Citroen C3 (LT)

“Citroen C3” ant delno

Liucijus Suslavičius

Andre Citroenas, pirmasis Prancūzijoje pradėjęs gaminti automobilius ant konvejerio, nesibodėjo reklamos ir originalių būdų, kad pritrauktų kuo daugiau pirkėjų savo automobiliams. Vienu iš įdomių jo sumanytų sprendimų buvo… automobilių “Citroen” modelių dovanojimas kiekvieno naują “Citroen”automobilį įsigijusio kliento vaikams…. Maždaug 1:18 mastelio modeliai, pagaminti iš dažytos skardos, šiandien yra itin vertinami kolekcionierių. Nepatikėsite, bet toks modelis, gerai išlaikytas ir originalioje nesuplėšytoje kartoninėje dėžutėje, šiandien modelių aukcionuose kainuoja beveik tiek pat, kiek naujas tikras mažos klasės “Citroen”.

A.Citroenui mirus, tradicija gaminti “sitroenų” modelius pirkėjų vaikams nutrūko. Bet nenusiminkime – automobiliai “Citroen” yra tiek įdomūs, kad negaminti jų modelių negalima. Štai kad ir vienas simpatiškiausių pastarojo metų “sitroenų” – mažasis “C3”. Galima sakyti, tai prancūziškasis požiūris į naująjį automobilių retro stilių, šiuolaikinis legendinio “2CV” variantas. Vos tik jis spėjo pasirodyti rinkoje, kaip “Citroen C3” modeliukus pradėjo gaminti net kelios modelių firmos. Mane labiausiai dominančiu masteliu 1:87 “C3″modelį gamina Vokietijos firma “Rietze”.

2002-jų Niurnbergo žaislų mugėje ji pristatė labai kokybiškai pagamintą miniatiūrinį “sitroeną”. Jo prototipu buvo pasirinkta modifikacija “Exclusive”, nuo kitų “C3” modifikacijų besiskirianti kėbulo spalvos buferiais ir dailiais “Lynx” modelio ratų diskais. Reikia pasakyti, jog ir modelyje būtent jie pirmiausia patraukia dėmesį. Nepaisant itin mažo skersmens, jie kaip tikri pagaminti su smulkučiais radialiniais plyšeliais, o ne imituoja juos! Modelio paviršius bei būtini parodyti sujungimai, tarpai tarp kėbulo elementų, rankenėlės – labai kokybiški ir tikslūs. Modelio matmenys taip pat tiksliai atitinka 87 kartus sumažintą originalo dydį.

Galimi du kėbulo paviršiaus variantai. Balti ir raudoni kėbulai gaminami iš tokios spalvos plastmasės, gi “metalic” (žali, geltoni, oranžiniai, juodi, baklažano spalvos kėbulai) spalvų modeliai turi atitinkamos spalvos laku nupurkštus kėbulus. Salono įranga, kaip ir originale, yra pilkos spalvos. Labai maloniai nuteikia itin tiksliai iš vieno gabalo išlietas automobilio įstiklinimas. Skirtingai nei daugelio turimų anksčiau gamintų šio mastelio modelių, ,,Rietze” gaminamo “C3” stiklai užpildo langų angas, o statramsčiai ir langų rėmeliai įgilinti į stiklus, o ne iškilę virš jų. Tai itin tikslių liejimo formų ir naujų liejimo technologijų nuopelnas. Beje, todėl ir buferyje esančios angos – kiauros, o ne imituotos! Žibintai – tiek skaidrūs priekiniai, tiek randami galiniai – pagaminti ir įmontuoti atskirai. Modelio subtilumą pabrėžia mikroskopiško išmetimo vamzdžio galas – jis tuščiaviduris! Nuo kėbulo spalvos skiriasi juodi statramsčiai, stiklų valytuvai, o štai svarbiausią dalyką – “double chevron” – priekyje ir gale esantį “Citroen” ženklą – firmos specialistai nepanoro nuchromuoti. Tad juos ir durelių rankenėles sidabriniais dažais nudažyti teks pačiam kolekcionieriui.

Tokio trūkumo neturi Prancūzijoje “Norev” firmos gaminamas 1:43 mastelio to paties “Citroen C3” modelis. Pas jį ne tik “ševronai”, bet ir durų rankenėlės bei užrašai ant galo blizga chromu. “Norev” savo modeliui pasirinko tą pačią “Exclusive” modifikaciją su kėbulo spalvos buferiais ir “Lynx” tipo ažūriniais ratų diskais, nudažytą “metalic” dažais. Nudažymo kokybė aukšta kaip tikro automobilio, be to modelis turi labai detaliai įrengtą saloną su spalvotais prietaisų ciferblatais prietaisų skydelyje, visomis valdymo svirtimis, net ir tomis, kurios po vairu, bei blizgančiais atgalinio vaizdo veidrodėliais. Ratų pakaba – veikianti, padangos – su protektoriumi. Bet dugno išpildymas kiek nuvilia. Taip, variklio ir pakabos detales galima įsižiūrėti, bet jos lygiai taip pat detalizuotos ir mažajame 1:87 modelyje… Bet tai, galų gale, į lentynoje stovintį modelį žiūrint tikrai nepastebimos smulkmenos. O kitos, malonios smulkmenos – tai stogo gale styranti antena, stogo ,,suvirinimo siūles” kaip tikrame dideliame ,,sitroene” uždengiantys juodos plastmasės sandarikliai, trečiasis raudonai blizgantis siaurutis “Stop” signalas galinio stiklo rėmelio viršutinėje dalyje – sako, kad mūsų rankose – kokybiškas, pagal naujausias modelių gamybos technologijas pagamintas modelis, kurio gamintojai nepagailėjo triūso, kad modelis tikrai taptų vertas dėmesio tų, kurie renka masteliu 1:43 gaminamus modelius..

Nuotraukose: modeliai iš A.Klečkausko ir autoriaus kolekcijų.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

EN DE LT RU