Automobiliai taps spalvingesni
Sidabro spalvos automobiliai, kad ir kokie jie bebūtų praktiški kasdieninėje eksploatacijoje, pamažu „išeina iš mados”. Kaip informuoja Vokietijos žurnalas “Automonat”, po ilgamečio sidabro spalvos kulto artimiausiu metu pradės daugėti įvairių tonų balta spalva dažytų automobilių, o automobilių dizaineriai gamintojams siūlo rinktis natūralias gamtines spalvas, tokias kaip ochra, įvairūs rudos spalvos variantai, žemės spalvos. Laukiama didesnio susidomėjimo dvispalviu nudažymu, kur turėtų vyrauti ryškios oranžinės ir skaisčiai žalios spalvų įvairūs atspalviai. Sidabrinė spalva išliks, tačiau jau ne kaip gryna, o labiau pigmentuota, saulės šviesoje sublizgėsianti įvairiais atspalviais. Sunku pasakyti, ar tos prognozės pakankamai pagrįstos, tačiau iš mados pasaulio žinome, kad dizaineriams paskelbus kokią nors spalvą ar spalvų derinį madingu, nemažai žmonių skuba įsigyti būtent tokių spalvų aprėdą. Automobilininkai, tiesą sakant, ne išimtis, tad greičiausia dizainerių prognozės apie margesnį automobilių srautą artimiausiais metais išsipildys.
„Cadillac BLS Wagon” – „Opel Vectra” klonas Automobiliai „Cadillac” gaminami jau 104 metai, tačiau iki šiol „kadilakų” gamoje nebuvo serijinio varianto su universaliu 5 durų kėbulu. Taip, ant įvairių „Cadillac” automobilių važiuoklių pagaminti tūkstančiai automobilių su universalo tipo kėbulu, bet visi jie arba specialios paskirties (sanitariniai, laidotuvių ir pan.), arba tai yra visureigis „Escalade” – tam tikra prasme irgi specialus automobilis. O „normalaus” sedano pagrindu serijinio universalo „Cadillac” dar negamino. Bet laikai ir mados keičiasi – šiais metais pas „General Motors” atstovus turi pasirodyti pirmieji naujos kartos universalai „Cadillac BLS Wagon”. Šis naujas garsiajai prestižinei markei modelis sukurtas panaudojus mums gerai žinomo „Opel Vectra” platformą, kuri taip pat naudojama tokiam automobiliui, kaip SAAB 9-3. Penkių durų universalas su tipišku „Cadillac” dizainu turės priekinių ratų pavarą ir bus komplektuojamas keturių ir šešių cilindrų varikliais iš „Opel” gamos, įskaitant dyzelius. Jokių ten neekonomiškų V8, tik geri europietiški varikliai (galia nuo 150 iki 255 AG). Aišku, „kadilakas” su keturiais cilindrais ir tik dviejų litrų darbo tūrio varikliu – ne itin prestižinė komplektacija, tad kas norės „sublizgėti”, tikriausiai rinksis naujos kartos „Opel Signum” modeliui skirtą ECOTEC šeimynos 2,8 litro V6, išvystantį jau minėtas 255 AG ir sunaudojantį 100 kilometrų kelio nuo 10,6 iki 11,3 litro benzino. Maksimalus 350 Nm sukimo momentas leis iš vietos iki 100 km/h įsibėgėti per 7 sekundes, o jei sumontuoto amerikiečių mėgstamą šešialaipsnį„automatą”, tai dinamika pablogėja nežymiai – 100 km/h pasiekiami per 7,5 sekundės. Taigi, ir Europos rinkoje atsiras stiprus konkurentas vokiškiems universalams, tokiems kaip „Audi Avant” ar „Mercedes Benz T” ir kitiems.
„Subaru Intelligent” – važiavimo stilius parenkamas rankenėle „Subaru Legacy” dabar galima užsisakyti „inteligentiškoje komplektacijoj SI” – vairuotojas priklausomai nuo pageidavimo gali tiesiog rankenėlės pasukimu važiuodamas pakeisti 245 AG variklio valdymo elektronikos programą, kartu pakeisdamas variklio išvystomą sukimo momentą bei degalų sąnaudas. Vairuotojas gali rinktis vieną iš trijų programų – „Intelligent Mode”, „Sport Mode” ir „Sport Sharp Mode”. Pirmoji programa skirta važinėjimui miesto sąlygomis, kai nėra kur lėkti. Ji padeda taupyti degalus, neleidžia „draskyti” transmisijos, o maksimalų greitį riboja 200 km/h. „Sport Mode” leidžia važiuoti ndinamiškiau, energingai lenkti, bet ir padidina degalų sąnaudas gerais 1,5 litro 100 kilometrų. Trečioji programa netrukdo vairuotojui „įsukti” šešių cilindrų 245 AG „bokserį” iki maksimalių sūkių ir pasiekti 237 km/h maksimalų greitį. Vairuotojas gali stebėti, kaip variklis „ryja” benziną ekonometro skalėje bei kaip keičiasi sukimo momentas. Gamintojas siūlo su šia „SI” komplektacija tik patį galingiausią „Legacy” variantą, kainuojantį Vokietijoje 37860 eurų. Beje, šios naujoviškos valdymo sistemos apmokėti atskirai nereikia – ji įeina į automobilio kainą.
Akiniai prieš snustelėjimą už vairo Japonijos mikroelektronikos specialistai sugalvojo dar vieną būdą, kaip neleisti vairuotojams kelyje patekti į pavojingas situacijas dėl taip vadinamo „sekundės knaptelėjimo”, kai nuo monotoniško važiavimo vairuotojas sekundei ar kelioms užsnūsta, pats to nepajausdamas. Jie sukonstravo specialius akinius su pažadinimo funkcija. Akinių rėmelyje sumontuotas mikroskopinis pageitėjimo daviklis. Jis „atpažįsta” nesąmoningą vairuotojo galvos krustelėjimą, kai šį apima „sekundės miegas” ir žaibiškai įjungia miniatiūrinį stipriai vibruojantį elektros motoriuką, taip pat sumontuotą akinių rėmelyje. Šį vibracija pažadina pradėjusį snausti vairuotoją. Japoniškai pavadinti „My Do Bururu” akiniai – žadintuvas Vokietijoje parduodami Japonijos firmų optikos prekėmis prekiaujančiose parduotuvėse už 285 eurus. Nepigu, bet ilgose kelionėse tikrai praverčia!
Parengė L.Suslavičius