Greitieji VW (LT)

GREITIEJI ,,FOLKSVAGENAI” L.Suslavičius

Nardo autodromas Pietų Italijoje eiliniams automobilininkams žinomas kur kas mažiau nei garsusis išdžiuvęs druskingas Bonevilio ežeras JAV Jutos valstijoje. Tačiau čia pasiektų automobilinių rekordų skaičiumi jis tikrai lenkia legendinį Lake Bonneville. Tik tie rekordai kiek kitokie – Nardo trasoje siekiama ne maksimalaus galimo greičio, o maksimalios automobilio ir jo agregatų ištvermės.

Čia, kur visada šviečia skaisti saulė, nėra nei pūgų, nei liūčių, savo inžinierių kūrinius išbando dauguma didžiųjų Europos automobilių koncernų, kaskart įrašydami į rekordų lenteles naujus, vis aukštesnius pasiekimus. ,,Volkswagen AG” bandytojų ekipoms Nardo taip pat gerai pažįstamas – visi greitaeigiai prototipai ir ,,koncept- karai” buvo bandomi šioje trasoje, čia pasiekti ir ,,Volkswagen” markei priklausantys rekordai. Nesenai naujas superkaro ,,Volkswagen” prototipas su ,,firminiu” 600 AG varikliu ,,W-12″ Nardo pasiekė naują pasaulio rekordą 24 valandų nepertraukiamo važiavimo disciplinoje – vidutiniu 323 km/h greičiu lenktynininkai įveikė 7750 kilometrų. Tuo pačiu jiems pavyko pagerinti dar 5 tarptautinius FIA registruojamus rekordus nustatyto ilgio trasoms bei per nustatytą laiką įveiktam nuotoliui. Rekordai rekordais, bet be rekordininko laurų pačiam koncernui gal net svarbiau buvo įrodyti savųjų netradicinės konstrukcijos daugiacilindrių variklių, jau siūlomų serijiniuose modeliuose, patikimumą. Jei jau toks variklis be problemų atlaikė ekstremalias ,,lenktynes su laiku”, tai jis puikiai tarnaus ir normaliai važinėjant. Be kita ko, ,,Volkswagen” ekipa Nardo autodrome padarė puikią reklamą padangų gamintojui ,,Pirelli” – mat, vokiečių superkaras visą trasą įveikė ,,apautas” serijinėmis ,,P Zero – Rosso” modelio padangomis.

Rekordiniai važiavimai Nardo trasoje – ne vienintelis įrodymas, kad Vokietijos koncernas ryžtingai keičia gerų, tačiau masiniam vartotojui skirtų šeimyninių automobilių gamintojo įvaizdį. Nors ,,Volkswagen AG’ vadovybė pasikeitė – senas prestižines markes į ,,liaudies automobilių” gamybos koncerną įjungęs ir geriausius pasaulyje superkarus bei limuzinus gaminti siekęs F. Piechas užleido savo kėdę B. Pišetsryderiui, atsisakyti sportinių ambicijų nesiruošiama. Vokietijoje pradedama nauja žiedinių lenktynių serija – ,,V8STAR”, kurioje dalyvauja specialūs lenktyniniai ,,Passat”. Su savo serijiniu bendravardžiu lenktyninis modelis turi bendra tik tai, kas būtina, kad eilinis žiūrovas bolide atpažintų savojo kasdien naudojamo ,,pasato” bruožus – radiatoriaus groteles, priekinius žibintus, bendrą siluetą (ir ne daugiau). Lengvutis dviejų durų kėbulas iš plastmasės uždėtas ant iš vamzdelių suvirinto laikančiojo skeleto. 5,7 litro darbo tūrio V-8 tipo variklio 495 AG katapultuoja šį ,,pasatą” iš vietos iki 100 km/h per 3,5 sekundės, galingi stabdžiai priverčia šį monstrą, kai jis važiuoja 100 km/h greičiu, visiškai sustoti 20 metrų atkarpoje. Net 243 tūkstančius eurų kainuojantis ,,ekstremalusis pasatas”, skirtingai nei sedanas ,,Passat W 8″, yra nepaprastai ,,rajus” – sunaudoja 45 litrus degalų 100 kilometrų lenktynių trasos nuvažiuoti. Bet tai, aišku, nesvarbu. Svarbu, kad automobilis su raidėmis VW priešakyje kuo dažniau finišuotų pirmas, vėl ir vėl primindamas visiems apie savo gamintojus ir keldamas norą įsigyti panašų bent pavadinimu ,,keturratį draugą”.

Nuotraukose:

1.Rekordininkas – ,,Volkswagen W 12″ prototipas Nardo trasoje.
2.Lenktyninis ,,Passat”, skirtas V8STAR lenktynėms.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *