Vokiečiai rikiuojasi gale (LT)

„Vokiečiai” rikiuojasi gale

L.Suslavičius

Drezdene leidžiamo AUTO- BILD surengta Saksonijos automobilininkų apklausa virto tikru vokiškų automobilių markių „sutriuškinimu”. Vartotojų nuomonė negailestinga

1.Mazda
2.Toyota
3.Honda
4.Hyundai.
4.Nissan
6.Mitsubishi
7.Opel
8.Volvo
9.Smart
10.Ford
11.Citroen
11.Mercedes Benz
13.SEAT
14.Audi
14.BMW
16.Peugeot
16.Renault
16.Škoda
16.VW
20.FIAT

Kaip matome, rytinės Vokietijos dalies gyventojai nepatenkinti gerai žinomais aukštos klasės automobiliais, nes sunku sutikti, kad „smartas” geriau už ‚audi” ar BMW, o „sitroenas” kokybiškesnis už „folksvagenus”. Tačiau ne vien pagaminimo ir panaudotų medžiagų kokybė nulemia pirkėjų simpatijas. Rytų vokiečiai nėra taip „prisirišę” prie tradicinių vokiškų automobilių markių, be to, jų pajamos mažesnės, nei vakarinėje dalyje. Tad jie vertina automobilius ne tik pagal patikimumą ir įvaizdį, bet pirmiausia pagal kainos ir vertės santykį, kitaip sakant, ar „pakankamai daug automobilio gauni už savo pinigus”. Todėl reikia kad kokybė būtų itin aukšta, o eksploatacijos išlaidos kuo mažesnės, kad nepigus automobilis tokioje apklausoje užimtų aukščiausias vietas. Tai charakteringa kaip tik japonų automobiliams, ir pavyzdžiu gali būti vartotojų nuomonės apie “Mitsubishi” pasikeitimas – iš 10 vietos į 6-ją per metus! Matyt, ir ši japonų firma “atrado raktą į pirkėjų širdis”, ir jis vadinasi “patikimumas ir normali kaina”.

Labiausiai smuko “Volkswagen” koncerno markių įvaizdis – net 3 iš jų šiemet įvertintos blogiau nei pernai, savo poziciją šiek tiek pagerino tik SEAT.

Bet kodėl vokiečių pirkėjai nepatenkinti vokiškų automobilių ilgaamžiškumu ir patikimumu? Į šį klausimą pabandė atsakyti nepriklausomas ekspertas, Gelzenkircheno Aukštosios profesinės mokyklos profesorius Ferdinandas Dudenhofferis. Nustebsite, bet vis dažniau pasitaikančių vokiškų automobilių gedimų priežastimi jis įvardina pernelyg didelį Vokietijos gamintojų žavėjimąsi technikos naujovėmis. Jis teigia: “Su kiekviena įdiegta naujove auga gedimo tikimybė. Šiuo požiūriu “Toyota” yra kur kas konservatyvesnė, tad jos įvaizdis nėra toks “spindintis naujumu”, užtat produkcijos patikimumas didesnis.” Apibendrindamas, profesorius daro gana įžeidžiančią vokiečių automobilių pramonę išvadą: “Vokiečių gamintojui itin svarbus sprendimo patrauklumas. Pavyzdžiui, kiekvienas jungiklis turi gražiai atrodyti. O japonams kur kas labiau rūpi pagaminti jį taip, kad kuo ilgiau tarnautų”.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *