Mažasis statybininkų pagalbininkas (LT)

MAŽASIS STATYBINIKŲ PAGALBININKAS

Liucijus Suslavičius

Yra viena labai savotiška savivarčių rūšis, ganėtinai paplitusi Vakarų Europoje, bet dar kaip dera neįvertinta Lietuvoje. Tai taip vadinami savivarčiai su nukeliamais kėbulais ant platformos. Plieninis kėbulas – konteineris pakeliamas, išverčiamas, pastatomas ant žemės, bet tą atlieka ne įprastas teleskopinis hidrocilindras, sumontuotas tarp automobilio rėmo ir kėbulo, o dvi automobilio platformos šonuose sumontuotos pasukamos svirtys. Tarp jų ant keturių grandinių pakabintas lovį primenantis kėbulas. Jei grandinės užkabintos tik prie priekinės kėbulo dalies, tai svirtims jį keliant, krovinys išverčiamas atgal, o jei kėbulas kabo ant visų keturių grandinių, tai svirtys nukels jį nuo automobilio platformos ir sklandžiai nuleis ant žemės. Kaip tik dėl pastarosios galimybės šį savivarčio tipą pamėgo statybininkai. Mat, tokie kėbulai labai patogūs statybiniam laužui ir šiukšlėms sukrauti. Vienas ar keli tokie kėbulai stovi šalia statybvietės ir darbininkai verčia į juos atliekas ir šiukšles, užuot, kaip dažnai būna, užgriozdinę jomis teritoriją. Kai kėbulas prisipildo, atvažiuoja automobilis, palieka tuščią ir išveža pilną kėbulą. Naudoti jį patogu, nes daugeliu atveju galima krauti rankomis, be mechanizmų, o ir automobilis neprastovi. Jis gali aptarnauti kelis statybinius objektus, sugaišdamas minimalų laiką pakrovimo- iškrovimo operacijoms, be to, jas atlieka pats vairuotojas, nereikia nei krano, nei krautuvo. Kadangi nukeliamuose kėbuluose galima vežti daug ką, Vakarų Europos firmos gamina tokius savivarčius ant įvairaus dydžio automobilių važiuoklių. Jų tonažas gali siekti 10-12 tonų. Bet štai visai nedidelių savivarčių darbams miestų senamiesčiuose su jų siauromis gatvelėmis iš žemomis vartų arkomis iki šiol trūko. Nesenai nedidelius tokio tipo savivarčius ,,Container” pradėjo gaminti firma ,,Palfinger”, panaudodama naujos kartos sunkvežimių ,,Mitsubishi Canter 55″ važiuokles. Nukeliamo kėbulo ant trumpabazio 2,5 tonos vežančio ,,Canter 55″ talpa – 3 kūbiniai metrai. Nedidelis sunkvežimis labai manevringas, jo dyzelio galios – 125 AG – pilnai pakanka, kad ir krautas, ,,kanteris” būtų dinamiškas ir kartu ekonomiškas. Tiesą sakant, firmos ,,Palfinger”, tradicinės kėlimo mechanizmų gamintojos, pasiūlytas sprendimas yra ne visai standartinis. Kėbulą kilnojančios svirtys – ne masyvios iš plieno suvirintos konstrukcijos, o vamzdinės teleskopinės. Jos gali ne tik nukelti kėbulą nuo platformos, bet ir, pavyzdžiui, užkelti į antrą pastato aukštą ir padėti jį ten. Grandinės papildytos lynais, ir reikalui esant, kėbulą galima išversti ne tik jam stovint ant ,,kanterio” platformos, bet ir kabant ore, pavyzdžiui, per tvorą. Gamintojas komplektuoja ,,Mitsubishi Canter Container” net šešiais nukeliamais kėbulais.

Nuotraukoje: du savivarčiai – ant ,,Mercedes Benz” ir ,,Mitsubishi” važiuoklių.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *