Renault Elysee (LT)

O, “Elysee” !

Liucijus Suslavičius

‘Paryžius, Eliziejaus laukai… Dar tada, kai dauguma mūsų apie juos žinojo tik iš neužmirštamojo Džo Daseno to paties pavadinimo dainos, šis pavadinimas visuomet asocijavosi su kažkuo prabangiu, išskirtinu. Tad belieka tik pritarti “Renault” vadybininkams, pavadinusiems ištaigingą 6-7 vietų vienatūrį visame pasaulyje garsiu vardu – “Elysee”. Kad liuksusinis kelioninis automobilis – nebūtinai angliškas limuzinas ar amerikietiškas “kadilakas”, jau anksčiau mėgino įrodyti vokiečiai, gaminantys komfortabilią VW “Transporter” modifikaciją, anksčiau vadintą “Caravelle”, o pasirodžius naujos T5 šeimynos “transporteriams” pakrikštytą “Multivan” vardu. Tačiau “Renault” ne veltui vadinamas “Createur d´Automobiles”. Modelis “Renault Traffic Elysee” (taip, aristokratiškojo, jei taip galime jį vadinti, “Elisee” pagrindas – komercinis “Trafic”) pralenkia vokiškąjį analogą savo dizainu ir salono įrangos ekstravagantiškumu, apgalvotu iki smulkmenų. Jei dar pridėsime itin kokybiškas apdailai ir įrangai panaudotas medžiagas bei kruopštų ne ant konvejerio surinkimą, tai turėsime automobilį, galintį patenkinti išrankiausius VIP(Very Important Person – labai svarbus asmuo), įpratusius keliauti tik limuzinų su vairuotoju galinėje sėdynėje.

Bet pažintį su “Trafic Elysee”pradėkime nuo “geležies”. Kaip minėta, šis 4,8 metro ilgio automobilis sukurtas komercinio universalios paskirties naujos kartos “trafiko” pagrindu. Tai pakankamai originalaus ir išraiškingo išorės dizaino automobilis, gerokai įdomesnis, nei kur kas paprastesnių bei funkcionalesnių formų vokiški ar itališki konkurentai, ir todėl visuomet atkreipiantis į save dėmesį. Solidi ir oficiali juoda spalva dar labiau pabrėžia, kad tai ne koks nors eilinis “Trafic”. Priekinius ratus varo modernus dyzelis su “Common rail” įpurškimo sistema, kuris gali būti 82, 100 arba net 135 AG galios. Užsukti į degalinę automobiliui teks retai – 90 litrų bako pakanka daugiau nei 1000 kilometrų. Važiuojančiųjų saugumu rūpinasi ESP ir 6 saugos oro pagalvės. Kas labiausiai priartina “Trafic Elysee” prie tradicinių limuzinų – tai jo salono įranga ir apdaila. Kaip ir dera, naudojama tik natūrali oda, poliruoto riešutmedžio detalės, moderni audio ir video įranga., puikus triukšmo ir vibracijų slopinimas. Per atstumiamas šonines duris patenkame į keleivinį saloną ir tada mūsų kojos tiesiog “paskęsta” minkštame grindis dengiančiame kilime. Prieš duris – du prašmatnūs oda apmušti pasukami krėslai, “Renault” reklaminiame prospekte pavadinti “Captain Chairs”, o gale – patogi odinė sofa 2-3 žmonėms, kurios atlošo padėtis reguliuojama elektros varikliu valdomo mechanizmo. Jo dėka galinę sėdynę paspaudę mygtuką, galime paversti 1,60 metro pločio miegama vieta! Kokiame limuzine rasite tokį patogų sprendimą ? Bet tai dar ne visos “sėdynės paslaptys”. Atlenkus vidurinę atlošo dalį, prieš mus išnyra personalinio kompiuterio displėjus ir klaviatūra. Jie sumontuoti ant pasukamos konsolės, tad naudotis kompiuteriu gali tiek sėdintis kairėje ir dešinėje nuo jo, tiek važiuojantys vidurinėje sėdynių eilėje – jiems tereikia apsukti savo krėslus 180 laipsnių.

Žvilgsnis nukrypsta į salono lubas. Ten, įrėmintas riešutmedžio juostomis, pritvirtintas didokas veidrodis, vizualiai padidinantis saloną. Už jo iš lubų atsilenkia plokščias televizoriaus ekranas (įstrižainė – 25 centimetrai). Malonią šviesą skleidžia netiesioginis salono apšvietimas. Norint galima prijungti dar ir monitorių videožaidimams. Jei kas nors iš važiuojančių snaudžia, kiti keleiviai, netrukdydami jam, gali žiūrėti filmą ar klausytis muzikos kiekvienos sėdynės komplekte esančių ausinių pagalba. Apie mini-barą ir šaldytuvą net nekalbu – jie yra savaime suprantamas dalykas tokios paskirties automobilyje.

“Renault Trafic Elysee” nuo limuzinų skiriasi dar dviem dalykais – jis neturi stiklinės pertvaros už vairuotojo nugaros (laikai keičiasi, net ir tituluoti asmenys tampa demokratiškesni) ir jo bagažinėje greta atsarginio rato ir įrankių dar yra … dulkių siurblys (o kaip be jo išvalysi salono grindis dengiantį ilgaplaukį kilimą).

Visgi “Trafic Elysee” – išskirtinis, pagal atskirus užsakymus gaminamas automobilis. Gi tiems, kas turi “plonesnę piniginę”, siūlomas “Trafic Generation”, kurio salono įranga ne tiek prašmatni, tačiau techniškai ji nenusileidžia “Elysee” variantui: tos pat pasukamos vidurinės eilės sėdynės, tokia pati elektros variklio valdoma ir į 1,60 metro pločio guolį paverčiama galinė sėdynė, tos pačios 6 saugos oro pagalvės. Tiesa, salone daugiau dėtuvių smulkiems daiktams, nėra nei veidrodžio lubose, nei televizoriaus, nei personalinio kompiuterio, o ir dažomas “Generation” linksmesnėmis spalvomis. Šiuos specialius “Trafic” variantus gamina kėbulų firmos “Gruau” specialistai.

Nuotraukos: Renault

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *