Gordon Buehrig (1905-1990)
Automobilių dizaineris. Gimė JAV, studijavo humanitarinius mokslus Bredlio politechnikos institute, iš kurio buvo pašalintas už tai, kad domėjosi vien automobiliais. Pirmuosius dizaineriomaketuotojo įgūdžius įgijo Mičigane, dirbdamas kėbulų gamybos firmoje „Gotfredson Body Co.)1926 metais įsidarbino piešėju garsioje automobilių dizaino ateljė „Le Baron“ Niujorke. Netrukus perėjo dirbti pas garsų dizainerį Rėjų Dietrich, iš ten – į aukštos klasės automobilius gaminusią firmą „Packard“. Netrukus randame jį „General Motors“ dizaino padalinio „Art and Color Department“ darbuotojų sąrašuose, o 1928 metais G.Buehrigas jau projektuoja kėbulus firmai „Stutz“. Darbas geriausių to meto JAV dizainerių atelje ir neeilinis talentas padeda jam užimti koncernui „Cord“ priklausiusios legendinės firmos „Duesenberg“ vyriausiojo dizainerio postą, nors tuo metu jis teturi 25 metus!
1933 metais „General Motors“ vyriausias dizaineris Harley Earlas vėl pervilioja G.Buehrigą pas save. Būtent dirbdamas šiame koncerne, jis dalyvauja konkurse aerodinamiško keturių durų sedano kėbului sukurti. Tačiau H.Earlui projektas nepatiko, ir G.Buehrigas po 6 mėnesių grįžo į koncerną „Cord“. Būtent čia, pasinaudojęs savo neįgyvendintu projektu, jis sukuria „Cord 810“ kėbulą. 1951 metais Niujorko šiuolaikinio meno muziejus įtraukė šį automobilį į gražiausių pasaulio automobilių dešimtuką ir išstatė jį vienoje salių. Bet tai atsitiko vėliau, o užbaigęs savo svarbiausiąjį kūrinį, dizaineris iš bankrutuojančio koncerno pasitraukia ir įsidarbina kėbulų gamybos firmoje „Budd Corporation“, kur suprojektuoja kėbulus limuzinams „Packard“, kabinas ir priekinę dalį sunkvežimiams „Ford“ ir „Dodge“. Karui pasibaigus, pakviečiamas dirbti dizainerio Raymondo Loewy studijoje, kur kartu su kitais kuria pokarinių lengvųjų „Studebaker“ kėbulų ir salonų dizainą. 1949 metais G.Buehrigas tampa koncerno „Ford“ dizaino padalinio, atsakingo už universalių.