Išpučiamas stogas (LT)

“IŠPUČIAMAS STOGAS” – APLINKINIŲ SAUGUMUI Lucijus Suslavičius

Ar žinote, kuo didelė”fura” pavojinga ją magistralėje pasivijusiems ir norintiems lenkti automobiliams? Na, aišku, jei šlapia – iš po ratų lekiančiam purvino vandens “rūku”, o pačiu paskutiniu pralenkimo momentu – dar ir netikėtu šoninio vėjo gūsiu, galinčiu išgąsdinti to nesitikintį vairuotoją ar net sukelti jam avarinę situaciją. Bet ar tai ir viskas? Deja, ne – žiemos metu nuo lenkiamo autotraukinio puspriekabės stogo tiesiai ant priekinio stiklo gali žnegtelti jums ant stogo ar priekinio stiklo ledo luitas ar sniego krūva, galinti iššaukti pačias tragiškiausias pasekmes. Priežastis paprasta – autotraukiniui stovint, ant plokščio stogo tento lyjant ar sningant kaupiasi vis daugiau vandens arba sniego, elastingas tentas įdumba, tad vėliau šąlant susidaręs ledo arba prikritusio sniego sluoksnis gali būti net keliolikos ar keliasdešimt centimetrų storio. Jei puspriekabė tuščia, tai vairuotojas prieš važiuodamas gali kokia nors kartimi iš puspriekabės vidaus pakilnoti įdubusiais tento vietas ir bent iš dalies nupilti ant jo susikaupusį vandenį, bet ledo ir sniego taip paprastai nenupurtysi…O jei puspriekabėje krovinys ir ji muitininkų užplombuota? Tada ir vandens nenuleisi.

Geriausias sprendimas prašosi savaime – padaryti puspriekabės stogą ne plokščią, o dvišlaitį, kad vanduo paprasčiausiai nutekėtų. Tada ir problemų nebus. Bet keliais šiandien rieda šimtai tūkstančių plokščiastogių “furų”. Kaip bus su jomis? Tas, kuris nenori, kad jo puspriekabė kam nors netaptų eismo nelaimės priežastimi, gali rengti puspriekabėje ganėtinai paprastą stogo tento “išpūtimo” sistemą, kurią gamina firma “K and M Stahl-und Behalterbau GmbH” iš Lichtenau (Vokietija). Idėja, kaip minėta, visai paprasta – reikia pakeisti stogo formą, kad krituliai kuo mažiau užsilaikytų ant stogo. Firmos inžinieriai sukūrė savotišką pneumosistemą stogo viduriui pakelti. Jos pagrindinis elementas – didelio skersmens minkšta polichlorvinilo žarna, prakišta tarp puspriekabės stogo karkaso ir tento. Ji prijungiama prie autotraukinio pneumosistemos ir per 10-20 sekundžių prisipildo oro, kartu staigiai įtempdama ir kilsterdama tento vidurį 10-12 centimetrų. To pakanka, kad ant stogo nesusidarytų įdubimai, kuriuose kaupiasi vanduo ir sniegas, o jau prišalęs prie tento ledas ir sniegas atšoktų ir nubyrėtų. Iš ryto prieš pajudėdamas, vairuotojas paprasčiausiai išleidžia orą iš žarnos, ir stogas vėl pasidaro plokščias.

Sistema sukurta bendradarbiaujant su puspriekabių gamintoju “Krone” bei tentų gamintoju “Moll”. Pristatant ją parodoje IAA, buvo pabrėžta, kad ji yra paprasta, nesunkiai įrengiama daugumoje tentinių puspriekabių ir priekabų, tačiau tikrai efektyvi. Kaina irgi nėra didelė – apie 1000 eurų, tai yra, vos vienas procentas puspriekabės kainos.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *