Lengvas autotraukinys (LT)

AUTOTRAUKINYS, UŽ KURĮ NEREIKIA MOKĖTI MOKESČIO

Liucijus Suslavičius

Vokietijoje įvedamas kelių mokestis –vidutiniškai 15 eurocentų už kilometrą – sunkesniems kaip 12 tonų sunkvežimiams skatina ieškoti būdų, kaip nors kiek sumažinti pervežimų kainą. Ir tai ne tik optimalių arba apmokestintas magistrales aplenkiančių pervežimo maršrutų parinkimas. Yra dar vienas būdas sutaupyti – važiuoti krovininiu automobiliu, kurio didžiausiais leistinas svoris neviršija 12 tonų. Bet ar tai ekonomiškas sprendimas? Pasirodo, kad yra pakankamai daug krovinių, kuriuos ekonomiškai galima transportuoti kur kas lengvesniais, nei standartiniai 40 tonų didžiausią leistiną svorį turintys autotraukiniai. Taip, jie tesudaro gal kelis procentus bendro automobiliais gabenamų krovinių kiekio, bet tas, kas juos gabena, gali sutaupyti!

Firma ,,Ackermann Fahrzeugbau” pradėjo gaminti vienaašę 13,6 metro ilgio puspriekabę KS-F 9/13,3 E, sveriančią tik 3,3 tonos ir galinčią gabenti 4,6 tonos krovinio. Kam tokia puspriekabė?- suabejos dažnas vežėjas. Bet neskubėkime ironiškai šypsotis, žvelgdami į vokiečių gaminį, tikrai gana keistokai atrodantį su savo nedidukais 235/75R17,5 dydžio padangomis apautais viengubais ratais. Juk jos talpa – net 83 kubiniai metrai (furgono matmenys 13600x2550x2600 mm, bendras aukštis – 3735 mm).Į tokią talpią ,,dėžę” galima prikrauti tikrai daug lengvo svorio, bet didelių gabaritų krovinio – baldų, putoplasto gaminių ar kitokių didelių matmenų, bet nedidelio svorio krovinių. Ir dar viena svarbi detalė – jei standartinis autotraukinys kelių mokestį moka ir važiuodamas tuščiomis, tai su ,,Ackermann” puspriekabe tokios problemos nekils niekados.

Kaip gamintojui pavyko pasiekti, kad tikrai didelių išmatavimų puspriekabė svertų tiek mažai? Juk važiuoklė (rėmas su ašimi ir jos pakaba) sveria tik 1,6 tonos! Žinodami, kiek bus leista pakrauti, konstruktoriai kiek galėdami palengvino rėmo lonžeronus, panaudojo tuščiavidurę ašį, viengubus mažesnio skersmens ratus, pneumatinę pakabą. Ji turi rankinį kėbulo aukščio nuo kelio reguliavimą. Stabdžiai – diskiniai, su pneumopavara ir elektroniniu valdymu, ABS, riedėjimo stabilizavimo programa ir dar kai kuriais šiandieninės elektronikos ,,perliukais”. Daugiausia išmonė konstruktoriams teko parodyti, kuriant kėbulą. Priekinė ir šoninės sienutės pagamintos iš 1,4 milimetro storio aliuminio lakšto, viduje jos iškaltos 4 milimetrų storio medžio plokštėmis, o galinės dvivėrės 20 milimetrų storio durys suformuotos iš dvisluoksnių stiklaplasčio lapų. Furgonas, reikalui esant, gali būti panaudotas kroviniui dviem aukštais sukrauti. Tam tikslui į medines sienų plokštes įleisti aliuminiai tvirtinimo elementai, į kuriuose padarytas angas įkabinami aliuminio kampuočiai, ant kurių uždedamos ,,antrosios grindys”. Beje, visos kroviniui kėbulo viduje tvirtinti ąsos taip pat įleistos į grindis ir sienutes, tad neišsikiša ir nekliūva už krovinio.

Netipiškos konstrukcijos puspriekabė šiandien nėra pigi – gamintojas prašo už ją 23 tūkstančius eurų. Bet aukštą kainą turėtų greit kompensuoti sutaupytas kelių mokestis.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *