Vokietijos ADAC padeda ir pataria (LT)

VOKIETIJOS ADAC PADEDA IR PATARIA

Liucijus Suslavičius

Vokietijos visuotinis automobilių klubas ADAC garsėja savo paslaugų, teikiamų automobilininkams, gausa ir kokybe. Viena svarbiausių – tai techninės pagalbos teikimas kelyje. ADAC meistrai, patruliuojantys svarbiausiuose šalies keliuose, vairuotojų jau senai maloniai vadinami ,,geltonaisiais angelais”.Pernai visi jie kartu nuvažiavo techninės pagalbos automobiliais 55 milijonus kilometrų ir suteikė pagalbą 3,35 milijono kartų. Vidutiniškai per dieną ADAC techninė pagalba buvo suteikiama 9740 automobilininkų. Net 83,3 procento gedimų ,,geltonieji angelai” pašalino vietoje. Beje, 666000 atvejų – tai pagalba užvedant ,,užsispyrusį” automobilį, kai išsikrovė akumuliatorius, 49000 atvejų jie turėjo pilti degalus į tuščius vairuotojų- užuomaršų automobilių bakus. Labai svarbu tai, kad be techninės, ,,geltonieji angelai” suteikė pirmąją medicinos pagalbą 187000 avarijų, atvykę į nelaimės vietą anksčiau, nei policija ir greitoji medicinos pagalba.

Užfiksuoti kelyje automobilių gedimai kruopščiai analizuojami. Kasmet ADAC leidžiamame žurnale ,,ADAC Motorwelt” skelbiama informacija apie dažniausiai gendančius automobilius, gedimų rūšis bei jų priežastis. Pernai, išanalizavus 1997- 1999 metais pagamintų automobilių gedimų kelyje dažnumą 10 tūkstančių registruotų to modelio automobilių, mažiausioje klasėje patikimiausiais pripažinti ,,Ford Fiesta”, VW,,Polo” ir SEAT,,Arosa”(nuo 15,9 iki 16,5 gedimo 10 tūkstančių automobilių), ,,Golf” klasėje – ,,Toyota Corolla”, ,,Honda Civic” ir ,,Mazda 323″(nuo 9,8 iki 11,1 gedimo), vidutinėje klasėje – ,,Toyota Avensis”, ,,Mercedes Benz SLK” ir BMW Z3 (nuo 7,6 iki 9,9 gedimo), aukštesniojoje klasėje – ,,Audi A6″, ,,penktos šeimynos BMW ir ,,Mercedes Benz E-Klasse” (nuo 15,2 iki 25,8 gedimo), minivenų klasėje – VW,,Sharan”, ,,Ford Galaxy” ir VW,,Bus T4″ (nuo 30,4 iki 36,4 gedimo). Visgi lyderio pozicija negarantuoja, jog tokio automobilio savininkas nesusilauks nemalonių netikėtumų. Pavyzdžiu gali būti ADAC meistrų išaiškintas pasikartojantis pavojingas ,,Audi” gedimas. Nors visi ,,Audi” modeliai, ne tik ,,A6″ buvo tarp lyderių (,,Audi A3 – 15,1 gedimo, ,,Audi A4 – 14,0 gedimo), visgi pasirodė, jog šiuose automobiliuose savaime atsileidžia priekinių ratų tvirtinimo varžtai. Pernai ,,geltonieji angelai” 186 kartus buvo iškviesti klibančius ratus pastebėjusių arba beveik pametusių

,,Audi” vairuotojų. Specialistų nuomone, dėl šio itin pavojingo gedimo gali būti kalti…konstruktoriai. Mat stabdžių diskai uždedami ant stebulių ir priveržiami tik tais pat varžtais, kuriais tvirtinami ratai.Senesniuose 3-4 metus eksploatuotuose automobiliuose ant stebulės susikaupia purvo ir rūdžių sluoksnelis. Keičiant ratus, stabdžių diskai irgi pajudinami iš savo vietos, ir tada į tarpelius patenka kietos dalelės. Jos neleidžia diskui tiksliai sugrįžti į pradinę padėtį, nors ratą, atrodo, ir pavyksta priveržti. Vėliau šios dalelės susitrina ir išbyra, o tada stabdžių diskas ir ratas įgauna nežymų išilginį laisvumą, kuris vis didėja ir ratas ima plaktis į varžtus, palaipsniui juos atlaisvindamas. Tai labai pavojinga, tad ADAC meistrai pataria keičiant ,,Audi” ratus, visada atkreipti dėmesį ir į stabdžių diskus, kruopščiai nuvalyti ratų stebulių paviršių ir stabdžių diską, o ir vėliau neužmiršti reguliariai patikrinti, ar varžtai neatsileido.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *