“Mersedesas”… ant “mersedeso”
Liucijus Suslavičius
Lietuvoje vis labiau populiarėjant “džiperių” klubams, tai vienas, tai kitas “bekelės fanas” ryžtasi pasigaminti super visureigį, pravažiuojantį ten, kur “sėda” net ir pačių garsiausių firmų džipai. Receptas dažniausia būna vis tas pat – paimama rusiško armijos sunkvežimio GAZ-66 važiuoklė, sutrumpinama tiek, kad tiktų lengvojo visureigio ( “Nissan Patrol”, “Toyota Landcruiser” ar tiesiog UAZ-469) kėbulas, parenkamas reikiamos galios variklis, ir įspūdingas visur pravažiuojantis monstras yra ! Na, gal būt, tai būdinga tik buvusios TSRS piliečiams, negalintiems laisvai nusipirkti amerikietiškų “hamerių”?
Pasirodo, tokia pat “visureigių bacila” yra užsikrėtę ir, kai kurie sočios ir turtingos Vokietijos “džiperiai”. Ir jų super visureigių gamybos receptas toks pat, tik, aišku, GAZ-66 jie nenaudoja. Kam, jei jie gali įsigyti padėvėtą “unimogą”, kuris geriau tinka tokiems perdirbimams, nei gana didelis dviejų tonų GAZ-66, be to, turi unikaliomis savybėmis pasižyminčią važiuoklę. Neužmirškime, dar pirmaisiais pokario metais sukurta technologinė transporto priemonė “Unimog”, iš esmės buvusi traktoriaus, visureigio ir sunkvežimio hibridu, turėjo elastingą, didelius perkreipimus atliekantį rėmą, varančiųjų tiltų pakabą su cilindrinėmis spyruoklėmis, tiltų karterius su rėmo skersiniais jungiančiais vamzdžiais, kurių viduje praeina kardano velenai. Pasikeitė kelios “unimogų” kartos, dešimteriopai išaugo jų variklių galia, bet bendra “Mercedes Benz Unimog” koncepcija nepakito iki šiol. Ji garantuoja “unimogams” neprilygstamą pravažumą.
Broliai Paulius ir Peteris Stolzai iš Wessobrunno vietovės savo reikalams, na ir “pasidraskymui” bekelėje nusprendė pasigaminti visureigius, kuriuos juokais pavadino “G- mogais”, mat , ant senų “Unimog” važiuoklių, jie sumontavo sąvartyne įsigytus džipų “Mercedes Benz G-klasė” kėbulus.
Pirmajam “G-mogui” buvo panaudota “Unimog 403” važiuoklė, sumontuotas 160 AG 6 cilindrų dyzelis OM 352 ir pačių brolių sukonstruota iš dviejų “Unimog” pavarų dėžių transmisija, turinti 32 pavaras į priekį ir 16 atgal. Su ja “Mercedes Benz 230 GE” modelio penkiavietį kėbulą turintis visureigis išvysto 100 km/h greitį. Praėjęs sertifikavimą, šis 2 metus (1200 darbo valandų) gamintas automobilis tarnauja kasdieniniams pasivažinėjimams ir kai reikia, kaip priekabų vilkikas. Papildoma įranga – priekyje sumontuota 6 tonų gervė “Werner F65”.
“Kovine mašina”, naudojama džiperių konkursuose, broliams tapo antrasis “G-mog”, sukurtas naujesne ir kiek didesnio”Unimog U406″ pagrindu. Jo kėbulas – vėlgi nuo “Mercedes Benz GE 230”, tačiau supaprastintas ir perdarytas į pikapą. Apie šiame visureigyje sumontuoto variklio galią, išvystomą greitį broliai visada sako – “Didesnis nei reikia!”. Ir jie teisūs – pravažumu jų per 500 darbo valandų pasigamintas automobilis bent jau Vokietijoje neturi sau lygių.
Beje, ne visi siekia tokių ekstremalių rezultatų. Yra norinčių važinėti komfortiškai net ir bekele. Štai tūlas ponas Marexas iš Gaggenan nusipirko padėvėtą aerodrome lėktuvus tampiusį “Unimog 406” ir dailiai perdirbo jį į 7 vietų miniveną, panaudodamas serijinių “Unimog” kabinų elementus. Automobilis dailus, ganėtinai komfortiškas, o pravažumu aplenkęs bet kokį serijinį džipą.
Nuotraukos: Ralf Maile.