Auto-Tram iš Vokietijos (LT)

AUTO-TRAM PAKEISTŲ IR AUTOBUSĄ, IR TRAMVAJŲ

Pastaraisiais metais jau įpratome, kad principiniai naujos konstrukcijos ar alternatyvius degalus naudojančias kelių transporto priemones kuria automobilių koncernai, po to iškilmingai pristatantys jas autosalonuose. Moksliniai centrai, kurie lyg ir turėtų būti lyderiais, taikant transporte naujas technologijas, lieka antrame plane. Bet jie dirba, o to įrodymu gali būti kad ir Drezdeno Fraunhoferio eismo ir infrastruktūros sistemų institute pagaminta konkuruoti su tramvajumi arba jam pakeisti kai kuriuose maršrutuose skirta 18 metrų ilgio dviejų sekcijų transporto priemonė, pavadinta „AutoTram”. Aptakus ir labai futuristiškai atrodantis dėl didžiulių sklandžiai lenktų priekinio ir galinio stiklų bei praktiškai nematomų ratų (juos uždengia beveik liečiantys kelio dangą šoniniai skydai)jis jau bazinėje 18 metrų ilgio ir 2,55 metro pločio versijoje gali pervežti iki 300 keleivių.

Kaip ir būdinga perspektyviai miesto transporto priemonei, jos pavara yra netradicinė, minimaliai teršianti aplinką. Konstruktoriai numatė kelis jos variantus. Pirmajame numatyta dyzelelektrinė pavara – dyzelinis variklis suka elektros generatorių, šis tiekia srovę kiekviename iš „AutoTram” tiltų sumontuotam asinchroniniam elektros varikliui. Kitame, elektriniame „AutoTram” variante, yra analogiškas senam girobusą prieš 50 metų sukūrusių šveicarų sprendimui energiją akumuliuojantis smagratis, įsukamas kiekvieno sustojimo metu, kai jį įsukantis elektros variklis- generatorius maitinamas iš išorinio elektros srovės šaltinio.

Trečiame variante, norint padaryti transporto priemonę visiškai nepriklausomą nuo išorinių maitinimo elektra šaltinių, sumontuotas 80 kW elektros energijos gaminantis „DaimlerChrysler” sukurtas kuro elementų blokas. Jo pagaminta elektra tiekiama ir ratus sukantiems trims traukos elektrovarikliams ir smagratį įsukančiam elektros varikliui. Tais momentais, kai „AutoTram” reikia didesnio energijos kiekio, pvz., įsibėgėjant, elektronika automatiškai perjungia smagračio variklį į generatoriaus režimą, ir besisukančio smagračio sukaupta energija paverčiama elektros srove, papildomai tiekiama varikliams. Kitaip tariant, smagratis panaudojamas esant apkrovos pikams bei stabdymo metu regeneruojamai elektros energijai regeneruoti. Ši modifikacija gali įsibėgėti iki 70 km/h.

Ratus su pneumatinėmis padangomis turinti transporto priemonė gali važiuoti automatiniu režimu, daviklių pagalba sekdama kelio ženklinimą. Jis naudojamas, kai visuomeniniam transportui išskirta atskira eismo juosta. Įsijungus įmiesto transporto srautą, manevruojant jame, apvažiuojant kliūtis „autotramvajaus” valdymą perima vairuotojas. „AutoTram” labai manevringas – visų trijų jo tiltų ratai vairuojami elektrohidraulinių vairo mechanizmų, jis lankstosi per vidurį, kur yra įprastas abi sekcijas jungiantis šarnyras. Be to, kaip tramvajus, ši transporto priemonė gali neapsisukusi važiuoti atgal – tam antrosios sekcijos gale numatyta analogiška priekinei vairuotojo darbo vieta.

Nuotrauka – gamintojo

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *