SUPERLAINERIAI IŠPLAUKIA Į JŪRĄ.
Liucijus Suslavičius
Didžiųjų keleivinių jūrų lainerių epocha, prasidėjusi XIX amžiaus pabaigoje, kai laivai buvo vienintele susisiekimo tarp žemynų priemone, nesibaigia, nors jau senai niekas neplaukioja reguliariais reisais per Atlantą. Tačiau jūrų laineriai plačiai naudojami turistiniams kruizams. Turistų kelionėms skirtas ir didžiausias pasaulyje keleivinis laineris ,,Qeen Mary 2″, rugsėjo 25 dieną iškilmingai nuleistas į vandenį Prancūzijos Sent –Nazero mieste. Koncerno ,,Alstrom”laivų statytojai aplenkė Norvegijos firmą ,,Aker Kvaerner”, kurios doke statomas dar vienas jūrų gigantas – turistinis laineris ,,Ultra Vojager”. Iki nuleidžiant ,,Qeen Mary 2″ būtent Norvegijoje pastatyti ,,Vojager” tipo keleiviniai laineriai buvo tarp didžiausių vandenynus vagojančių laivų. Jų ilgis siekia 320 metrų, o vandens talpa – 138 tūkstančius tonų.
Šiandien ,,karalienė”, kaip ir dera tokį pavadinimą gavusiam laivui, yra tikras laivų statybos šedevras. Lainerio ilgis – 345 metrai, aukštis nuo kilio iki dūmtraukio viršaus – 70 metrų, vandens talpa – 150 tūkstančių tonų. 21 denį turintis laivas skirtas 3090 keleivių, išvysto maksimalų maždaug 30 mazgų (54 km/h) greitį. Laive yra 7 restoranai, 3 kazino, 1100 vietų teatras, 4 kino salės, 5 plaukymo baseinai. ,,Qeen Mary 2″ statybos kaina – 910 milijonų dolerių.
Gi Norvegijoje statomas ,,Ultra Vojager”, skirtas 3600 keleivių ir 1400 ekipažo narių, yra lėtesnis – tik 22 mazgai, jo ilgis – 339 metrai, o planuojama statybos kaina – 720 milijonų dolerių. Kadangi šį lainerį planuojama nuleisti į vandenį tik 2005 siais, gali būti, kad iki statybos pabaigos jo projektas bus pataisytas, kad ne tik keleivių skaičiumi, bet ir kitais parametrais ,,Ultra Vojager” aplenktų naująją ,,karalienę”.
Senasis laineris ,,Qeen Mary” baigė reguliarius reisus dar 1967 metais. Tai irgi buvo įspūdingas laivas – ilgis – 314 metrų, aukštis – 55 metrai, grimzlė – 12 metrų, vandens talpa – 84 tūkstančiai tonų. 160 tūkstančių AG galios turbinos įvarydavo ,,karalienę” iki 31 mazgo. Reikia pastebėti, kad šiuolaikiniams kruiziniams laineriams didelis greitis visai nebūtinas – jais keliaujantys niekur neskuba, jie mėgaujasi kelione. Gi anksčiau statyti laineriai, atvirkščiai, buvo patrauklūs savo greičiu, nes jie aptarnavo reguliaraus susisiekimo linijas ir turėjo plaukti kuo greičiau.
Nuotraukoje: ,,Qeen Mary 2″