Faktai be komentaru (LT)

FAKTAI, KURIEMS NEREIKIA KOMENTARŲ

Ne pirmi metai visi, nuo ko tai priklauso, labai susirūpinę šalies automobilių parko senėjimu. Sukurta ir aukščiausiame lygyje patvirtinta programa, kurios tikslas – visomis priemonėmis siekti, kad Lietuvoje važinėtų kuo daugiau naujų saugių ir ekologiškų automobilių. Bet yra kaip yra – lietuviai vangiai perka naujus automobilius, mieliau rinkdamiesi iš užsienio atgabentus padėvėtus. Štai tik šių metų spalio mėnesio statistika. Per šį mėnesį šalies automobilių parkas pasipildė 32999 iš užsienio įvežtais ir užregistruotais naudotais lengvaisiais automobiliais. Tradiciškai jų daugiausia įvežta iš Vokietijos – net 64%. Iš Belgijos – 7,3%, JAV – 6,7%, Olandijos – 5,6%, Italijos – 4,6%, Prancūzijos – 4,3% ir t.t.

Bet pasidomėkime, kokio amžiaus transporto priemonės įvežamos iš skirtingų šalių. Dauguma įvežtų iš JAV automobilių tėra tik 4-5 metų senumo, iš Prancūzijos ir Šveicarijos – jau 6- 7 metų, iš Belgijos ir Italijos – 8-10 metų, iš Olandijos – 11-12 metų, iš Vokietijos ir Austrijos – net 13-15 metų senumo. Taigi, palyginę importo apimtis ir automobilių amžių, nesunkiai pastebime, kad didžiumą registruotų automobilių sudaro tikrai seni laužai. Bet jiems kelias į Lietuvos rinką atviras, tuo tarpu tris kartus jaunesniems Amerikos rinkai skirtiems automobiliams jau dabar iškelta daugybė kliūčių ir grasinamasi iš viso uždrausti jų registraciją. Formali priežastis – jie neatitinka kai kurių ES reikalavimų. Keista, bet tuo pat metu ES leidžia registruoti elementarių pasyviojo saugumo reikalavimų neatitinkančius ir nuo menkiausio susidūrimo kaip kiaušinio lukštas sutrupančius mikroautomobilius, rekomenduoja be apribojimų šalyse su eismu dešine puse registruoti angliškus automobilius su vairu dešinėje. Nereikia būti dideliu specialistu, kad suprastum – reikalas visai ne atitikime saugumo reikalavimams, netgi ne eismo saugume, o Europos Sąjungos gamintojų gynime nuo konkurentų.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *