Lancia Thesis (LT)

KIEKVIENAI ŠALIAI – SAVAS ,,MERSEDESAS”

L. Suslavičius

Vokiečiai gali didžiuotis- jų automobiliai jau senai laikomi etalonais, į kuriuos lygiuojasi ir kuriuos jei ne pralenkti, tai bent jau pasivyti stengiasi daugelis kitų šalių gamintojų. Periodu po Antrojo pasaulinio karo daug firmų kūrė ,,antivabalus”, dabar visi stengiasi turėti savo gamybinėje programoje ,,antigolfus”, na, o aukštos klasės automobiliai tiesiog taip ir vadinami – ,,prancūziškas mersedesas” (suprask- ,,Peugeot 607″), ,,japoniškas mersedesas” (,,Lexus”), ,,itališkas mersedesas”…Štai apie pastarąjį ir pakalbėkime. Italijoje šiandien tėra tik viena automobilių markė, savo tradicijomis ir garsu galinti lygintis su seniausia pasaulio automobilių firma. Tai XX amžiaus pradžioje Vinčenco Lančos įkurta ,,Lancia”, kuri visada gamino pažangios, kai kada net avangardinės konstrukcijos automobilius, dalyvavo- ir sėkmingai – automobilių lenktynėse ir visada turėjo aristokratų ir individualistų pamėgtos markės įvaizdį. Kaip matome, tam tikro panašumo su ,,mersedesais” iš tikro yra. Klausimas kitas – ar itališki automobiliai savo parametrais ir kokybe tikrai priartėja prie vokiškojo etalono? Firmos istorija vienareikšmiško atsako neduoda – būta ir bestselerių, bet netrūksta ir akivaizdžiai nesėkmingų modelių, nors jau keli dešimtmečiai, kai už ,,Lancia” vardo – visas gigantiško koncerno ,,Fiat” techninis ir technologinis potencialas. Nesenai pradėtas gaminti aukštos klasės sedanas ,,Lancia Thesis” – tai dar vienas mėginimas pateisinti ir įtvirtinti ,,itališkojo mersedeso” vardą.

,,Thesis” sukurtas panaudojus visai naują koncerno gamoje platformą su priekinių ratų pavara ir tapo bene prašmatniausiu serijiniu modeliu ilgametėje firmos istorijoje. Vadovaudamasis senu ,,Lancia” principu ,,Veidas minioje”, automobilio kėbulą kūręs amerikietis dizaineris Maiklas Robinsonas suformavo tikrai šiems laikams netradicinę automobilio išorę. Teigiama, jog linijas ir proporcijas 4890 milimetrų ilgio sedanui jis nusižiūrėjo nuo 1950 metų ,,Lancia Aurelia”, o galutinai jo formą patikrino prieš du metus pademonstruotame koncept-kare ,,Lancia Dialogos”. Ką gi, dabar neretai štai taip naujai interpretuojamos senos idėjos ir atradimai…

Už labai erdvaus – net galinėse sėdynėse be vargo įsitaiso 1,90 metro ūgio vyrai – salono dizainą buvo atsakingas Flavijus Manzonis. Jis pasirūpino, kad interjere būtų panaudotos tik aukščiausios kokybės medžiagos, o vairuotojo darbo vieta būtų maksimaliai patogi ir funkcionali. Aukštą ,,Thesis” klasę pabrėžia naujausia garso izoliacijos sistema su 5 milimetrų storio stiklais, elektriniai durelių pritraukėjai ir automobilyje sumontuotos 54 mikroprocesorių valdomos ar kontroliuojamos sistemos – nuo elektroninių durų spynų iki prie važiavimo sąlygų ir stiliaus prisitaikančios adaptyviosios nepriklausomos visų ratų pakabos, kurią tiekia koncernas ,,Mannesmann”. Žurnalistai, jau išbandę ,,Thesis”, tvirtina, jog automobilis labai ,,klusnus”, puikiai ,,laiko kelią” net staigiuose posūkiuose, tačiau jame sumontuota elektroninė pakabos svyravimų slopinimo sistema ,,nemėgsta” skersinių dangos nelygumų ir ,,neužgesina” trumpų staigių smūgių. Ko gero, tai tik pakabos valdymo programos, o ne konstrukcijos trūkumas.

Brangiausias ,,Lancia Thesis” variantas siūlomas su 3 litrų darbo tūrio 215 AG išvystančiu šešių cilindrų varikliu, naudojamu taip pat didiesiems ,,Alfa Romeo” modeliams. Su juo 2260 kilogramų sveriantis solidus sedanas jau po 9,2 sekundės skrieja 100 km/h greičiu, o maksimalus ,,Thesis” greitis – 234 km/h. Deja, toks malonumas brangiai kainuoja – benzino sąnaudos pasiekia 14 litrų šimtui kilometrų kelio. Tad daug kas tikriausiai pasitenkins ekonomiškesniais 5 cilindrų varikliais(2,4 litro 170 AG arba 2,0 litro 185 AG ,,turbo”). Siūlomas ir 2,4 litro darbo tūrio 150 AG turbodyzelis. Firmos atstovai paskelbė, kad netrukus gamą papildys variantas su japonišku 3 litrų 176 AG turbodyzeliu ,,Isuzu”. Brangiausios modifikacijos serijiniai turi penkialaipsnį ,,automatą”, o standartinė komplektacija – irgi penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė.

Tarp užsakomosios įrangos – kompiuterinė balsu valdoma sistema, įjungianti telefoną, navigacinę ir informacinę sistemas. Pasakai ir automobilis sujungia tave su kažkur toli esančiu draugu, paliepi – ir displėjuje pamatai, kaip rasti trumpiausią kelią į tikslą. Dar nesenai tai būtų tiesiog fantastika, bet dabar tokią įrangą siūlo ir kiti gamintojai. Galu gale, tik nedidelė dalis serijinių ,,Thesis” gaus tokį maksimalų komforto įrangos komplektą. Ir šiaip šio automobilio masiniu nepavadinsi- šiais metais numatoma pagaminti 13 tūkstančių ,,Thesis”, vėliau – po 25 tūkstančius kasmet. Nedaug, jei palyginsime su tos pat klasės ,,Audi”, ,,Volvo”, BMW ar ,,Mercedes Benz”skaičiais. Bet juk tai ,,Lancia”, o ne ,,Fiat”, ir jų paprasčiausiai negali būti pernelyg daug, tiesa? Kitaip jų subtilaus itališkojo stiliaus žavesys nebus taip pastebimas ne itin išraiškingų masinių modelių sriaute. Pabaigai – svarbi dar trumpos automobilio istorijos detalė: prailgintas 600 milimetrų ,,Thesis” yra tarnybiniu popiežiaus Jono Pauliaus II tarnybiniu automobiliu. O juk jis galėjo pasirinkti ir ,,Mercedes”…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *