Bavariškas Golfas (LT)

BAVARIŠKASIS „GOLFAS”

Liucijus Suslavičius

Neblėstanti daug dešimtmečių „Volkswagen Golf” sėkmė rinkoje negali nejaudinti kitų gamintojų, net jei jie deklaruoja gaminantys ne populiarius „liaudiškus”, o išskirtinius „automobilius vairuotojui”. Kas galėjo pagalvoti, kad reprezentatyvumo ir solidumo simbolis „Daimler Benz” pradės gaminti kompaktiškąjį „A-Klasse”? Bet štai tokia prabangesnė alternatyva „golfui” gaminama jau septinti metai! Atėjo eilė pasireikšti „golf klasėje”, kaip dažniausia vadinami tokie kompaktiškos klasės automobiliai ir Bavarijos automobilių gamintojams. Koncernas BMW siunčia į rinką savąjį „antigolfą” – šių metų rudenį nuo gamyklos Regensburge konvejerio pasipils penkiaduriai 4,23 metro ilgio chečbekai, kurių indekse pirmuoju skaičiumi bus ilgoje BMW istorijoje dar nenaudotas skaitmuo – vienetas. Matyt, pagal analogiją su kitais BMW modeliais, pavadinsime šį automobilį „pirmuku” arba „pirmos klasės be-em-ve”.

Iš šono žvelgiant, naujasis BMW iš tikrųjų primena „golfą”, ypač galine kėbulo dalimi. Priekis gi – pats tikriausias BMW su tradicinėmis „šnervėmis” ir iš kitų modelių žinoma žibintų forma. Vidaus dizainas daug kur nusižiūrėtas nuo sportinio BMW Z4 ir visureigio BMW X3, na, o visa technika vėlgi tradiciškai aukšto lygio, tačiau išlaikyta klasikinė komponuotė su galiniais varančiaisiais ratais, kas „golf – klasėje” yra išimtis. Bet BMW konstruktoriai pakankamai gerai ištobulino būtent tokią transmisijos ir važiuoklės schemą, tad galima neabejoti, jog mažiausias „be- em-vė” kelyje savo bendraklasiams niekuo nenusileis. O turtinga savo vidaus įranga gerokai juos lenks. Sumontuota aptarnavimo sistema „iDrive” valdo kondicionierių, audiosistemą, navigacinę sistemą ir informacinį borto kompiuterį. Variklis paleidžiamas „senoviškai” – nuspaudus prietaisų skyde įrengtą didelį mygtuką, o ne pasukant raktelį. Automobiliui siūlomi 4 skirtingo galingumo benzininiai varikliai bei du dyzeliai (122 ir 163 AG galios). Per 200 km/h išvystantis automobilis vidutiniškai sunaudoja 7,5 litro benzino arba 5,5 litro dyzelino 100 kilometrų kelio. Planuojama kaina Vokietijoje – 20 tūkstančių eurų.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *