JURGENO SCHREMPPO „GRIŪTIS”
Šių metų liepos 28 dieną, netarę nei vieno padėkos ar pagyrimo žodžio, koncerno
„DaimlerChrysler” priežiūros tarybos nariai prieš laiką nutraukė sutartį su žinomiausiu Vokietijos ekonomikos menedžeriu – koncerno direktorių tarybos pirmininku Jurgenu Schremppu. Šešiasdešimtmetis aukščiausio lygio vadovas, prieš 44 metus pradėjęs savo karjerą šaltkalvio mokiniu „Daimler Benz” atstovybėje Freiburgo mieste, o pastaruoju metu valdęs pasaulinę pramoninę imperiją, kurioje dirba 390 tūkstančių žmonių, turės palikti savo krėslą net be išeitinės pašalpos trys metai iki pasibaigiant sutarties terminui. Tiesa, pinigų jam ir taip netrūksta – per tą laiką, kai jis vadovauja koncernui, į jo sąskaitą kaip alga pervesta 80 milijonų eurų.
Kokius gi priekaištus garsiajam menedžeriui pateikė koncerno priežiūros taryba? Pagrindiniu kaltinimu buvo koncerno akcijų vertės kritimas – J.Schremppui vadovaujant, jų bendra vertė sumažėjo net 50 milijardų eurų. Na, o po to jam buvo primintos konkrečios brangiai kainavusios vadovavimo klaidos. 1993 metais, dar būdamas koncerno DASA vadovu, jis inicijavo Olandijos lėktuvų gamybos firmos „Fokker” įsigijimą. 1996 metais dėl nevykusio vadovavimo iki tol sveika, daugybę užsakymų turėjusi firma bankrutavo ir buvo parduota su dideliu nuostoliu. DASA šis „monkės biznis” atsėjo 2,3 milijardo markių, nurašytų į nuostolius.
1998 metais, kai J.Schremppas jau vadovavo „Daimler Benz”, jo iniciatyva pradėtas ambicingas (bet visiškai nebūdingas „Daimler Benz”) mikroautomobilio „smart” kūrimo ir gamybos projektas. Iki šiandien jis yra nuostolingas – koncernas jau „sukišo” į jį daugiau nei 2,6 milijardo eurų, bet pagerėjimo nematyti, ir netrukus bus atleista 700 dirbančiųjų „smart” gamykloje. Trečioji „nuodėmė” – skolose paskendusios japonų kompanijos „Mitsubishi” perėmimas prieš 4 metus. Mėginimai pataisyti jos padėtį kainavo koncernui 2,2 milijardo eurų, tačiau J.Schremppas užsispyrusiai tesė „Mitsubishi” gelbėjimo operaciją ir būtų vėjais paleidęs dar kokį milijardą, jei jo nebūtų sustabdžiusi priežiūros taryba. Akcininkai taip pat laiko koncerno vadovą tiesiogiai atsakingu už precendento neturintį „Mercedes Benz” markės automobilių kokybės kritimą, prasidėjusį prieš dešimtmetį ir tebesitesiantį iki šiandien. Vien šių metų balandžio mėnesį teko pravesti koncernui 500 milijonų eurų kainavusią trūkumų šalinimo akciją, kurios metu reikėjo patikrinti 1,3 milijono lengvųjų „mersedesų”. Tuo pat metu „mersedesų” pardavimas smuko 7 procentais.
Į žinią apie J.Schremppo pasitraukimą greičiausiai sureagavo birža – joje „DaimlerChrysler” akcijų vertė per vieną dieną pakilo net 11 procentų! Tai tikrai daug ką pasakantis simptomas…