Atnaujintos Astros (LT)

ATNAUJINTOS “ASTROS” IŠ PJAČENZOS

Vladimiras Čechuta

Liucijus Suslavičius

2005 metais technikos parodoje Veronoje oficialiai debiutavo naujos kartos krovininių automobilių “Astra HD8″ šeimyna. Nedidelė, bet išlaikiusi savo vardą bei savitą dizaino stilių firma „ASTRA Veicoli Industriali”. yra koncerno IVECO padaliniu jau nuo 1986 metų. Automobiliai “HD8” jos gamybinėje programoje pakeičia nuo 1996 metų gamintus “HD7” serijos sunkiasvorius, gerai žinomus ne vienoje pasaulio šalyje. 2001 metais jiems pritaikė “Cursor” tipo variklius ir pavadino “HD7C”, o dabar atėjo eilė ir gilesnei modernizacijai.

Naujoji “HD8” šeimyna, kaip ir jos pirmtakai “HD7”, skirta darbui statybose bei sunkiasvorių krovinių pervežimams, ir tik nedidelė dalis gaminama Italijos armijai. Kadangi pripažinti pasaulinėje rinkoje gamintojai jau senai nesivadovauja principu “kam reikės, tas nupirks”, o stengiasi patenkinti konkretaus pirkėjo konkrečius pageidavimus, tai ir “Astra” jau daug metų surinkinėja užsakytus automobilius tik po to, kai pirkėjas iš daugybės agregatų ir mazgų pasirenka tuos, kurie, jo manymu, geriausiai atitiks eksploatacijos sąlygas. Todėl “Astra” dar labiau praturtino savo pasiūlą, įtraukdama š katalogą naujus modelius, kurie turėtų padėti firmai iš Pjačenzos rasti daugiau jų automobilių pirkėjų šiame specializuotame ir, tiesą sakant, gana siaurame rinkos segmente. Tai ne tuščios pagyros – naujos serijos sunkvežimiams siūlomos – nepatikėsite – net 57 skirtingos variklių IVECO modifikacijos, kurių galingumo diapazonas – nuo 310 iki 540 AG, mechaninių pavarų dėžių grupę papildė automatinė “As-Tronic 2” modelio pavarų dėžė, o važiuoklės su praktiškai bet kokio ilgio baze gali turėti 4×2, 4×4, 6×4, 6×6, 8×6 ar 8×8 tipo transmisiją.

“Astra” konstruktorių patirtis leidžia šiai firmai gaminti turintį geresnes specifines eksploatacines savybes sunkvežimius, tegu ir brangesnius, nei masinis standartinis produktas, bet užtat garantuotai mechaniškai tvirtesnius. Teigiama, kad savivarčiai „Astra” tarnauja po 20-25 metus! Pjačenzoje gaminami rėmai, pakaba, stabdžių sistema puikiai užsirekomendavo jau ankstesnėje šeimynoje “HD7”, todėl jų keisti neprireikė, tik kiek modernizuoti. Kartu visi svarbiausi pavaros ir transmisijos agregatai automobiliuose yra masinės gamybos, reiškia, su jų aptarnavimu, remontu bei atsarginių dalių tiekimu problemų nebus. O tai, kaip suprantate, patrauklu “astrų” pirkėjams.

Visgi labiausiai “astros” išsiskiria savo dizainu. Nors dabar populiaru gamybos racionalizavimo sumetimais nedidelėmis serijomis gaminamiems sunkvežimiais adaptuoti kitų firmų masinės gamybos kabinas, firma “Astra” tradiciškai naudoja tik savito stiliaus ir konstrukcijos kabinas. Jų konstrukcija kitokia, nei kitų koncerno IVECO sunkvežimių – ji ne suvirinta iš plieninių štampuotų detalių, o pagaminta iš stiklaplasčio elementų, pritvirtintų prie iš plieninių vamzdžių pagaminto karkaso. Net ir ne specialistas atkreips dėmesį į malonias akiai suapvalintas jos formas bei didelius stiklus, ypač durelėse, kur jie dabar beveik siekia kabinos slenkstį. Todėl sumažėjo iš vairuotojo vietos neapžvelgiamas plotas prieš ir aplink sunkvežimį, netgi pačioje kabinoje pasidarė šviesiau. Visa tai galima vertinti ir kaip sunkvežimio aktyviojo saugumo padidinimą. Sunkvežimiai “Astra” kaip taisyklė dirba ten, kur daug dulkių, ir todėl jų dyzeliai turi būti kuo geriau apsaugoti nuo abrazyvinio jų poveikio. Konstruktoriai variklio oro paėmimo kanalą išvedė virš kabinos stogo, kur oras kur kas švaresnis, nei buferio lygyje, tačiau nepaisant to, į oro įsiurbimo sistemą įvedė du efektyvius oro filtrus. Beje, kad palengvinti jų aptarnavimą eksploatacijos metu, abu kairėje pusėje už kabinos esantys filtrai sumontuoti patogiame juos aptarnauti aukštyje.

Aišku, kai žiūri į naują “astrą”, pirmiausia į akis krenta ne jie, o naujo dizaino kažkuo primenanti „Jeep Cherokee” priekinė apdaila su blizgančia firmos emblema, lyg išpūsti žandai oro sriautą į kabinos šonus nukreipiantys išorės apdailos elementai. Ir du ant stogo pritvirtinti blykčiojantys geltoni švyturėliai – charakteringas Europoje karjeruose ir statybose eksploatuojamu sunkiųjų automobilių įrangos elementas. Kad nenurėti problemų su galinčia užkliūti už nelygumų išmetimo sistema, ji kaip amerikietiškuose sunkvežimiuose – išvesta už kabinos į viršų, vamzdžio galas – su charakteringu ant šarnyro pritvirtintu dangteliu, juokingai šokinėjančiu varikliui dirbant.

Dėl padidinto pravažumo važiuoklės kabiną teko įrengti ganėtinai aukštai, tačiau įsiropšti į ją vairuotojui nėra sunku – padeda patogiai išdėstyti turėklai ir paminos. Viduje – iš IVECO “Trakker” pažįstami prietaisai, išdėstyti ergonomiškai aplink vairuotojo darbo vietą. Vidaus apdaila ir racionali, ir kartu komfortiška. Niekas neišduoda, kad sėdime ne tradicinėje plieninėje, o iš plastiko pagamintoje kabinoje. Beje, ji dar ir nerūdyja!

“Astra HD8” serijos automobiliai, kuriuos papildo tuose pat cechuose gaminami darbui uždarose statybinėse aikštelėse skirti viršgabaritiniai karjerų savivarčiai bei didelio pravažumo dviejų sekcijų savivarčiai su šarnyriniu rėmu, demonstruoja gana netikėtą šiais globalizacijos laikais mažos firmos sugebėjimą sukurti automobilius. galinčius konkuruoti su didžiųjų koncernų siūlomais sunkvežimiais ir statybine technika. Net su “Astra” priglobusiu IVECO, kurio programoje – labai panašūs statybiniai savivarčiai “Trakker”…

Redakcijos prierašas

„ASTRA” (itališkų žodžių Anonima Sarda TRAsporti) pavadinta firmą 1946 metais Pjacenzoje įkūrė Marijus Bertuzzi. Iš Pietų Europos išeinantys amerikiečių armijos daliniai savo buvusiose bazėse paliko didelį kiekį armijos sunkvežimių. Sudėvėti, mūšių ir avarijų metu apgadinti, jie vos ne veltui buvo siūlomi norintiems. Bet tik Bertucis suvokė (ir sugebėjo savo idėją įgyvendinti), kad šie laužai gali puikiai pasitarnauti sugriauto šalies atstatymui, jei protingai išspręsti jų perdirbimo problemą. Pasirašęs su tuometine Italijos vyriausybe sutartį, jis gavo išskirtinę teisę nemokamai perimti amerikiečių automobilius, juos ardyti, o agregatus panaudoti specialių transporto priemonių gamybai. Patikimi amerikietiškų automobilių rėmai, tiltai, pavarų dėžės buvo komponuojami su itališkais dyzeliais, savo darbo kabinomis ir kėbulais.

1955 metais firmoje prasidėjo savos konstrukcijos padidinto pravažumo savivarčių, pirmų tokių Italijoje, gamyba. Septintajame dešimtmetyje pradėta daugiaašių automobilių gamyba. Nuo devintojo dešimtmečio „Astra” įeina į IVECO sudėtį, tačiau išlaiko tam tikrą savarankiškumą. Firmoje dabar užimta arti 500 darbuotojų, per metus pagaminama 1300- 1500 automobilių. Italijoje sukurtas tankus “Astra” automobilių aptarnavimo stočių tinklas.

Nuotraukos gamintojo

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *