PASTOVUMAS NEBEMADINGAS Liucijus Suslavičius
Kiekvieno automobilių gamintojo svajonė – turėti kuo platesnį markei ištikimų pirkėjų ratą. Tokių pirkėjų, kurie seną savo automobilį keičia tik į tos pat markės naują. Daugelį metų Vokietijoje buvo maždaug pastovios savo dydžiu pirkėjų, ištikimų pasirinktai vieną kartą markei, grupės, ir tik aiškiai nevykęs arba atvirkščiai, itin sėkmingas modelis galėjo pakeisti nusistovėjusį santykį.
Tačiau nesenai koncerno “Aral” iniciatyva pravesta apklausa parodė, jog ištikimybė vienai markei tampa atgyvena. Vis daugiau automobilių savininkų linkę keisti ankstesnę automobilio markę į naują, dar neišbandytą. Taigi, kaip vokiečiai atsakė į klausimą – kokios markės bus sekantis jūsų automobilis?
Apklausos rezultatai patvirtino, jog pirkėjų pasirinkimo lyderiu ir toliau išlieka “Volkswagen”, kuriuos norėtų įsigyti 20 procentų automobilių savininkų, tačiau tai vis tik 2 procentais mažiau, nei per ankstesnę apklausą. Amžinasis “Volkswagen” konkurentas “Opel” gali patirti triuškinantį smūgį – vietoje 15 procentų naujus šios markės automobilius norėtį įsigyti tik 6 procentai, gi “Ford” – vietoje ankstesnių 7 procentų tik 5 procentai pirkėjų.
Užtat BMW vadovai gali “riesti nosį” – net 13 procentų (vietoje buvusių 6 procentų) žada pirkti kokį nors naują BMW. Palankumas markei “Audi” irgi padidėjo – nuo buvusių 8 procentų jos paklausa pakilo iki 11 procentų. Tarp triumfuojančių – ir Japonijos firmos. Jų pagamintus automobilius norėtų įsigyti 15 procentų pirkėjų(buvo 12 procentų). Prastai vertinami prancūziški automobiliai – žadančių vėl įsigyti prancūzišką modelį skaičius sumažėjo nuo 9 iki7 procentų. Absoliutūs “pralaimėtojai” – itališkos markės. Tik 1 procentas (buvo 3 procentai) pirkėjų panoro, kad jų sekančiu automobiliu būtų “italas”.
Na, o kaip seniausioji pasaulyje markė – “Mercedes Benz”? Čia viskas stabilu – 8 procentai tiek seniau, tiek dabar.