VOLKSWAGEN – BENTLEY (LT)

„VOLKSWAGEN” DARBININKAI SVAJOJA APIE „BENTLEY”

Liucijus Suslavičius

Drezdene, naujausioje koncerno „Volkswagen AG” gamykloje, žinomoje pavadinimu „Glaserne Manufaktur” („Stiklinė manufaktūra”), kur 800 darbininku dviem pamainomis gamina iki šiol prabangiausią „Volkswagen” modelį „Phaeton”, jau nuo vasaros pabaigos netilsta šnekos apie automobilius „Bentley”. Ypač daug diskutuojama apie šios senos angliškos markės limuzinus paprastų darbininkų, dirbančių automobilių surinkimo postuose, tarpe. Ne todėl, kad jų algos pakils iki tokio lygio, kad jie galės įsigyti 140 – 230 tūkstančių eurų kainuojančius limuzinus. Darbininkai džiaugiasi, jog jie turės darbo ir jaudinasi, ar sugebės patenkinti itin aukštus reikalavimus „Bentley” surinkimo kokybei.

Kaip žinia, nuo 1931 metų kartu veikusias tradicines britų firmas „Rolls-Royce” ir „Bentley” 2003 metais galutinai pasidalino vokiečių automobilių koncernai – „Rolls-Royce” atiteko BMW, o „Bentley” su gamykla Creve mieste perėmė „Volkswagen AG”. Dar 2001 metais „Volkswagen” žengė pirmąjį žingsnį, atskirdamas „Bentley” automobilius nuo iki tol techniškai jiems identiškų „Rolls-Royce”. Pirmasis „vokiškas bentlis” buvo sukurtas ant tada tik debiutavusio ,,VW Phaeton” platformos, ją kiek modifikavus. Tačiau pneumatinė nepriklausoma visų varančiųjų ratų pakaba, šešių litrų darbo tūrio W-12 tipo variklis, pusiauautomatinė 6 laipsnių pavarų dėžė – išliko tokie, kaip naudojami Drezdene gaminamam ,,Phaeton”. Tiesa, ,,bentliui” skirtas variklis papildomai turi du turbokompresorius, tad jo galia – ne 420 AG, o net 560 AG/6100 aps/min, gi variklio sukimo momentas padidėjo iki 650 Nm. Kadangi automobiliai ,,Bentley” tradiciškai gauna nuosavą skambų kiekvieno modelio pavadinimą, dviejų durų kupė buvo pavadintas ,,Continental GT “. Kėbulo dizaino kūrimui vadovavęs vyriausias dizaineris Dirkas van Braeckelis įdėjų sėmėsi firmos praeityje, prototipu naujam kupė pasirinkęs 1952 metų ,,Bentley Type R Continental” su jo pabrėžtinai pūstais galinių ratų sparnais ir nuo priekinio sparno arkos per automobilio šoną einančia ryškia plona linija. Bet tai sedanas, gi ,,Bentley Continental GT” siluetas labiau šiuolaikiškas ir dinamiškas, jį drąsiai galima lyginti kad ir su kitu ,,britu” – garsiuoju ,,Aston Martin”. Keturių vietų salono viduje – plonyte šviesia ,,Conolly” oda išmuštas ir brangiu natūraliu medžiu padailintas interjeras su sportišku prietaisų skydeliu ir vidurine konsole, kurioje išsiskiria navigacinės sistemos displėjus. ,,Continental GT ” yra komfortiškesnis ir, jei taip galima sakyti, ,,kultūringesnis”, ne toks brutalus, kaip daugumas tokios klasės sportinių automobilių. Duoklė garsiai praeičiai – kažkuo primenantis penktąjį dešimtmetį masyvus naujojo automobilio priekis su keturiais apskritais žibintais ir juodai dažytomis radiatoriaus grotelėmis (visų sportinių ,,Bentley” bruožas). Tačiau tegu ,,sunki” sportinio ,,Bentley” išvaizda – šis ,,bentlis” iki 100 km/h pagreitėja trumpiau, nei per 5 sekundes, o maksimalus jo greitis (su elektroniniu ribotuvu) – 285 km/h. Kaina – nuo 137 tūkstančių eurų. Naujas „Bentley” sukėlė didžiulį turtingų pirkėjų susidomėjimą. Net ir po to, kai „rollsroisų” gamyba buvo perkelta į naujai pastatytą gamyklą Gudvudo mieste, senoji gamykla Creve nebespėja išpildyti užsakymų. O čia dar reikia ruoštis naujo limuzino „Bentley Flying Spur”, pakeisiančio senstelėjusį modelį „Arnage”, gamybai…

Tuo tarpu Ferdinando Piecho sumanyto ir plačiai išreklamuoto VW markės flagmano „Phaeton” gamyba niekaip nepasiekia planuotų 20 tūkstančių automobilių per metus. Pernai parduota tik 6000 „Phaeton”. Dabartinis koncerno vadovas Berndtas Pischetsriederis savo interviu britų žurnalui „Car” šių metų vasarą nenoromis prisipažino, jog gaminti tradicinės išvaizdos aukštos klasės sedaną buvo klaida. Potencialūs pirkėjai, o ir dauguma automobilininkų suvokia „Phaeton” kaip „išpūstą „Passat”, o ne kaip automobilį, savo įvaizdžiu prilygstantį „mersedesams”, „audi” ar BMW. Nors techniškai „didysis folksvagenas” jiems niekuo nenusileidžia, pirkėjams tai nepakankamas argumentas. Tačiau koncernui nėra kaip trauktis – vien tik į gamyklos Drezdene statybą ir jos technologinę įrangą investuota 182 milijonai eurų, joje dirba gerai parengti aukštos kvalifikacijos darbininkai, garantuojantys nepriekaištingą automobilių kokybę. Paprasčiausias sprendimas – pakeisti „Phaeton” kėbulą, padaryti jį originalesnį, ne tokį įprastą. Bet išleidus 591 milijoną eurų „Phaeton” sukūrimui, ne taip jau paprasta greitai pakeisti jį nauju modeliu. Todėl noras perkelti į „Stiklinę manufaktūrą” techniškai su „Phaeton” unifikuotų „Bentley” modelių gamybą yra pagrįstas ir logiškai, ir ekonomiškai. Juk ir „Continental GT”, ir būsimasis „Flying Spur”, kaip minėta, naudoja Vokietijoje gaminamus agregatus. Tad kam iš Saksonijos vežti juos į Didžiąją Britaniją, o paskui, „aprengtus” kėbulu jau kaip automobilį vėl gabenti į žemyninę Europą, kur parduodama nemaža dalis „bentlių”, jei tiek kėbulų gamybą, tiek galutinį surinkimą galima organizuoti Drezdene? Galutinis sprendimas turėtų būti priimtas dar šiais metais. O Saksonijos ūkio ministras Martinas Gillo jau dabar neslepia savo susižavėjimo: “Saksonijai, garsėjančiai savo automobilių gamybos tradicijomis, tai bus didžiulis prestižo pakėlimas!” Belieka sulaukti 2005-jų pradžios, kada, vietinės spaudos nuomone, prasidės pirmųjų vokiškų „bentlių” surinkimas… Tiesa, viskas gali būti ir kitaip – juk netrukus į koncerno valdybą ateis žinomas menedžeris Volfgangas Bernhardas, iki šiol dirbęs „Daimler Chrysler” koncerne ir išgarsėjęs tuo, kad JAV uždarė 6 koncerno gamyklas, kuriose dirbo 26 tūkstančiai darbininkų. Spaudoje rašoma, kad netolimoje ateityje jis gali pakeisti ne itin gerai pasirodžiusį B. Pischetsriederį, o tada visko galima tikėtis.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *