Wiesmann Roadster (LT)

WIESMANN ROADSTER – RETESNIS NEI FERRARI

Liucijus Suslavičius

Tikriausiai kiekvienas, sėdintis prie vairo, kažkur pasąmonėje turi susikūręs savojo “svajonių automobilio” vaizdą. Kai kas, važinėdamas masinės gamybos standartinės komplektacijos sedanu, svajoja apie sportinį kupė, kitam taip norėtųsi kompaktišką ir ekonomišką europinį chečbeką pakeisti didžiuliu amerikietišku “kelių kreiseriu”, gi trečias mintyse susikūrė neegzistuojančio automobilio paveikslą ir svajoja jį kada nors pasigaminti…Šiuo požiūriu verslininkui Martinui Wiesmannui pasisekė – jis turi galimybę sukurti “automobilinį įdealą” realybėje. Wiesmannui nuo vaikystės patiko angliškas sportinis “Austin Healey 3000” , ir jis svajojo sukurti šio neeilinio “klasiko” šiuolaikinį variantą…

Donaldo Healey po Antrojo pasaulinio karo sukonstruoti ir nedidelėje įmonėje Warvicko mieste gaminti sportiniai “Healey” tikrai populiariais tapo po to, kai konstruktorius vietoje automobilių “Riley” agregatų panaudojo “Austin” variklį ir pavarų dėžę. Tuometinis “British Motor Corporation”, kuriai priklausė ir markė “Austin”, direktorius Leonardas Lordas nedelsiant pasiūlė konstruktoriui bendradarbiauti, o “Austin Healey” pavadintus automobilius gaminti BMC gamyklose. Sportinių “ostin hili” gamyba vyko nuo 1952 iki 1970 metų, o pačiu geriausiu iš visų pagrįstai laikomas 11 metų – 1956-1967 metais gamintas “Austin Healey 3000” su 6 cilindrų varikliu, modelis, daugelio nuomone, tapęs tikro angliško sportinio dviviečio įkūnijimu.

Tačiau automobilių ir motociklų BMW tiuningu užsiimantis ir jais kartu su broliu Friedheimu prekiaujantis Martinas Wiesmannas nenorėjo paprasčiausiai įsigyti kokį nors “ostin hili 3000”, ką padaryti nėra nei labai sunku, nei itin brangu. Jis siekė daugiau – gaminti serija automobilį, savo dizainu ir bendra idėja artimą angliškajam “klasikui”, tokį pat nepakartojamą ir nesenstantį, tačiau turintį šiuolaikinius agregatus ir pasižymintį šiuolaikiniais parametrais. Fiedhelmas Wiesmannas, antrasis iš brolių ir firmos “prekybos variklis”, palaikė techniniais klausimais užsiimantį brolį. Jo nuomone, net ir tokią iš pirmo žvilgsnio beprotišką idėją – gaminti savo konstrukcijos automobilį – galima įgyvendinti, jei pasirinksi tinkamą nišą automobilių rinkoje. Tai, ką pasirinko broliai – atvirą sportinį rodsterį, nepaprastai panašų į legendinius šeštojo dešimtmečio automobilius – pasirodė “pataikymu į dešimtuką”. Brolių vadovaujama “Individualistų manufaktūra”, kaip jie vadina savo įmonę, su savo 60 darbuotojų nuo 1993 metų, kai buvo parduotas pirmasis MF3 modelio “vyzmanas”, pagamino daugiau 400 rodsterių. 2005 metų planas – lygiai 100 automobilių!

Nuo pat pradžių broliai Wiesmannai žinojo, kad savajam kūriniui panaudos automobilių BMW agregatus. Tikram klasikiniam rodsteriui negali būti geresnio ir tinkamesnio pasirinkimo, negu 6 cilindrų eilėje motoras iš Miuncheno. Su 343 AG išvystančiu 3 litrų darbo tūrio varikliu 1400 kilogramus sveriantis “Wiesmann MF3” skrieja net 255 km/h greičiu.

Diūlmeno mieste gaminamų rodsterių gamybos technologija yra kitokia, nei daugumos šiandien parodose ir dilerių salonuose stovinčių garsių firmų sportinių automobilių. Jie, neskubant ir patikrinant kiekvieną detalę, kiekvieną sujungimą, surenkami ne ant konvejerio, o erdviose ir šviesiose patalpose nesenai susiformavusiame pramoniniame miesto rajone. Dar daugiau, brolių firmos cechas labai primena tuos, kuriuose surenkami “Formulės-1” bolidai. Svarbiausią rolę vaidina rankų darbas, ir broliai Wiesmannai pasididžiuodami sako, kad, kad vieno rodsterio galutiniam surinkimui reikia 320 žmogaus darbo valandų. Automobilio laikančioji konstrukcija – iš plieno elementų suvirintas erdvinis rėmas, kuris po to dar karštai cinkuojamas. Kėbulo dugnas, saloną nuo variklio skirianti sienutė, variklio skyriaus šonai – iš aliuminio lakštų. Toks kėbulo skeletas “apauginamas” pagal Martino Wiesmanno projektą sukurtais išoriniais elementais (sparnai, gaubtai, durelės) iš aukščiausios kokybės stiklaplasčio, odinė salono vidaus įranga – sėdynės, durelių apmušalai ir kt. – gaminami nuosavoje odininkų dirbtuvėje, ten pat siuvamas ir stogo tentas. Ypatingai didžiuojamasi savos konstrukcijos ir savo gamybos tento sulankstymo mechanizmu. Atrodo, kas čia tokio – XX amžiuje buvo sukurtos ir gerai atidirbtos net kelios kabrioletų bei rodsterių medžiaginių stogų mechanizmų konstrukcijos, tik imk ir naudok! Bet Martinas Wiesmannas rado savą, jo nuomone tobulesnį sprendimą. Beje, tai atitinka brolių deklaruojamą nuostatą, kad net pačią geriausią kokybę visada galima dar pagerinti…Užtat net ir automobilyje naudojamus kabelių pluoštus kruopščiai surenka “Individualistų manufakturos” darbuotojos. „Iš šalies” perkama ne tiek jau daug – lieti BBS ratlankiai, prietaisai, žibintai, na ir kaip minėta, BMW lengvųjų automobilių agregatai – varikliai, pavarų dėžės, priekinis ir galinis tiltai. Kiekvienas iš užsisakančiųjų rodsterį gali pageidauti kokios nori jo spalvos – apribojimų nėra, yra tik priemoka, individualios kėbulo vidaus apdailos, todėl gamintojai pagrįstai teigia, kad kiekvienas užbaigtas automobilis su sidabrinio driežo emblema nors šiek tiek, bet skiriasi nuo anksčiau pagamintų, turi savo individualius bruožus. Štai varikliai siūlomi du – 231 ir 343 AG galingumo, pavarų dėžės – 5 arba 6 laipsnių mechaninės, taip pat 6 laipsnių sekvencinė. Galite rinktis jums labiau patinkančią jų kombinaciją. Atitinkamai kis dinamika ir važiavimo komfortas.

Užkietėjęs “automobilių klasikos” žinovas tikriausiai ras, prie ko prisikabinti – “Wiesmann MF3” nėra visiškai originalus. Jis primena ir garsiąją Carolo Shelby AC “Cobra”, ir pokarinius “Jaguar XK”, ir aišku, “Austin Healey 3000”, žiūrint kuriuo rakursu į automobilį pažvelgsime. Bet nebūkime pernelyg priekabūs – Martinas Wiesmannas savo svajonių automobilį ir konstravo kaip garsiausių “klasikų” koliažą. Štai ir ne prieš vairuotoją, o kokpito viduryje išdėstyti apskriti prietaisai tikrai nusižiūrėti iš vieno iš daugelio angliškų dviviečių “sportininkų”…

Tačiau rodsteriu MF3 tradicinių formų sportinius automobilius įsimylėjusių brolių veikla nesibaigia. Parodoje IAA buvo pristatytas naujas firmos gaminys – klasikinių linijų kupė “Wiesmann GT MF4″. Tai jau tikrai naujos kartos produktas – jo laikančioji konstrukcija sukniedyta ir suklijuota iš lengvų aliuminio lydinio elementų, pakaboje aliuminio lydinio svirtys. Kėbulas – vėl iš stiklaplasčio, o agregatai – kaip gi kitaip – iš naujausios kartos BMW :V8 tipo 367 AG 4,8 litro darbo tūrio variklis, 6 pavarų mechaninė pavarų dėžė. Vos 1,19 metro „ūgio” automobilis, sveriantis 1240 kg, iš vietos iki 100 km/h įsibėgėja per 4,6 sekundės, maksimalus greitis – 280 km/h. Gražu…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *