„AUDI” NORI ATAKUOTI BMW POZICIJAS VISUREIGIŲ RINKOJE
Liucijus Suslavičius
Daugelio rinkos specialistų prognozuotas greitas pastaruoju metu itin paklausaus 4X4 tipo automobilio „Volkswagen Tuareg” dvynio su keturiais „Audi” žiedais debiutas, atrodo neįvyks. Ne todėl, kad „Tuareg” būtų per prastas – juk net „Porsche” visureigis „Cayenne” naudoja jo platformą. Tačiau „Audi” tai netinka – menedžeriai mano, kad firma tiesiog privalo pabrėžti savo modelių aukštesnę klasę ir pasinaudoti savuoju lengvųjų automobilių su visų ratų pavara konstravimo patyrimu. Kitoks sprendimas gali pakenkti jos, kaip aukštos klasės automobilių gamintojo įvaizdžiui.
Taip mąstė „Audi” vadovai, ryždamiesi kurti originalią konstrukciją, ar kitaip, bet šiandien visai oficialiai šnekama, kad ne vėliau kaip 2007-siais debiutuos šios markės visureigis „Audi Q5″, kuris turėtų atimti dalį klientų iš koncerno BMW, konkuruodamas su ištaiginguoju BMW X5. Apie tokius siekius liudija ne tik tyčia pasirinktas panašus naujo automobilio indeksas, bet ir kai kurie žurnalistų jau iššniukštinėti būsimojo automobilio techniniai parametrai. Brutaloko dizaino automobilis su siauručiais šoniniais langais ir didžiuliu falšradiatoriumi tvirtai stovi ant neįprastai didelio skersmens ratų. Jo ilgis – 4650 mm, automobilis turi pastoviai įjungtą visų ratų pavarą bei nepriklausomą pneumatinę ratų pakabą. Pastaroji leis gana didelėse ribose keisti automobilio prošvaisą arba atvirkščiai, palaikyti ją pastovią, nežiūrint į keleivių ir bagažo kiekį. Gamintojas jau dabar numatė labai plačią Q5 skirtų variklių gamą – ji prasideda 4 cilindrų varikliu, išvystančiu gana kuklias 150 AG ir baigiasi 360 AG išvystančiu V-8. Tarp variklių numatyti net trys skirtingos galios – 170 AG, 190 AG ir 225 AG – turbodyzeliai. Aišku, „Audi Q5″ turės kelias moderniam visureigiui būtinas elektronines sistemas, nepaprastai palengvinančias vairuotojo darbą bekelėje, pavyzdžiui, saugaus nusileidimo bei neleidžiančią riedėti atgal pakilime sistemas, „protingą” transmisijos diferencialų elektroninės kontrolės sistemą ir dar daug kitų tokios klasės automobiliui skirtų „technikos perliukų”.