarinėjo, tad neigti savo kaltę vargu ar kas nors išdrįs. Tas pat prietaisas matuoja greitį., todėl policininkai tikisi, kad su tokiais motociklais jiems pavyks išgaudyti beprotišku greičiu besimėgaujančius ,,baikerius” ir neginčijamai įrodyti jų pažeidimus. Mat, stacionarūs greičio kontrolės prietaisai pažeidėjus fotografuoja iš priekio, o ten, kaip žinia, motociklas numerio neturi…Tad besilankydami švabų krašte, būkite apdairūs – gal būt, iš paskos važiuojantis motociklininkas tik ir laukia, kada padarysite pažeidimą, kad jį “įamžinti” ir po to sustabdžius, pareikalauti baudos.

Nuotraukose:

1.Italų pareigūnas matuoja greitį

2.Policijos BMW su videoįranga

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

EN DE LT RU