Sąskrydis prie Daugyvenės (LT)

,,OLDTAIMERIŲ” VASARA

L. Suslavičius

Senosios automototechnikos mėgėjų, jos restauratorių ir kolekcionierių judėjimasLietuvoje atgimsta! Taip būtų galima optimistiškai įvertinti liepos 17-ją Radviliškiorajone, Daugyvenės kultūros istorijos draustinyje vykusį Lietuvos senovinėsautomototechnikos klubo organizuotą renginį – parodą ir linksmas senosios technikosvairuotojų varžybas. Puiki etnografinio Kleboniškių kaimo aplinka, palygintinedidelis – apie 40 senosios automototechnikos pavyzdžių – skaičius ir daugiausiavietiniai žiūrovai renginį padarė, jei taip galima sakyti, jaukiu ir šiek tiek provincialiugerąja žodžio prasme. Į sąskrydį, kurį parėmė Kultūros ministerija, UAB,,AutoTrade” ir UAB,,Omnitel”, susirinko daugiausia nauji klubo nariai iš Vilniaus, Kauno,Alytaus, Telšių ir šiaip judėjimui prijaučiantys, nors labai malonu jame buvo išvysti irbuvusius dar tarybiniais metais įkurto ir neblogai veikusio ,,Rieduvos” klubo narius.Keletas jų atvyko su savo technika, kitus pamatėme restauratorių ar varžybų teisėjųvaidmenyje. Šiandien Lietuvoje surasti 60-70 metų senumo automobilį ar motocikląjau sunku, tad nemažai sąskrydžio dalyvių atvyko su ,,Junior” kategorijosautomobiliais – ,,pobiedomis”, volgomis”, ,,fordais”, ,,gaziukais” ir kitais jau poAntrojo pasaulinio karo pagamintais automobiliais. Tačiau netrūko ir tikrų premjerų –vilniečiai pristatė puikiai restauruotus 1933 metų ,,Peugeot 201”, 1934 metų ,,Opel1,3 Liter”, o sunkvežimį GAZ-51, kurių jau beveik nebeliko, atvairavo Radviliškiorajono vicemeras. Kad tai tik atgimimo pradžia ir ateityje bus daugiau retų senoviniųautomobilių, demonstravo tiesiog idealiai restauruota 70 metų senumo ,,Opel P4”važiuoklė. Klubo prezidentas S. Bartkevičius užtikrino, kad jau sekančiais metaisplanuojamame sąskrydyje bus pristatyti restauruoti ,,Mercedes Benz” ir ,,Horch”.

Motociklų įvairovė buvo kur kas didesnė, nes čia dalyvius iš Lietuvos parėmėdraugai iš Latvijos Antikinių automobilių klubo. Kai kurie motociklininkaidemonstravo ne tik puikiai restauruotus retus motociklus, bet varžybose dalyvavoapsirengę Vermachto ir Raudonosios armijos uniformomis, su šalmais ir automatais.Visa tai nepaprastai domino žiūrovus, o patys dalyviai noriai pozavo prieš objektyvus.O štai žinovams labiau rūpėjo keletas senų motociklų, pristatytų tokioje būklėje, kaipbuvo rasti kur nors kaimo daržinėje – su nusitrynusiais dažais, aprūdiję, suplyšusiomissėdynėmis, tratantys savo senutėliais varikliais. Po simbolinio ,,Važiavimo aplinkLietuvą”, kurio metu senosios technikos kolona pravažiavo Šeduvos gatvėmis,prasidėjo varžybos trasoje – nusileidimas nuo kalno, išjungus variklį, sprintas į kalną,taiklumo bandymas, mėtant akmenukus į pakabintą vokišką šalmą. Grįžus į kaimoaikštę, vyko papildomos rungtys – slalomas, ridenant motociklo ratą, kamuoliomėtymas į atvirą automobilio stoglangį…

Originaliausiais pagal būklę buvo pripažinti ,,Opel 1,3 Liter” ir IŽ-49 su priekaba,seniausiųjų prizus gavo ,,Peugeot 201” ir ,,Zundapp S 500”, renginio įspūdingiausiojoautomobilio prizas atiteko šeštojo dešimtmečio ,,Pontiac”. Taip pat buvo apdovanotasjauniausias sąskrydžio dalyvis,atvykęs iš Rygos, įteikti du paguodos prizai varžybųtrasoje sugedusių automobilio DKW ir motociklo IŽ-49 vairuotojams.

Pagal seną daugiametę tradiciją, po sąskrydžio dalyviai susirinko šventineivakaronei, kuri šį kartą vyko vaizdingame Burbiškio dvare. Buvo prisiminti anksčiauvykę sąskrydžiai, prisimenami seni draugai, žiūrinėjamos senos nuotraukos irliteratūra, keičiamasi informacija apie senosios technikos restauraciją ir atsarginėmisdalimis, tariamasi dėl sekančių metų renginių.

Nuotraukos – autoriaus.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *