Mercedes Benz sunkusis sprinter (LT)

Sunkusis ,,Sprinter” kaip autobusas

L.Suslavičius

Koncerno ,,Daimler Chrysler” autobusų gamybos padalinys ,,Evobus’ šiais metais išplėtė savo gaminamų autobusų gamą kaip sakoma, žemyn, pradėjęs nedidelių autobusų ant krovininio ,,Mercedes Benz Sprinter” važiuoklės gamybą. Tiesą sakant, iki šiol didelius ir labai didelius autobusus gaminusio ,,Evobus” posūkis į tą rinkos segmentą, kur beveik vienvaldžiai ,,karaliavo” nedidelės autobusų kėbulus gaminusios firmos, tokios kaip ,,Koch”, Kowex”, ,,Kutsenits” ir dar kelios kitos, yra kiek netikėtas, nes18- 20 keleivių talpinančių autobusų paklausa nėra Vokietijoje labai jau didelė. Kiekvienas šios klasės autobusas dažniausia gaminamas pagal individualų užsakymą ir tik retai iš karto nuperkama didesnė jų partija. Bet matyt atėjo laikas ,,Daimler Chrysler” pasigrumti ir už vietą mažųjų autobusų sektoriuje. Šiap ar taip, aukščiau suminėti gamintojai visi naudoja savo autobusams iš ,,Daimler Chrysler” perkamas ,,sunkiojo Sprinter”, kurio didžiausias leistinas svoris krovininiame variante siekia šešias tonas, ilgabazes važiuokles. Tad kodėl gi tokių autobusų koncernas negali gaminti pats kaip sakoma ,,nuo ratų iki stogo”? Taip buvo sukurti gana savotiško dizaino žemagrindžiai miesto ir turistinis autobusai, kurių gamyba organizuota ,,Evobus” gamyklose Dortmunde ir Plattlinge. Juose iš sunkvežimių gamyklos atkeliavusios ,,Sprinter” važiuoklės su 5 cilindrų 156 AG turbodyzeliais , turinčiais modernią ,,common rail” tipo įpurškimo sistemą, pritaikomos autobusams. Rėmo pažemintos dalies ilgis – 2030 mm, bazė – 4250 mm, o ant važiuoklės uždėto kėbulo ilgis – 7558 mm. Kėbulas abiems modifikacijoms yra unifikuotas, su durimis žemiausioje vietoje. Jis turi iš plieninių stačiakampio skerspjūvio vamzdžių suvirintą karkasą, kurio šonai – iš aliuminio skardos, o priekinė ir galinė dalys suformuotos iš stiklaplasčio. Labiausiai dėmesį patraukiančiu dizaino elementu yra labai dideli priekinis ir šoniniai langai, o šiaip jau kėbulas su standartiniu trumpučiu ,,Sprinter” variklio gaubtu yra paprastų kuklių formų. Bet ,,mersedesas” yra ,,mersedesas’, tad saugumo sąskaita nebuvo taupoma – autobusas turi diskinius visų ratų stabdžius su ABS ir ASR, transmisijoje galima sumontuoti retarderį. Pavarų dėžė gali būti arba mechaninė penkialaipsnė, arba keturlaipsnis ,,automatas”. Vairuotojo saugumui padidinti sumontuota saugos oro pagalvė.

Labiau ištaigingas turistinis modelis turi 18 arba 21 vietą sėdėti (atstumas tarp sėdynių 850 arba750 mm), jis komplektuojamas kokybiška audio-ir videoiranga, navigacine sistema, numatytos užuolaidos langams bei kiliminė grindų danga. Autobuso gale – 2,3 kūb.m. talpos bagažinė, dar viena 0,4 kūb.m. talpos bagažinė yra šone.

Miesto maršrutams arba moksleivių vežiojimui skirtas variantas komplektuojamas didesnių autobusų ,,Cito” arba ,,Citaro” sėdynėmis, tačiau vietų skaičiaus gamintojas nenurodo, nes autobuso salonas įrengiamas pagal užsakovo pageidavimą, tad vietų sėdėti ir stovėti skaičius gali būti labai įvairus. Autobuso grindys ties durimis yra tik 340 mm aukštyje nuo kelio paviršiaus, ir kyla, einant į autobuso galą.

,,Evobus” ilgokai rengėsi įžengti į naują jai rinkos sektorių. Pradžioje autobusai ,,Sprinter” bazėje iš ,,nulinės” serijos buvo atiduoti kasdieninei eksploatacijai į maždaug 150 transporto firmų, ir tik kai jie be didesnių problemų nuvažiavo po 100 tūkstančių kilometrų ir transportininkų atsiliepimai buvo teigiami, pasiryžta didesnio masto gamybai iš karto dvejose įmonėse. Šiais metais planuojama realizuoti 1400 autobusų ,,Sprinter”. Juk techniškai analogiški krovininiams variantams, su atspariu korozijai kėbulu, keleiviniai ,,sprinteriai” tampa labai įdomia alternatyva kitų gamintojų siūlomiems analogiškos klasės autobusams.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *