Aircept apsaugo padanga (LT)

SU “AIRCEPT” PRADŪRIMAI NEBAISŪS

Liucijus Suslavičius

Nors plačiosios “Super single” tipo padangos ant vilkikų varančiųjų tiltų dar tik pradedamos masiškai naudoti, skeptikų, pranašaujančių, kad iš to nieko neišeis, jau pakanka. Ir vienas tikrai esminių jų argumentų yra didelis nuosavas “Super single” svoris. Net ir įprastine padanga “apautą” sunkvežimio ratą kelyje gali pakeisti tik fiziškai stiprus žmogus, o pradūrus du standartinius ratus atstojančią plačiąją “Super single”, vienas jau nieko nepadarysi – reikia specialaus keltuvo ratui su tokia padanga pakeisti, reikia kviestis pagalbą. Tai neskatina transportininkus keisti tradicinius sudvejintus ratus “Super single” padangomis, nors jų privalumai – net 130 kilogramų mažesnis bendras svoris, degalų ekonomija iki 2 procentų – tikrai akivaizdūs. Todėl šio tipo padangų gamintojai ieško būdų, kaip bent iš dalies palengvinti situaciją tiems vairuotojams, kuriems nepasisekė – plačioji jų vilkiko padanga prakiuro. Pirmasis savo sprendimą serijoje įgyvendino padangų koncernas “Bridgestone”, kurio gaminamomis “Supersingle Greatec” modelio padangomis komplektuojami nauji “Mercedes Benz Actros” magistraliniai vilkikai. Su šia padanga, jei ji pradėjo leisti orą, galima nuvažiuoti ne mažiau 25 kilometrų, o ir važiavimo greitis bus ne toks jau mažas – 60 km/h. Vakarų Europoje to pakaks, kad pasiekti miestą su padangų remonto dirbtuve, degalinę ar bent prie magistralės esančią sunkvežimių stovėjimo aikštelę. Mat, japonų inžinieriai pasiūlė montuoti bekamerės “Super single” viduje dar vieną pagalbinę “Aircept”pavadintą padangą. Išorinė padanga pripučiama iki 9 barų slėgio, o vidinė – iki 9,7 baro. Pastaroji apjuosta iš specialių griežtai riboto atsparumo siūlų pagamintu tinkleliu, suspaudžiančiu ją tiek, kad jos išorinis skersmuo pasidaro mažesnis, nei “Super single” vidinis. Sumontuojant tokią ganėtinai sudėtingą konstrukciją, pirmiausia dalinai pripučiama išorinė padanga, po to pilnai – vidinė, kartu kontroliuojant slėgį išorinėje padangoje, kad jis nepasidarytų per didelis. Pagrindinės padangos slėgis dalinai atsveria vidinės slėgį. Jei važiuojant išorinėje padangoje atsiranda skylė, per kurią išeina oras, savaime suprantama, kad vidinę padangą veikiantis slėgis staiga sumažėja. Tada siūlai, juosiantys vidinę “Aircept” padangą, nebeatlaiko jos 9,7 baro slėgio ir trūksta, leisdami jai išsiplėsti. “Aircept” užpildo vidinę “Super single” ertmę taip, kad jos išorinis skersmuo praktiškai nepasikeičia. Bandytojai, važiavę su taip sukomplektuotu “Actros”, pažymi, kad padūrus padangą, “Aircept” dėka autotraukinio pastovumas posūkiuose, jo valdomumas, kol neviršijamas 60 km/h greitis, praktiškai išlieka toks pat, kaip ir su pripūsta “Super single”, tačiau vis tik vibruojantis vairas ir keistas trynimosi garsas išduoda, jog su ratais kažkas ne taip. Be to, apie oro slėgio kritimą padangoje vairuotoją informuoja rate sumontuotas slėgio daviklis, uždegantis signalinę lemputę prietaisų skyde ir įjungiantis įspėjantįjį garsinį signalą. Be šios įrangos komplektuoti “Super single” padangomis vilkiką tiesiog neapsimoka. Žodžiu, saugumas kainuoja papildomus pinigus, bet kitaip ir būti negali.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *