Verona spyder (LT)

“VERONA APOLLO SPYDER” – DAILUS KAIP APOLONAS

Liucijus Suslavičius

Ką galėtume priskirti šiuolaikinio automobilių pasaulio brangenybėms, savotiškiems “perlams” ar “deimantams”tarp automobilių? Neabejoju, dauguma nedelsiant įvardins “Ferrari”, “Lamborghini”,”Porsche”, kiti, labiau konservatyvūs, prisimins “Rolls–Royce”, “Maybach”, gal būt “Bentley” ar naujausią šeštosios šeimynos BMW. Žodžiu, nuolatos žiniasklaidoje “linksniuojamus” brangių ir labai brangių automobilių pavadinimus. Taip, tokių pas mus Lietuvoje yra vos vienas kitas, o ir tuos ne visada galime pamatyti, nes užregistruoti pas mus, jie dažniausia grįžta į Vakarus, kur ir keliai geresni, ir meistrų tokioms unikalioms mašinoms prižiūrėti netrūksta. Bet štai ten, skirtingai nei mūsų gatvėse, niekas į juos nežiūri nustebęs ir nesustoja paspoksoti, nebent tai būtų pats naujausias ką tik pasirodęs modelis. Tikro nenuslūgstančio publikos dėmesio susilaukia retai sutinkamų ir mažai kam žinomų markių automobiliai, gaminami vienetais. Pavyzdžiui, “Verona Apollo Spyder”. Nustebote, išgirdę šį pavadinimą? Nieko tokio – juos gaminančios firmos 2004 metų gamybinė programa – net šeši (!) tokie automobiliai. Jų nerasite kasmetiniuose automobilių kataloguose. Ir net jei labai norėtumėte, septintojo egzemplioriaus JAV, Kalifornijoje (o ne Italijoje, kaip būtų galima spręsti iš pavadinimo) registruota firma “Milestone Design Group” nepagamins. Reikės kantriai laukti sekančių metų ir tik tada, jei vėl nebūsite septintas eilėje, jums pavyks įsigyti šį itin retą ir išskirtinį sportinį automobilį, kainuojantį baziniame variante 186,5 tūkstančio dolerių. Gamintojas pristato jį kaip šiuolaikinę klasikinių ketvirtojo dešimtmečio itališkų sportinių automobilių interpretaciją. Aš pridurčiau – ir prancūziškų, nes galima įžiūrėti ir kai kuriuos prancūziškų automobilių “Delahaye –135” dizaino elementus, ne tik itališkųjų “Alfa Romeo” ir “Lancia”.

Techniškai “Apollo” yra vokiškojo sportinio sedano BMW M3 “brolis –dvynys”, nes turi “bavaro” variklį, transmisiją, tiltus, vairo mechanizmą. Esminis skirtumas – tai klasikinis lonžeroninis rėmas, prie kurio (o ne prie šiandien įprasto laikančiojo kėbulo) tvirtinami visi transmisijos ir važiuoklės agregatai. Automobilio bazė – 2647 mm, provėža – 1499 mm, kėbulo ilgis – 4521 mm. Pakankamai sudėtinga mechaninė automobilio dalis paslėpta po klasikinių linijų dviviečiu atviru kėbulu, turinčiu nostalgišką “begaliniai ilgą” variklio gaubtą su netaisyklingo vertikalaus ovalo formos chromuotu falšradiatoriumi priekyje, plačiuose “barokiniuose” sparnuose giliai paslėptus žibintus ir žemutį priekinį stiklą iš dviejų dalių, kokie buvo madingi prieš Antrąjį pasaulinį karą gamintuose sportiniuose automobiliuose.

Kaip ir ankstesnių “Verona” markės automobilių – septintajame dešimtmetyje gaminto “Verona Apollo” bei devintajame dešimtmetyje gaminto “Verona Roadster” – naujojo “Spyder”dizainą sukūrė Miltas Brownas. Jis kontroliavo viską – net ir tai, kokią formą turi užsakovo pasirinkti pedalai bei kontrolinės lemputės, ar jie “neiškrenta” iš bendros automobilio interjero stilistikos ( ji kiekvienu atveju skirtinga). Nors prietaisus “Verona Apollo Spyder” tiekia toks žinomas gamintojas, kaip “Classic Instruments”, individuliai gaminant automobilį, kurio prietaisų skydelis gali būti iš rauplėto graikiško riešutmedžio arba karpatiškosios vinkšnos medžio, aptrauktas oda arba pagamintas iš raštais išmarginto aliuminio, reikalinga nuolatinė išmanančio specialisto priežiūra. Salonas įrengiamas atsižvelgiant į užsakovo norus, nors dažniausiai pasirenkamas praktiškiausias atviram automobiliui odinis salonas su patogiomis kūną apgaubiančiomis sėdynėmis, suformuotomis pagal klasikinius pavyzdžius ir pasiūtomis rankomis. Kokpitas pakankamai gilus, kad jame patogiai įsitaisytų net aukštaūgiai (1,80 – 1,90 m ūgio) vairuotojai. Jiems tikrai neteks nepatogiai riesti kojų. Vairo padėtis reguliuojama ne tik pagal vairuotojo ūgį ir rankų ilgį – jis gali pasirinkti “itališką” arba “anglišką” vairo padėtį.

Automobilis yra idealiai išbalansuotas – svorio pasiskirstymas tiltams yra 50:50, krumpliastiebis vairo mechanizmas labai tikslus, nepriklausoma visų ratų pakaba užtikrina ir gerą automobilio “laikyseną’ kelyje, ir pakankamą važiavimo komfortą. “Apollo” kėbulas, kaip ir visų mažaserijinių automobilių – iš plastmasės, tačiau standaus rėmo dėka jis nesiklaipo ir negirgžda. O solidi vidaus apdaila nežinančiam iš viso neleidžia suprasti, metalinis ar plastmasinis automobilio kėbulas. 1139 kilogramus (arba 360 kilogramų mažiau, nei “agregatų donoras” BMW M3) tuščias sveriantis automobilis, varomas 6 cilindrų 3,246 litro darbo tūrio 343AG/7900 aps/min išvystančio variklio, iki 100 km/h įsibėgėja per 4,6 sekundės (BMW M3 – per 5,2sekundės). Sukimo momentas galiniam varančiajam tiltui perduodamas per šešialaipsnę pavarų dėžę.

Kaip matome, visas “Apollo” techninis “įdaras” – pats tikriausias šių dienų “high tech”, tad nepaisant retro stiliaus kėbulo,”Verona Apollo Spyder” yra saugus, lengvas valdyti ir labai greitas. Bet visgi nuomonę daugiausia lemia pirmas įspūdis, susidarantis tik pamačius automobilį. “Verona Spyder” linijos tiek dailios, kad toks kur kas plačiau žinomas retro stiliaus taip pat rankų darbo sportinis automobilis, kaip britų “Morgan”, šalia “apolono” atrodo “sulipdytas” mėgėjiškai…Antra vertus, italų ir britų dizaino tradicijos gerokai skiriasi – juk tarpukario metu britų firmų gamintus kampuotus ir neaerodinamiškus “sportsmenus” vadino “greičiausiais pasaulyje sunkvežimiais”, o italų dizainerių “aprengti” automobiliai nuolatos gaudavo prizus populiariuose tada elegancijos konkursuose.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *