Sukryžmintieji Pacifica (LT)

SUKRYŽMINTIEJI PACIFICA,,SUKRYŽMINTIEJI” JAU SUBRENDO SERIJAI

L. Suslavičius

Pastarieji 4-5 metai nuo ankstesnių automobilio istorijos periodų gerokai skiriasi naujų tipų lengvųjų automobilių debiutų gausa. Atkreipkite dėmesį – ne naujų modelių ar markių (nors ir tokių netrūko), bet būtent tipų. Pradžioje tai buvo ,,nišų automobiliai”, kitaip sakant, modeliai, skirti užpildyti dar egzistavusias automobilių rinkoje ar kurio nors didelio koncerno gamoje spragas. Dažniausia tai gana ribotą paklausą turintys automobiliai, nuo masinės produkcijos besiskiriantys ypatinga komplektacija, kitokiu kėbulu ar orientuoti į tam tikrą potencialių pirkėjų grupę.

Bet tuo automobilių tipažo plėtimasis neapsiribojo.Nesenai gamintojai iš Europos, Amerikos, Azijos ryžosi pademonstruoti dar įdomesnius prototipus, kuriuose konstruktoriai ir dizaineriai pabandė sujungti charakteringus kelių skirtingų tipų automobilių bruožus: sportinio kupė ir universalo kėbulų linijas, vidutinės klasės sedano komfortą ir saugumą, 4×4 tipo važiuoklę, miniveno variabilumą ir karinio visureigio brutalumą. Taip elgtis juos neabejotinai skatino aiškiai pastebimas tinkančių tiek kelionei į darbą, tiek išvykai į gamtą erdvių, greitų, įvairiems poreikiams pritaikomą interjerą turinčių automobilių su visų ratų pavara poreikis. Nauja pirkėjų karta mažiau domisi prestižiniais sedanų modeliais ar prie greitkelių ,,pririštais” superkarais, jiems paduok visur pravažiuojantį (ar bent taip atrodantį), patogų ir pakankamai galingą, geriau neįprastos išvaizdos, visiems gyvenimo atvejams tinkantį ekipažą. Aišku, galimi variantai, pavyzdžiui, limuzino, sportinio kupė ir miniveno hibridas – originalusis ,,Renault Vel Satis”. Pastebėję šią naują automobilių mados tendenciją, žurnalistai netruko išplatinti ir ją apibrėžiantį trumpą ir taiklų terminą – ,,crossover”, kurio laisvas vertimas į lietuvių kalbą skambėtų kaip ,,sukryžmintas”.Anksčiau jį naudojo gamtininkai, kryžminimo ir selekcijos būdu išvesdami naujas augalų rūšis, o dabar, pasirodo, jis visai tinka ir automobiliams…

Panašu, kad pirmąjį serijinį visus būdingus ,,crossover” tipui bruožus turintį automobilį pradės gaminti koncerno ,,Daimler Chrysler” amerikietiškasis padalinys, jau pristatęs gamybai parengtą šešiavietį ,,Chrysler Pacifica”. Kas įdėmiai seka automobilių salonuose demonstruojamus prototipus, turėtų prisiminti Detroite šiemet publikai parodytą tokio pat pavadinimo ,,koncept-karą”. Ir štai dabar paskelbta, jog jis parengtas gamybai, kuri prasidės sekančiais metais. Ką gi, tai įprasta ,,Chrysler” taktika – juk taip buvo su ,,Plymouth Prowler”, vėliau – su ,,PT Cruiser”: patikrini potencialių pirkėjų reakciją ir pirmyn!

Kaip reta, prototipo dizainas, rengiant ,,Pacifica” konvejeriui, beveik nepasikeitė – platus ,,firminis” falšradiatorius, stogo statramsčių forma, aukštai pakelta šono linija – viskas kaip ir buvę, tik BMW stiliaus žibintus dizaineriai pakeitė kitais, labiau amerikietiškos išvaizdos, o dažytus slenksčius pridengė praktiška juoda plastmase.

Kol kas reklama JAV pristatinėja naująjį ,,kraislerį” kaip SUV (Sport Utility Vehicle) tipo automobilį, tačiau panagrinėję ,,Pacifica” atidžiau, įsitikiname, kad tai greičiau naujos kartos minivenas, ,,užmaskuotas” kaip padidinto pravažumo universalas, kitaip sakant, tikras iš kelių skirtingų tipų automobilių ,,sukryžmintas” modelis. Beje, ,,Chrysler” pastarųjų metų bestseleris – retro stiliaus ,,PT Cruiser” – irgi minivenas, tik su savotišku originalios išvaizdos kėbulu.

,,Pacifica” salone, pagal amerikietišką mada išmuštame oda – trys eilės sėdynių, kaip bet kuriame minivene. Abi galinės eilės sulankstomos ir gali būti paslėptos salono grindyse. Pirmųjų dviejų eilių sėdynės – individualios, padidinto komforto, su porankiais, trečioji – kaip sofa, bet ir ji gali būti sulankstyta dalimis. Salono grindys nei per aukštai, nei per žemai. Keleiviui nereikia nei ropštis aukštyn kaip į visureigį, nei rangytis, kaip sėdant į lengvąjį automobilį – priėjai, atidarei dureles (atstumiamų durelių, kaip kituose dabartiniuose minivenuose, nenumatyta) ir nesusilenkdamas pusiau, atsisėdai. Patogu! Salone erdvu, nes stogas aukštai lyg džipe, šviesu, nes ir langai dideli, ir serijinis stoglangis nemažas, užprogramuota aukštos klasės audioaparatūra vos įjungus suranda reikiamą radijo stotį ar diską su mėgstama melodija…Belieka susireguliuoti pedalų mazgo, išorinio vaizdo veidrodėlių ir sėdynės padėtį. Vėlgi, už jus tai gali atlikti elektroninis blokas su atmintimi, jei savo mėgstamos pozicijos neužmiršite iš anksto užprogramuoti. Dabar jungiame variklį, ir po kapotu tyliai suūžia 250 AG išvystantis 3,5 litro darbo tūrio V-6, toks pat kaip Lietuvoje gana populiariuose sedanuose ,,Chrysler 300M”. Spidometro skalės puslankiu apjuostas navigacinės sistemos ekranas sušvinta švelnia melsva spalva, siūlydamas nurodyti kelionės tikslą. Stumteliame atgal keturlaipsnės automatinės pavarų dėžės svirtelę, ir ,,Pacifica”sklandžiai pajuda į priekį. Jei užsinorėsite pasijausti lenktynininku ar džiperiu, pavarų dėžė suteiks tokią galimybę – yra numatytas rankinis pavarų perjungimo režimas.

Inžinieriniu požiūriu įdomiausia yra automobilio važiuoklė. Normaliomis sąlygomis varomi yra tik priekiniai ratai, tad ,,Pacifica” valdomas kaip tipiškas didelis priekinę pavarą turintis automobilis. Bet jei tik nuo asfalto pasuksime į gruntkelį ar šiaip kelio stovis pablogės dėl purvo ar sniego, automatiškai prijungiama galinio tilto pavara, ir dabar jau važiuojame kaip visureigiu. Automobilis stabiliau laikosi ant kelio, mažiau slydinėja, visi keturi 235/65R17 dydžio padangomis ,,apauti” iš lengvojo lydinio pagaminti jo ratai tvirtai kabinasi į dangą. Ir komforto ganėtinai daug – juk visų ratų pakaba nepriklausoma: priekyje ,,Mc Pherson” tipo, gale – daugiasvirtė, tad automobilis nešokinėja ant nelygumų, o sklandžiai juos ,,neutralizuoja.

Laukti pirmųjų ,,Chrysler Pacifica” liko ne taip jau ir ilgai. Bet vien juo serijinių ,,crossover” istorija nesibaigs. Kai pernai vokiečiai perėmė vadovavimą padaliniui ,,Chrysler” į savo rankas, jie iš karto pareiškė, kad šios markės automobilių ateitis – unifikacijoje su ,,mersedesais”. Taigi, lygiagrečiai ,,Pacifica”, tik su tam tikru sąmoningu vėlavimu gamybai rengiamas jo ,,dvynys” – ,,Mercedes Benz GST”. Tai būtų pirmas didelės talpos minivenas ,,mersedesų” gamoje, pasižymintis šeimyninio universalo ir padidinto pravažumo automobilio savybėmis. Jo serijinės gamybos pradžia įvardijami 2005-ji metai, kai bus daugiau mažiau aišku, kaip rinka priima štai tokį ,,sukryžmintą” modelį ir kasdieninėje eksploatacijoje išaiškės taisytinos silpnos vietos konstrukcijoje. Tada beliks jas pataisyti, po kapotu sumontuoti vokišką dyzelį, o priekyje – tradicinį ,,Mercedes Benz” falšradiatorių ir dar vienas naujas seniausios pasaulyje automobilių firmos gaminys vilios šios markės gerbėjus…Tikėtina, kad šio modelio gamyba bus patikėta austrams, jau senokai Graco mieste gaminantiems Europos rinkai skirtus ,,Mercedes Benz” G ir M klasių visureigius, E klasės sedaną ,,4 matic” bei amerikietišką ,,Jeep Cherokee

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *