Mercedes Benz 170V (LT)

Mercedes Benz 170V

1936 metų Berlyno automobilių parodoje debiutavo naujas nedidelis “mersedesas”, kuriam garsiosios firmos programoje buvo numatytas masinio modelio vaidmuo. Variklio darbo tūrų ir jo įrengimo vietą apibrėžiantį indeksą “170V” gavęs automobilis buvo vykęs modernios technikos ir ganėtinai konservatyvaus išorės dizaino derinys. Po kiek suapvalintomis klasikinio silueto kėbulo su ilgu variklio gaubtu ir į šonus styrančiais priekiniais sparnais linijomis slypėjo naujausi vokiečių inžinierių to meto sprendimai: X – formos rėmas, suvirintas iš itin tvirtų ovalinių vamzdžių, nepriklausoma visų ratų pakaba – priekyje su dviem skersinėmis lingėmis, gale – su svyruojančiais pusašiais, besiremiančiais į cilindrines spyruokles. Tokios pakabos dėka “Mercedes Benz 170V” pasižymėjo geru važiavimo komfortu ir puikiu pravažumu blogais keliais ir net bekele. Automobilio bazė – 2845 mm, svoris su standartiniu keturių durų 4 vietų uždaru kėbulu – 1100 kg, jo 4 cilindrų, 1,7 litro 38AG variklis įvarydavo “170-jį” iki 108 km/h, sunaudodamas iki 11,5 litro 100 kilometrų kelio.

Iki II pasaulinio karo pradžios “Daimler Benz” gamykloje Štutgarte “Mercedes Benz 170V” buvo gaminamas su dviejų ir keturių durų uždarais kėbulais, kaip keturvietis kabriolimuzinas su brezentiniu stogo viršumi, taip pat kaip dviejų durų 4 vietų kabrioletas ir dviejų durų 2 vietų sportinis kabrioletas. Standartinis gamyklinis kėbulas su gale atvirai pritvirtintu atsarginiu ratu neturėjo bagažinės dangčio – prie jos buvo prieinama iš vidaus, atvertus galinę sėdynę. Karui prasidėjus, patikima “170V” važiuoklė buvo panaudota vermachtui skirtam atviram 4 vietų štabo automobiliui, kuris buvo netgi geresnis už specialius armijos visureigius. Tokių “kiūbelvagenų “Daimler Benz” pagamino daugiau kaip 20 tūkstančių. Tūkstančiai visų tipų “170V” pergyveno karą ir dar ilgai buvo eksploatuojami visoje Rytų Europoje. Lietuvoje jų irgi būta ne vienas šimtas.

Vokietijai pralaimėjus karą, “170V” buvo pirmasis lengvojo “mersedeso” modelis, kurio gamyba buvo atnaujinta 1946 metais ir tęsėsi iki 1953 metų, tame skaičiuje nuo 1949 metų – su dyzeliniu varikliu. Atskirti iki 1950 metų pagamintus “Mercedes Benz 170V” nuo paskutinių keturių metų laidos mašinų nesunku – pirmųjų variklio gaubto šonai su daugybe smulkių kiek kampu į vertikalę padarytų plyšių orui, gi paskutinių metų modelio automobilių variklio gaubto šonai – su pora ilgų horizontalių plyšių, be to, 1950 metų modelis turi iš išorės atidaromą bagažinę.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *