Liebher kranai (LT)

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos 

Liucijus Suslavičius 

Vokiečių verslininkas Hansas Liebherras, 1969 metais įkūręs statybinių ir kitokių keliamųjų kranų gamybos firmą, nemėgo iki galo nebaigtų darbų. Todėl Ehingeno mieste statydamas kranų gamyklą, jis numatė nemažus rezervus gamybai plėsti. Bet antrajai Liebherrų kartai vis tiek teko dar labiau išplėsti tėvo įkurtą įmonę, kurioje dirba per 2000 darbuotojų. Europos mobiliųjų kranų gamybos lyderis (2001-siais pagaminta 1200 ratinių ir vikšrinių kranų, apyvarta – 842 milijonai markių) nesenai gamybinius plotus padidino dar 40 tūkstančių kvadratinių metrų. Pastačius naują 372 metrų ilgio surinkimo cechą, įmonė dabar gali pagaminti iki 1400 kranų per metus. Šiandien ,,Liebherr”’ dalis savaeigių rinkoje – 30%, po jos seka tokie gamintojai, kaip ,,Demag Mobile Cranes”, ,,Grove” ir ,,Tadano-Faun”.

Per kelis veiklos dešimtmečius išaugusi į didelį koncerną, firma ,,Liebherr” dabar daugiausia gamina itin paklausius LTM(Liebherr –Teleskop- Mobil) tipo savaeigius padidinto pravažumo kranus. Rinkoje jie dar vadinami ,,All-Terrain-Mobilkrane”, nes daugiaašių jų važiuoklių beveik visi ratai yra varomi, o manevringumui padidinti – ir vairuojami. Patys sunkiausieji – 500 ir 800 tonų keliantys kranai turi net 8 tiltų važiuokles. Jos neturi nieko bendra su standartinių sunkvežimių važiuoklėmis, todėl idealiai atitinka specialius reikalavimus, keliamus tokio tipo važiuoklėms.

Savaeigiai kranai ,,Liebherr” demonstruoja aukščiausią Europoje techninį lygį. ,,All-Terrain” tipo kranų pranašumas – jų mobilume, tačiau nepamačius sunku įsivaizduoti, jog 800 tonų kelti galintis autokranas kranas su 16 ratų važiuokle gali kaip niekur nieko važiuoti bendrojo naudojimo keliais 70-80 km/h greičiu, nė kiek nekliudydamas eismui. Ir ne tik tai būdinga LTM kranams. Net patys sunkiausieji iš jų sukomponuoti taip, kad tik ypatingais atvejais būtina prieš keliant krovinį, sumontuoti papildomus priešsvorius. Šiaip jau jie yra integruoti į krano konstrukciją ir jų padėtis keičiama hidraulikos pagalba. Toks sprendimas žymiai pagreitina mobilaus krano parengimą darbui. Jo važiuoklės horizontalumą, kranui dirbant, ir jo stabilumą garantuoja elektroninė hidraulinių krano atramų apkrovimo ir pasvirimo kampo kontrolė. Kaip nurodo vokiečiai, gerai organizavus kėlimo darbus, galingas savaeigis kranas per mėnesį spėja padirbėti 60-70 objektų! Juk ,,All-Terrain” tipo kranui nereikia nei bėgių, nei specialiai paruoštos aikštelės, jam pakanka kelio privažiavimui ir pakankamai kieto grunto hidraulinėms atramoms.

Tarp ,,mažųjų” kranų ,,Liebherr” modelių vertas dėmesio naujas LTM 1045/1. Sveriantis 36 tonas (iš jų 7 tonos – tai priešsvoris) triašis autokranas gali kelti 45 tonas. Jis rekomenduojamas darbams patalpose, nes yra labai manevringas, o nuėmus kabinos stogą, gali įvažiuoti per 3 metrų aukščio arką. Kranas gali kelti 22 tonų krovinį į 20 metrų aukštį, o 5,8 tonos – į 32 metrų aukštį. Panaudojus specialias traversas, jis puikiausiai tinka staklėms ir kitiems pramonės įrengimams cechuose montuoti. Jau ir šis sąlyginai nedidelis modelis turi išskirtinį kranų iš Ehingeno bruožą (ir privalumą) – labai tvirtą originalaus ovalinio skerspjūvio teleskopinę strėlę. Jos sekcijos išstumiamos automatiškai, parinkus norimą strėlės ilgį, ir tvirtai fiksuojamos patentuotais ,,Liebherr’ hidromechaniniais užraktais. Tokios strėlės gaminamos nuo 1997 metų. Pavyzdžiui, 100 tonų kranas LTM 1100/2 su septynių sekcijų strėle krovinį kelia į 84 metrų aukštį, o jau minėto 800 tonų krano LTM 1800 strėlė leidžia pakelti krovinį į 146 metrų aukštį! Tiesa, keliant tuos 800 tonų, strėlė stovi beveik vertikaliai – nukrypimas nuo vertikalės sudaro 3 metrus. Bet užtat nedidelį krovinį LTM 1800 gali pakelti nuo žemės ir tada, kai jis bus už 126 metrų nuo krano, pavyzdžiui, anapus upės ar griovos, kur neįmanoma privažiuoti..

,,Liebherr” labai didžiuojasi 250 tonų klasės kranu LTM 1250/1, pradėtu gaminti 2001-siais metais. Tai vienas iš universaliausių tokio dydžio autokranų pasaulyje. Jo variklio galia – 598 AG, transmisijoje – automatinė šešialaipsnė pavarų dėžė ,,Allison”. Užsakovas gali rinktis ir važiuoklės tipą. Ji su 6 tiltais, bet iš jų varomi būna arba trys, arba keturi, ketvirtasis nevaromas tiltas – pakeliamas manevruojant. Krano mechanizmų hidraulikai varyti yra dar vienas 245 AG dyzelis. Abu krano varikliai ,,ekologiškai švarūs” – atitinka normos ,,Euro 3” reikalavimams. Hidrocilindrų išstumiamos ir išlyginamos atramos į kiekvieną šoną išsikiša iki 4,25 metro, atstumas tarp priekinių ir galinių atramų – 8,0 metro. 78 metrų ilgio teleskopinė strėlė iš ovalinio skerspjūvio sekcijų gali būti prailginta, uždedant kelių dydžių grotuotas viršūnes (ilgiausioji – 63 metrų) bei specialios konstrukcijos montažinius prailgintojus(,,snapus”), svyruojančius apie horizontalią ašį. 97,5 tonos sveriantį balastą – priešsvorį galima sumontuoti įvairiai. Jo blokai ant pasukamos krano dalies uždedami panaudojant paties krano strėlę ir fiksuojami užmaunant juos ant smeigių.

Prieš porą metų visa kranų ,,Liebherr” gama buvo modernizuota, įrengiant elektroninę duomenų ir valdymo signalų perdavimo centriniu laidininku (Data-bus) sistemą. Tai gerokai padidino kranų darbo saugumą bei efektyvumą. Kadangi dabar LTM serijos kranai priskirtini sudėtingiausiems ,,high-tech” kategorijos gaminiams, juos reikiamai aptarnauti sugeba ne kiekvienas vartotojas. Todėl pernai Ehringene buvo atidaryta nauja specializuota kranų remonto bei aptarnavimo įmonė. Joje 80 geriausių ,,Liebherr” specialistų užsiima firmoje pagamintų visų tipų kranų aptarnavimu, remontu ir modernizavimu pagal naujausius reikalavimus. Juk pasaulyje parduota per 13 tūkstančių ,,Liebherr” kranų, ir dauguma jų tebedirba. Įmonė taip pat rengia pardavimui buvusius eksploatacijoje kranus, kuriuos gauna iš naujus kranus perkančių klientų. Koncerno atstovai teigia, jog jie pardavė naujiems naudotojams maždaug 5000 taip renovuotų senesnio modelio kranų.

Kranų LTM kaina apytikriai nustatoma pagal važiuoklės tiltų skaičių, nes vienam tiltui vidutiniškai tenka 100 tūkstančių eurų krano vertės.Taigi, keturašis kranas kainuoja apie 400000 eurų, šešiaašis – jau per 600 tūkstančių. Bet tai gera kaina u- tikrai aukščiausios klasės gaminį.

Nuotraukose:

1.,,Mažas” LTM 1045/1

2.250 tonų LTM 1250/1

3.LTM 1300/1

4. ,,Liebherr” kranas darbui pasiruošęs.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *