Po „Actros” ir „Atego” – „Axor”
Liucijus Suslavičius
Yra pervežimų rūšis, kuri Europoje vadinama „vidutinių nuotolių magistraliniais pervežimais” arba „sunkiuoju paskirstomuoju išvežiojimu”, kai kroviniai gabenami ne toliau kaip du- tris šimtus kilometrų, be to, neretai aplankant kelis krovinių gavėjus ar siuntėjus. Naudoti tokiems pervežimams 450-600 AG galios magistralinius vilkikus su komfortiškomis kabinomis ir daugybe komfortiškos įrangos neapsimoka, o mažesni 16-18 tonų vežantys sunkvežimiai tiesiog nepajėgūs susidoroti su užduotimi. Todėl specialiai tokių pervežimų aptarnavimui daugelis gamintojų gamina tarpinius modelius – pakankamai didelius ir pakankamai galingus, bet paprastesnius, pigesnius ir ekonomiškesnius, nei magistraliniai autotraukiniai.
Tarp krovininių „mersedesų”, gaminamų Europoje, tokios klasės vilkiko nėra, tačiau kažkas labai panašaus jau yra Brazilijoje: dviašis 19 t vilkikas „Mercedes Benz 1938″ turintis 6 cilindrų 380 AG dyzelį. Jis ir buvo pasirinktas prototipu, tačiau europietiškajam jo analogui nuspręsta naudoti europinius komponentus – modelio „Actros” važiuoklę, „Atego” modelio kabiną. Iš Pietų Amerikos atkeliauja tik OM 457 LA modelio 12 litrų darbo tūrio „šešiukė”, beje net 3 skirtingų savo galingumu variantų – 353 AG, 401 AG ir 428 AG. Sukimo momentas – nuo 1850 iki 2100 Nm. „Axor” pavadintuose automobiliuose naudojamos 9 laipsnių pavarų dėžės su mechanine-pneumatine perjungimo sistema MPS. Pagal užsakymą gali būti montuojama 16 laipsnių pavarų dėžė su elektroniniu „Telligent” valdymu.
Europai skirtų „tarpinio dydžio” vilkikų „Axor” didžiausias leistinas svoris – 18 tonų, jie gaminami 2 skirtingų bazės ilgių – 3600 arba 3900 mm. Kabina turės dvi modifikacijas – paprastą 2250 mm ilgio ir su paaukštintu stogu (vidaus aukštis 1910 mm vietoje standartinio 1510 mm). Be to, kadangi 6 cilindrų OM 457 LA gana aukštas, teko automobilio kabiną pakelti apie 30 centimetrų. Todėl „Axor” išsiskirs iš kitų „mersedesų” neįprastai aukštais šoniniais sparnų bortais.
Automobilio elektriniai ir elektroniniai įtaisai sujungti multipleksine signalų perdavimo sistema „CAN-Bus”, automobilio aptarnavimų dažnumas – kas 80 tūkstančių kilometrų, įrengus elektroninė sistemą „Telligent” –net 120 tūkstančių kilometrų.
„Axor” pradėtas gaminti 2002 metais Vokietijoje, Viorto mieste esančioje gamykloje. Tai bus surenkami ir specialiai Anglijai skirti 6×2/2 modeliai su vairu dešinėje. Artimųjų Rytų rinkai vilkikus „Axor” gamins Turkijos Aksarajaus mieste esanti gamykla.